Helpdesksystem

13 innlegg i emnet

Skrevet

Er på jakt etter et nytt Helpdesk system. Vurderer HP Servicedesk, Footprints, og Helpstar. Remedy blir for dyrt.... Noen som har forslag?

- Ole Kristian

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I vår bedrift har vi brukt HP Service Desk i over 2 år. Dette er et bra verktøy.

Vi har også kjøpt inn hele HP Openview portoføljen så vi skal basere oss på en sentral overvåkning av tjenester o.s.v. Hvis et system faller ned så skal brukerstøtte kunne se dette grafisk og de kan kunne se hvor i tjeneste treet tjenesten har sluttet å virke. Overvåker da alt fra servicer, HD, Prosessorer, LAN osv.... Andre overvåkingsverktøy slik som Insight Manager kan da sende traps inn til Openview.

Hvis IT avdelingen din er organisert/styrt men ITIL tankegang så kjenner du til uttrykkene som blir brukt i HP Service Desk. (Trolig så støtter de andre Helpdesk systemene også denne tankegangen). SLik som Incident, Change, Problem og service call.

Det viktige er at det enkelt skal kunne opprettes en sak i systemet uten at det blir brukt for mange klikk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har skjønt at både Openview og servicedesk er bra saker, har du noe bestemt å utsette på servicedesk? Er litt usikker på om jeg får gjennomslag for denne da organisasjonen ikke er så stor med stramme budsjetter, samt at jeg er usikker på om vi trenger en så kraftig pakke.

Tar gjerne i mot flere innspill på lavere prisede produkter..

- Ole Kristian

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

eJournal er enkelt og greit.

HP OpenView koster en formue og er et mareritt å få implementert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liberum Helpdesk er en gratis (GPL) og grei Helpdesk basert på MS Access database. Kan også kjøres mot andre DB, som Sql server

http://www.liberum.org/

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Track-It!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er i samme situasjon som trådstarter. Er på jakt etter helpdesk system til et firma med ca 150 brukere. Noen som har noen gode tips? Har tittet såvidt på ServiceDesk Plus. Noen som har noe erfaring med det?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CA sin ServiceDesk? Aner ikke hva det koster.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CA og HP er vel bare å glemme om du ikke har en million tilgjengelig for supportsystem

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å bruke en million på et system til 150 brukere er vel i grunn ganske unødvendig vil jeg si.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Wendia sin POB er jo veldig bra. Pris avhenger av hvor mange som jobber på 1.linje.

Systemet er utviklet i Danmark men den norske avdelingen har vel holdt på i 15 år. www.wendia.com

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi har nettopp satt opp en helpdesk-løsning basert på Spiceworks. Funker bra, og Spiceworks har mye annet snadder i tillegg (network mapping, Software/hardware inventory etc). Og best av alt: Det er gratis. Sjekk http://www.spiceworks.com

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive