Beste metalband?

92 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Det er mange der ute som har sine meninger om metal. Her kan du si din mening!

Personlig så har jeg Children of Bodom som favoritt :D

EDIT: Fjernet poll'en, da den var ubrukelig uansett.

Endret av Kalessin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

None of the above...

Mine favoritter i metal-genren er:

- Adagio

- Andromeda

- Spastic Ink

- Symphony X

- Dream Theater (unntatt de 2 nyeste skivene)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

None of the above...

- Adagio

- Andromeda

- Spastic Ink

- Symphony X

Er ikke Dream Theater omtrent like heavy metal som Alphaville?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fra denne listen blir det nok Dimmu Borgir...

men, disse fortjener også å nevnes:

- Rhapsody

- Cradle of Filth

- Manowar

- Lost Horizon

- Edguy

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt for snevert utvalg i den listen.

Mine favoritter:

-Pantera

-Fear Factory

-Meshuggah

-Testament

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp lite utvalg, men det var maks 10 alternativer :/ Derfor valgte jeg et par-tre death-metal band, et blackmetal osv... Hvis jeg skulle ha listet opp alle alternativene ville jeg nok ha fylt serveren :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke Dream Theater omtrent like heavy metal som Alphaville?

Nå spurte han ikke om heavy metal, men samlebetegnelsen metal. I kategorien metal finnes jo utallige underkategorier, som heavy, black, trash, death, etc. Bandene som jeg har listet opp tilhører alle progmetal-genren, men de er likevel metalband. Å sammenligne Dream Theater med Alphaville ser jeg derimot lite likheter ved :huh: . Dog har de "modnet" en del og eksperimenterer med ulike elementer i musikken sin, men det er jo det progmetal handler om. Likevel synes jeg best om de eldre albumene deres da de spillte teknisk glimrende, men likevel hadde mer fokus på fengende og tunge riff. Etter min mening har de tapt seg etter at Jordan Rudess ble keyboardist. Ikke tvil om at mannen kan spille fort, men jeg synes det blir litt sjelløst i forhold til Derek Sherenian som tilførte litt groove til bandet. På de siste albumene deres synes jeg at det virker som de har en litt krampeaktig trang til å spille sære ting. Sjarmen med DT før var at de greide å lage musikk som var krevende men som likevel lå godt i øret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

None of the above...

- Adagio

- Andromeda

- Spastic Ink

- Symphony X

Dersom du liker Spastic Ink, vil du sikkert like Watchtower også. Ron Jarzombek er med der også.

Atheist, Cynic, Extol, In The Woods, Psychotic Waltz, Gordian Knot og selvsagt Spiral Architect kan også nevnes. Teknisk/prog på høyt nivå. Death har også ett par album i den genren. Kan anbefale Sound Of Perseverance. Fantastisk album. Mayhem's forrige album, Grand Declaration of War, er også ett ganske teknisk album. Crystalized Pain in Deconstruction og tittelsporet kan nevnes.

Fates Warning regner jeg med du har hørt.

Så, litt on-topic. Blir vanskelig å nevne bare ett band, men Manowar, Blind Guardian og Symphony X er tre av favorittbandene, men jeg kunne nevnt mange flere. Veldig mange flere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjarmen med DT før var at de greide å lage musikk som var krevende men som likevel lå godt i øret.

:thumbup:

Images & Words og Change of Seasons EP'en er rett og slett j**lig bra! Synes faktisk at Falling Into Infinity er ganske bra også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windir :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Anbefaler alle, og spesielt de som liker DT, å sjekke ut Opeth. Vakker og variert musikk. De kaller seg Death Metal, men spiller mye forskjellig. Hør gjennom hele Blackwater Park, Damnation og Deliverance (albumer) før du gjør opp en endelig mening. Jeg har enda til gode å finne noe maken til dette. Rett og slett vakkert. Og de er jo så hyggelige folka i bandet :D

Edit: Vurdèr også Ayreon, The Human Equation. Interessante greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dream theater har laget mye bra musikk. Men å sammenligne det med Alphaville er jo helt feil da!!! Hør på musikken før du kommer med slike påstander.

Ellers så kan jeg jo nevne JORN (Jørn Lande), Jacobs Dream, Lions Share, Savatage og Therion. Sjekk ut noen av disse....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal lete lenge etter noen som kan måle seg med Opeth, ja :)

Har ikke funnet noen som ligner en gang, men jeg har noen som kan måle seg med de, men i en annen genre.. nemlig Iced Earth.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes det er flere bra jeg... Iron Maiden,( kanskje en favoritt man aldri går lei), In Flames, Sonata Artica, Sentenced, Dimmu Borgir, Hammerfall, HIM.. osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal lete lenge etter noen som kan måle seg med Opeth, ja :)

Har ikke funnet noen som ligner en gang, men jeg har noen som kan måle seg med de, men i en annen genre.. nemlig Iced Earth.

Dante's Inferno :666:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal jeg velge et av alternativene, må det nesten bli Dumme Birger. Skjønt, det skyldes mest alternativene.

Nightwish er fin musikk, det kan jeg finte høre på. Crematory har også noen sanger som går an. Norther har en glimrende cover av Offsprings 'Smash', men ellers har jeg ikke fått sansen for stort av det jeg har hørt av dem. Kalmah har jeg ikke hørt noe av såvidt jeg kan huske, så jeg skal ikke uttale meg om dem. CoB liker jeg bare ikke. Småslitsomt. Sonata er bare fælt, og jeg kommer aldri til å klare å like powermetall. Ikke en snøballs sjanse i helvete. Maiden er bare...tja. For åttitalls. :)

Skal man nevne gode metalband, må man nesten innom Opeth. Absolutt enig. Albumene som Steffenm nevnte, er absolutt å anbefale.

Windir er også fett, men heller ikke det jeg hører mest på.

Det som har gått mest i winamp siden i sommer, er Katatonia, Anathema, Finntroll, Thanateros, Flowing tears, Sentenced, Moonspell, Seigmen, Hypocrisy og nevnte Opeth. Mer utfyllende: http://www.audioscrobbler.com/user/eithor/

Tempoet i musikken min er stadig synkende. Var mer svartmetall før, går mer mot goth- og doommetall nå. Nuvel. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gothminister må vel være midt i blinken da?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil vel heller kalle Opeth doom-metal enn death-metal :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil vel heller kalle Opeth doom-metal enn death-metal :D

Er de selv som kaller seg Deathmetal. Jeg finner ingen passende sjanger, siden de spiller så variert. Men perfekt for mine ører, ja det er det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm. NightWish blir ofte nevnt for tida, men folkens ta en titt (eh..lytt) på Amorphis.

Finsk det også, mørk vokal, fengende riff blandet med flotte melodier (piano o.l.)

--mtw

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags valgalternativer er liksom dette? Går da ikke ant å vote med disse alternativene.

Mangler jo så vanvittig mange...

Hvor er f.eks:

- Opeth

- My Dying Bride

- Agalloch

- Anathema

- Cradle of filth

Blir for dumt å vote for beste metal band med så få alternativer. Hadde det vært beste f.eks death metal band kunne kanskje så få alternativer gjort seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gothminister er ikke særlig spennende. :) My dying bride derimot, er simpelthen herlig om man er i rett humør. Uansett om de spiller doom eller death, i likhet med Opeth har de begge deler. Ah. Nå fikk jeg lyst til å høre på MDB. *finne frem Meisterwerk-albumet*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

(trådstarter) - Er ikke logget in...

Jeg skal lage en poll med flere alternativer på hjemmesiden min så får vi se... Linken poster jeg når den er ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

In Flames ligger høyt på listen, sammen med Iron Maiden og Children of Bodom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo mange gode gamle som kommer høyt på lista:

-Mercyful Fate

-Slayer

-Warlord

-Kreator

-DBC

-Overkill

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive