Beste hjemmesideprogram

40 innlegg i emnet

Skrevet

Hva er det beste hjemme side programmet for en ny begynner etter din mening?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dreamweaver MX 2004 eller kanskje Frontpage... Jeg synes at Adobe GoLive er litt for "avansert" for nybegynnere, men det er et kongeprogram når du blir litt mer vant til det.

Du kan laste ned en prøveversjon av Dreamweaver her. Du må registrere deg, men det er absolutt verdt det.

Lykke til med siden(e)! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dreamweaver MX 2004 eller kanskje Frontpage... Jeg synes at Adobe GoLive er litt for "avansert" for nybegynnere, men det er et kongeprogram når du blir litt mer vant til det.

Det er F, det er E, det er I, det er L, det er FEIL, det er FEIL, det er FEIL!

Ingen som lager skikkelige sider bruker verken Adobe GoLive eller Frontpage.

Dreamweaver fungerer så lenge du ikke benytter deg av WYSIAWYG-editoren.

Hold deg til en tekstbehandler som kwrite, write, nano eller vi(m), om du skulle være så uheldig å ikke ha Quanta tilgjengelig.

Det viktigste er uansett å kunne HTML og CSS. Se mer her: http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=17325

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JimmyPop - der er ikke sikkert alle har ambisjoner om å bli superekspert. Alle må begynne et sted, og et program som Frontpage eller DW er ypperlig til det. Så kan man heller lære seg HTML og programmering i WYSIWYG editorer når interessen og ambisjonsnivået stiger.

Synest forresten det er viktigere å gi hjelp i dette forumet, enn å komme med sure besserwisser utsagn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JimmyPop, hvis du hadde lest posten hadde du kanskje sett at han er nybegynner. Såvidt jeg vet er det ytterst få som begynner hjemmeside-karrieren med å skrive HTML-kodene selv.

Skal du ha en WYSIWYG-editor er vel Dreamweaver å anbefale. FrontPage bør du iallefall holde deg langt unna.

Skal du ha en HTML-editor anbefaler jeg Arachnophilia 4 og Notepad2.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal du ha en WYSIWYG-editor er vel Dreamweaver å anbefale. FrontPage bør du iallefall holde deg langt unna.

Bare for å presisere her.....

http://en.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG

WYSIWYG = What You See Is What You Get

Og jeg stiller meg enig i at du ikke må bruke frontpage. Frontpage har en uheldig vane med å lage html-kode som andre browsere enn Internet Explorer ikke liker så godt. Og da blir ikke siden slik du vil i de browserne, og du får en mye mindre brukervidde på siden din.

Og JimmyPop.... dårlig dag da du postet den posten?

Synes du skal holde deg seriøs og svare på spørsmålet, og ikke flame brukeren som spør pent om hjelp. Flaming er ikke noe vi liker, uansett om den er usaklig, eller saklig. Din var ganske saklig, men fortsatt unødvendig skarp mot brukeren.

Bare en kommentar.....

Til J Master B:

Lykke til med websiden(e) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen er eksperter før de begynner med HTML! Det er derfor det er viktig å lese litt om hva man begir seg ut på før man starter å lage håpløse sider i programmer som kun lager IE-proprietær kode.

Se signatur, og i tillegg, les og lær http://htmldog.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var altså jeg som skrev den motbydelige posten over. Men kakene mine har forsvunnet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

notepad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ingen racer på hjemmesider men jeg startet med å kode grunnleggende html i Notepad. Kjøpte meg ei billig bok og hadde store opplevelser da linkene mine virket. Det jeg vil fram til er at uansett er det greit å kunne litt kode selv om man bruker et wisywyg program.

Bruker ellers Dreaweaver til de sidene jeg har laget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker ellers Dreaweaver til de sidene jeg har laget.

Som den som ligger som din hjemmeside?

<head><meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"><title>Burn proof</title><!--mstheme--><link rel="stylesheet" type="text/css" href="_themes/aftrnoon/aftr1011.css"><meta name="Microsoft Theme" content="aftrnoon 1011">
</head>[/html]

Nice kode!

Og emnet skulle vært skrevet slik: "Beste hjemmesideprogram"

Regel: Uttales ordene som ett ord, skrives de som ett ord, altså, ikke "hjemme side", men "hjemmeside"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er F, det er E, det er I, det er L, det er FEIL, det er FEIL, det er FEIL!

Ingen som lager skikkelige sider bruker verken Adobe GoLive eller Frontpage.

Dreamweaver fungerer så lenge du ikke benytter deg av WYSIAWYG-editoren.

Hold deg til en tekstbehandler som kwrite, write, nano eller vi(m), om du skulle være så uheldig å ikke ha Quanta tilgjengelig.

Det viktigste er uansett å kunne HTML og CSS. Se mer her: http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=17325

Hvis du ikke la merke til det så spør han om:

beste hjemme side programmet for en ny begynner
At noen har lyst til å begynne med et program er vel helt ok. Jeg bruker selv Code-Genie, men han spurte om et nybegynnerprogram, og da er det hva jeg kommer til å gi svar på.

Tenk litt på det. Alle må begynne et sted vet du... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

<head><meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"><title>Burn proof</title><!--mstheme--><link rel="stylesheet" type="text/css" href="_themes/aftrnoon/aftr1011.css"><meta name="Microsoft Theme" content="aftrnoon 1011">
</head>[/html]

Nice kode!

Regel: Uttales ordene som ett ord, skrives de som ett ord, altså, ikke "hjemme side", men "hjemmeside"!

Den sida er bare tullball og laget i Frontpage ja. Ikke er det et ekte domene heller, riktig.

Det seriøse jeg har laget har jeg brukt Dreamwever til.

http://home.no.net/rsk50/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du er helt ny i html og er god i word så KAN Frontpage være helt greit for en nybegynner. Man blir fort ferdig med siden, men Frontpage stopper med det. Det er svært vanskelig å lage pene sider og har ikke så god WYSIWYG-ting, greie..

En annen fordel er at det følger med i Office, som de fleste har.

Har du mye penger, kan du kjøpe Dreamweaver. Dette er det beste webdesignprogrammet jeg har prøvd til nå.

Det er en del gratisprogrammer også, men husker ikke hva de heter nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du bare skal lage ei side kun for fun og ikke så opptatt i at 'alle' skal se den akkurat slik den vises til deg (med IE) og du ikke er så opptatt på å lære taggene osv.... så velger du Frontpage. Det beste WYSIWYG programmet er vel fortsatt Dreamweaver, der legges det ikke til alt for mye særegen 'kode' og dermed kan du se og lære litt når du endrer i det grafiske samtidig som du ser hva det gjør med 'koden'.

(kan jo bruke word... bare lagre siden som HTML, men den lager maaaassse unødvendig i koden og det er svært vanskelig å lære noe av det og store sjanser for at andre nettlesere enn IE får problem med å vise siden rett)

Artig uansett å prøve, så det er ikke farlig hva du velger, men vær klar over fordeler/ulemper.

Det er nå min mening :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

</head>[/html]

Nice kode!

Vis oss en side [b]du[/b] har laget da. Så kan vi lære av ditt eksempel! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snire, ser ikke forskjellen på noen av de to sidene jeg.

Skal du anbefale "profesjonelle" program fordi du føler det er best for andre, burde du i det minste kunne utnytte dem selv bedre enn man kan gjøre i Frontpage.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mitt tips er GoLive! fra Adobe, men FØRST så bruker du litt tid på å se

gjennom noen av filmene som omhandler GoLive! hos www.programvareskolen.com , lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Macromedia Dreamweaver MX 2004, Flash MX (til en del animasjon og andre godsaker), Edit+, Photoshop CS & ImageReady CS. Papir og blyant.

Er egentlig litt smaksak vil jeg si, jeg synes det funker best for meg. Men andre har kanskje andre valg og behov. Men liker å få det ned på papir først, så videre i photoshop, imageready, dreamweaver & edit +.

gikk kanskje litt vekk i fra tema nå :) men mitt råd er å prøve ut de forskjellige alternativene du har og bruk det du liker best.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1'st Page 2000. Fargekoding, oppslagsverk, HTML-cleaner... alt man trenger får å bli god på HTML/CSS.

PS: Det blir litt tåpelig å foreslå Linux-apps som vi, Kwrite og Quanta til en fyr som helt tydelig bruker Windows!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tråd flyttet fra "Design & Grafikk" til "Web verktøy"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snire, ser ikke forskjellen på noen av de to sidene jeg.

Skal du anbefale "profesjonelle" program fordi du føler det er best for andre, burde du i det minste kunne utnytte dem selv bedre enn man kan gjøre i Frontpage.

Tullebukken

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har tidligere brukt Dreamweaver, og jeg går ut i fra at det er noe av det beste.

Nå bruker jeg CoffeeCup HTML Editor. Programmet kan lastes ned gratis for 45 dager. CoffeCup genererer HTML-kode om du vil, men jeg foretrekker å skrive kode selv. Er svært fornøyd med denne, og vurderer å spandere de kronene den koster. (Selv om jeg altså har Frontpage liggende inne fra før.)

Nybegynnere kan starte med WYSIWYG eller med hard HTML-koding. Begge deler er like gode til sitt bruk. Jeg kan godt forstå at mange foretrekker den enkle løsningen, men hvis man har ambisjoner om å drive det til noe, er det like godt å lære seg HTML-kode med en gang.

EDIT: (Web-design er ikke mitt hovedanliggende, ellers hadde jeg nok kjøpt den typen software for lenge siden.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

avsporing!!! Jeg visste det før jeg gikk inn på denne posten!! :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive