£kamerat£ tok over dama...

12 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg er ute etter synspunktene til dere her på formumet med en litt innviklet

sak. Det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve..

Jeg og en kamerat har kjent hverandre i mange år.. siden barneskolen..

Vi skulle på en konsert en kveld for ca 9-10 måneder siden, og dro før det

hjem til en kamerat av ham for å ta et par pils før konserten.

Etter en times tid kom det ei venninde av forloveden til kamerat hans dit og.

Etter litt snakking inviterte jeg henne med ut en dag, og hun ville gjerne det.

Så etter to uker ca, så dro vi på date og hadde det veldig hyggelig.

I tiden som kom etter det var vi jo sammen og møttes så og si hver

eneste dag, men etter ca 3 mnd begynte hun å få kontakt med kameraten

min og de ble venner som møttes og gikk turer og syklet osv..

Dette likte ikke jeg noe særlig, og det sa jeg, men jeg sa også at jeg ikke

kunne nekte dem og møtes..

En dag for ca 2 måneder siden skulle jeg se på kameraten min sin mobil,

for jeg var på utkikk etter en ny, da jeg trykket på en knapp som gikk rett inn på siste skrevne melding.

Den var skrevet til dama mi, og i meldinga var det "glad i deg" samt "får klem senere". Da gikk det en følelse gjennom meg som jeg sent vil glemme og aldri vil ha igjen. Jeg snakket med begge om det, der og da, og begge sa at det ikke var noe mer en "et vennenivå". Noe jeg så på som utrolig merkelig.

Etter et par uker med krangling og sjalusi fant "vi" ut at vi ikke passet

sammen og slo derfor opp.

I de månedene som jeg var sammen med henne "glemte" jeg kamerater og andre venner nesten helt (utrolig lei for det), men jeg har et godt forhold til alle nå igjen (nesten alle), siden de forstår hvordan det er når man har dame.

Man vil liksom møtes så ofte som mulig.. og da kan prioriteringene bli litt feil.

Jeg gikk rundt i lang tid og fryktet at de to kom til å bli sammmen, og for en uke siden ba jeg han som liksom skal være en kamerat om å snakke.

Jeg ba ham legge alle kortene på bordet, for jeg hadde en merkelig følelse som hadde vart i lang tid, og riktig.. de hadde kommet på et "følelsesmessig nivå" og vært der i en ukes tid nå..

Da ba jeg han tenke over et valg; meg eller henne.

For noe sånt respekterer jeg overhodet ikke.

Da sa ham at han måtte tenke over det, fordi han hadde mistet litt respekten for meg, siden jeg på en måte hadde glemt ham mens jeg var sammen med henne.

Hvordan ser dere på saken ?

Er det JEG som er den med mangel av respekt eller er det ham som burde/bør

holde seg borte fra henne ? Har jeg gjort noe som gjør at jeg fortjener noe slikt ??

mvh, -X-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes ikke at han trengte å gjøre ting med henne i det hele tatt, hvis ikke han hadde noen andre "hensikter". Dere kunne jo gjort tingene sammen alle 3. Han var jo din venn og sånn, og du kan jo ikke nekte han å være alene sammen min dama di, men en ordentlig venn ville nok ikke gjort det. Skjønner godt at du ble sjalu, det var jo dama di og du vil ha mest mulig tid sammen med henne, så driver vennen din og dama di og finner på ting på egenhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter et par uker med krangling og sjalusi fant "vi" ut at vi ikke passet

sammen og slo derfor opp.

Din egen feil.

Du vil ha et eigerskap på henne. En liten tiltrekkende egenskap både i henhold til vennskap og videre forhold.

Er ingen som vil være sammen med gutter som er slik.

Videre så har du ingenting med hva hun og "kameraten" din gjør nå. Du og henne er historie.

Synes du bør ta dette som en lærerik opplevelse. Tenk nøye gjennom dine egne handlinger, og prøv å unngå slik oppførsel i fremtiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ekte venn holder seg langt borte fra dama til kompisen. Greit nok at de kanskje kan finne på ting sammen sånn av og til, men ikke noe mere en venner.

Og at han har mistet respekt for deg, burde en venn sagt i fra om mye før, og ikke etter på når han har fått tak i ex-dama di.

Er ikke så mye venn det der tror jeg. Ikke til å stole 100% på ivertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som oplegg for en god trekant spør du meg... nei fra spøk til revolver:

blir irritert over hva exchange skriver:

Videre så har du ingenting med hva hun og "kameraten" din gjør nå. Du og henne er historie.

Hallo? ok hun er ikke dama hans lengre greit nok, men han er da vel fortsatt kompisen hans?

Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt kompisen en strak høyere og så tatt en pils... Utrolig hvor små store problemer blir etter noen øl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener at det er noe rart med dama. Det virker som hun har hatt vanskelig for å bestemme seg. Hun burde ikke ha funnet på ting sammen med kameraten din mens dere to var sammen. Hvis hun fant ut at hun likte kameraten din bedre enn deg, ville det vært mye mer fair av henne å gjøre det slutt med deg, før hun evt. videreutviklet et forhold til kameraten din.

Det er ikke alltid så lett dette med forelskelse. Mye følelser involvert. Jeg forstår godt den følelsen du fikk da du så meldingene på mobilen.

Dere har nok gjort litt feil alle 3. Dama og kameraten din siden de ikke var helt ærlige og hadde noe på gang bak din rygg. Du har kanskje handlet litt overilt, men det er fullt forståelig. Man tenker ikke så klart når slike følelser er inne i bildet.

Hvis dama er ment for deg kommer hun tilbake til deg. I dette tilfellet tviler jeg på det.

Det beste du kan gjøre er å forsøke å unngå å bli bitter. Du kommer over henne, trust me. Lykke til videre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som oplegg for en god trekant spør du meg... nei fra spøk til revolver:

blir irritert over hva exchange skriver:

Hallo? ok hun er ikke dama hans lengre greit nok, men han er da vel fortsatt kompisen hans?

Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt kompisen en strak høyere og så tatt en pils... Utrolig hvor små store problemer blir etter noen øl.

Dette er i alle fall et idiotisk råd jeg ville unngått å følge!

Det hjelper ikke noe å dra til (slå) kameraten din, og hvis du tror at det er en løsning å druke problemene dine i alkohol lurer du bare deg selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rene love romace dette,vel vel slikt skjer...get over it..life goes on..more fish in the sea...mitt råd er å droppe kameraten og ho kjerringa der..ingen av dem er verdt å samle på..spesielt ikke kameraten din...en god kamerat rører ikke hverandres damer..dermed basta!

Så kast dem to i havbet og ønsk dem lykke til..du får jakte på ny dame og holde på de andre vennene dine..anbefaler deg at du ikke tar opp dette med de andre ..det vil få deg til å se ut som en baksnakker eller noe..

Som sagt...kutt ut begge to..lev videre...vet det er lettere sagt enn gjort...men et sted må man starte

Har selv vært borti slikt situasjon som deg...jeg kuttet ut på dama og kameraten....har ikke sett dem på 13 år...and life goes on..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Av respekt for venner så bør man la ex damer være. Sjeldent det blir noe vennskap hvis kamerater overtar damer (som man kanskje ikke har fått avsluttet med på en sikkerlig måte, med tanke på "vi" fant ut).

Har ikke vært borti det samme, men jeg synes nå at å bli sammen ex'n til en kammerat av meg ikke er noe særlig.

At man en periode i et forhold blir veldig "tøffel" er ganske normalt, men det pleier og utgjenve seg etter en periode. Alle som har vært storm forelsket "glemmer" venner for en periode (Det er jeg sikker på at exchange også har gjort). Er man venner så tilgir og forstår man dette. Det tar man alltid igjen senere uansett. Har selv meget gode venner jeg ikke har snakket med på lenge fordi de har fått damer og er storm forelsket (men det betyr ikke at jeg håper på noen av de damene om di forholdene skulle ryke, bare fordi de ikke har ringt meg på en stund).

Min mening ialle fall.

Lykke til da.

Mvh

Jolly

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for raske og seriøse svar! :)

Det som var problemet før, var at jeg levde i en uvisshet..

Jeg visste ikke hva som kom til å skje osv...

Men nå vet jeg akkurat hva som har skjedd (tror jeg :P)

og dagene er mye lettere allerede.

De får finne ut av ting selv.. men ting kommer aldri til å bli sånn som

det var mellom meg og ham, det er helt sikkert.

Ha en strålende sommmer alle sammen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da sa han at han måtte tenke over det, fordi han hadde mistet litt respekten for meg, siden jeg på en måte hadde glemt ham mens jeg var sammen med henne.

Ikke si at jeg hørte riktig :wall: HAN hadde mistet respekten for DEG. Men hva faen da.. Så går han og bøffer dama di liksom. Han hadde jeg vendt ryggen til med én gang. I starten av et forhold er det jo vanlig at man tilbringer mye tid sammen hverandre og det må jo kompiser osv. bare forstå. Det gjevner seg ut etterhvert, noe jeg syntes dette individet burde ha forstått. Uansett, det verste han kunne ha gjort er jo historie allerede. Kvitt deg med han som kompis. For en sviker :angry:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kaste begge 2 i dass ønsk them GL HF og ha et fortreffelig liv møkka mennesker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive