Damen sier telefonen er avslått!?

19 innlegg i emnet

Skrevet

Har hatt et problem nå i et par uker... Enkelte ganger når folk prøver å få tak i meg på min 7210, så får de beskjed om at telefonen er avslått eller befinner seg i et område uten dekning, selv om eg faktisk sitter med telefonen i hånden, har full dekning og fullt batteri! Dette fører jo bare til tull! Noen som har peiling på hva som kan være galt? Må telefonen på service??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opplever det samme selv også, og mange med meg/oss. Tviler sterkt på at det er telefonen i så tilfelle gjelder det mange telefoner og mange telefonmerker. Håper det er noen som har et godt svar på dette :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kan jeg spørre hvilket abonnement dere har?? Har netcom og har merka litt pussige ting med min nyinkjøpte Nokia 3210.??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har Telenor bedrift abonemang. Nå har jeg en SonyErikson T610 men hadde en Nokia 3510i. Har opplevd samme med begge telefonene....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei :)

Jeg har også opplevd det samme både ut og inn.

SE T610 med Chess move.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opplevde samme problemet og det er ihvertfall tre mulige løsninger:

- I følge Telenor kan dette oppstå dersom man har et gammelt SIM-kort og en nyere telefon. Prøv å bytte til et nytt SIM-kort.

- Feilen kan ligge hos operatøren, klag!!

- Det kan være en feil på selve telefonen, da er eneste løsningen å kreve og få en ny...

Jeg fikk problemer med en Siemens-telefon, leverte den til reparasjon men de fant selvsagt ingen feil. Byttet SIM-kort uten at det hjalp. Fikk tilslutt ny telefon og har ikke opplevd problemer siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg sitter her med min t68i jeg, og selv etter å ha mistet den fra 6 etasje i en blokk rett ned i asfalten har jeg ikke merket det minste problem en eneste gang :thumbs: Lenge leve T68iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbs: :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror du glemte et par !! :zzz:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet ikke om det er tlf eller?? Har en spiller ny Nokia 3200 som plutselig slo seg av en dag og etter det har det vært bare rot med den! Får ikke lagret nr lenger! radioen er heller ikke helt god! Kan det være for at jeg har gammelt simkort, tru?? Det er vel 4 år!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror ikke sim-kortet er skyld i det du opplever, ole-dole. Lever den inn. En helt ny telefon skal ikke oppføre seg sånn, med mindre du har hoppet på den eller noe sånt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den har falt i gulvet en gang, men fra ca 1/2 m høyde!! Det må da vel tåles?? Må vel sjekke med Netcom over helga hva det er! Får beskjed om tomt minne når jeg prøver å lagre tlf. nr?? Og alle nr'ene er søkk borte? Regner med at de er på simkortet enda? Håper det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Regner med at de aller fleste her så å si aldri slår mobiltelefonen sin av. Og hvis mobilen har stått på lenge så kan slike ting skje....Så det kan lønne seg å slå av/på mobilen innemellom....eventuelt også å ta ut batteriet 1/2 minutt før man slår den på igjen....

Dette skjer fordi mobilen faktisk trenger å oppgradere seg mot nettet innemellom....

Opplevde slike selv...men etter at jeg fulgt disse rådene har det aldri skjedd igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo, du sier noe der! Det må prøves! Har aldri slått den av noe lenge om gangen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den har falt i gulvet en gang, men fra ca 1/2 m høyde!! Det må da vel tåles??

Om du mister laptopen din i bakken ifra 1/2m høyde, forventer du at den skal tåle det? Elektronikken i mobiler er minst like avansert og følsom. Selv om den er pakka ned i størrelsen 10x3x2cm og får plass i lomma, så tåler den ikke all verden.

Må vel sjekke med Netcom over helga hva det er!

Netcom har nok null peil på det, du får vel standard svar om å kontakte butikk/service verksted..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det rareste med heile greia, er at det skjer som regel tidlig på morgenen... Har nå slått av telefonen, tok ut batteriet, og ventet litt før eg skrudde på igjen, så nå får vi se i morgen tidlig :) Takk for støtte, og gode råd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til Espen har da hatt 2 Siemens før denne som har tålt å bli mista fra sofahøyde??! er den så skjør så pakker jeg heller opp den gamle tlf og returnerer denne! Har vært veldig skeptisk til Nokia etter at broren min fikk ødelagt sin 8850 av fukt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min telefon har også en tendens til å "lixom" være av, fordi om jeg ser den er på. Og det er nok som noen andre her sier at den skjelden er av. Jeg bruker egentlig aldri å skru av telefonen.. Men prøvde forrige mnd å ha av tlf om natta. Da oppsto aldri det problemet der. Tror ikke telefontype / abb har så mye å si :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har også merket noen rare problemer i det siste, noen meldinger jeg får og sender kommer aldri eller veldig sent frem.

Likedan når folk prøver å ringe meg.. :\

Har Djuice konant(telenor)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har faktisk vært litt inne på virustanken! Jeg har jo infrarød forindelse som jeg stadig bruker for back-up til pc og omvendt!? Men inte vet jag???? mobil er jeg rimelig grønn på! Har aldri intressert meg for det! her har det kun vært data og data og atter .......!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive