x800 problemer

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg har et Powercolor X800 pro kort som plutselig ga meldingen "power cable not connected".

Har prøvd alle tenkelige løsninger, inkl. søk på nettet. Det ser ut som om X800 pro kort plutselig dør over hele verden. Noen andre her som har hatt problemer med dette? Eller funnet en løsning?

Har henvendt meg til PowerColor men de besvarer ikke e-posten engang.

Hvis ikke det dukker opp en løsning kutter jeg ut ATI for en lang tid og PowerColor for alltid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har også et Powercolor X800Pro, heldigvis har det gått bra her så langt men jeg har også lest om andre med samme problem. Etter det jeg har lest er det ikke annet å gjøre enn å sende det inn der du kjøpte det og få ett nytt. Er det VIVO varianten du har eller vanlig? Jeg har VIVO. Har du flashet bios, klokket endel og sånt eller kjørt det orginalt hele tiden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har(hadde) standard Pro. Det har ikke vært flashet, men overklokket har det seff vært. Med vannkjøling, aldri noe ekstremt. Problemet er at det er et testeksemplar som jeg har kjøpt brukt. Har derfor ikke noen garanti/ kvittering.

Det verste er at de ikke har svart på e-post på en uke. Det er dårlig service, uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som du har vært veldig uheldig der.

Ut ifra det jeg har lest så er x800 kortene ekstra sårbare pga teknologien som er brukt, og dermed ekstra utsatt ved skifting av kjøleløsning eller ved litt røff håndtering (posten).

Anbefaler at du går over kortet med et multimeter og sjekker om det får strøm fra kontakten, godt mulig at du bare trenger å lodde litt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er desverre ingen kløpper med multimeter.

Edit: Powercolor har tatt kontakt og vil prøve å hjelpe meg. Så nå er jeg fornøyd med servicen deres!java script:emoticon(':D')

smilie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive