Hvilken er best?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei :)

Foreldra mine skal ha seg en ny mobiltelefon, ettersom den gamle er på vei til mobilhimmelen.

De har Tele2 mobilabo. til 45,- og har da tenkt til å kjøpe en på nettbutikken til Tele2, ettersom det er billigst..

Jeg har funnet 2 alternativer som kan passe:

Samsung x450.

Nokia 3100.

De bruker den hovedsaklig til å sende SMS og ringe med. De har hatt en Nokia 5110 (den som kom før 3210) før, og er ikke akkurat gode på mobilen...

Jeg har aldri brukt en Samsung før, så vet ikke så mye om dem. Er de vanskelige å bruke for noen som bare er vant til Nokia?

Noen som har noen erfaringer med noen av disse, og kan gi meg noen tips på veien?

Det hadde vært fint :rolleyes:

Takk på forhånd :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til tross for at Nokia har lenge vært kjent for lettanvendelige menyer begynner også nå konkurrentene å lage ting som er like bra eller bedre (så lenge en tar seg tid til å venne seg til dem).

Har hatt en god del Nokia opp gjennom tidene, men ser at trendene tyder på at en signifikant prosentandel mest trolig enten har feil eller kommer til å få feil. Dette har jeg sett meg lei på ettersom både min nåværende og tidligere telefon har kommet med endel krumspring (fikk beskjed fra butikken at telefon måtte gjenstartes en gang iblant - å ha den på i mer enn ett par uker resulterte i mildt sakt snåle effekter). Pga av dette vil jeg ha valgt ett annet merke enn Nokia - og kommer til å gjøre det når jeg går til innkjøp av min neste telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Samsung kan kanskje være litt vanskelig for "ikke tekniske"-sjeler. Jeg har ikke hatt noe problemer med min og synes Samsung er fantastisk, men ser at fattern irriterer seg noen ganger over å skrive SMS'er (Noen knapper har annerledes funksjon. osv..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nokia...disconnecting people

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja,hva med et tredje alternativ?

Disse to du nevner..hva ligger prisen på der?

Om det tredje alternativet blir 100-200 kroner dyrere så burde man vel heller gå for den...ikke kjøp noe man er usikker på....selv ville jeg anbefalt en Ericsson mobil..har hatt det gjennom alle årene og ikke fått noe feil,annet enn at batteriet slutter å virke..altså dør ut...og det etter 3 års bruk...kjenner en som har ericsson 686 modell..den lever fortsatt...og den nermer seg vel 5år?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for alle svar :)

Det er ett tredje alternativ med det abonnementet, men det er Siemens MC60, som jeg har prøvd selv, og den skal de ikke ha...

Det er de eneste alternativene som de har for øyeblikket.

Er ikke helt sikker på hva jeg skal velge enda... Hmmmm.

:wall:

Håper på flere svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Samsung SGH-X450: http://prisguide.amobil.no/vis_produkt.php?product_id=18831

Nokia 3100: http://prisguide.amobil.no/vis_produkt.php?product_id=8701

Amobil har også testet Nokia telefonen. Samsung telefonen har større display og displayet har også 65536 farger mot 4096 for Nokia telefonen. Det utgjør en stor forskjell. Til gjengjeld har Nokia telefonen lenger standby- og taletid (iallefall på papiret), så om dette er en viktig faktor bør de gå for Nokia telefonen.

Når det gjelder bruken av telefonen tror jeg ikke de vil få noen problemer med en Samsung selv om de har brukt Nokia før. Jeg har selv prøvd en del Samsung telefoner og det å for eksempel skrive MMS er en vanesak, da noen av tastene ikke har samme funksjon (mellomrom, T9 ordbok etc).

En annen faktor er størrelse, form og vekt. Samsung telefonen er litt kortere sammenslått og veier litt mindre, men ikke mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg har nå bestilt Samsung telefonen, og håper de blir fornøyd med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har akkurat fått min, og er veldig fornøyd med den.....så det blir nok de også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive