Fjerne operatørlås på T610

13 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har fått tak i en Sony Ericsson T610, men den er låst til operatøren (som av alle ting er Telenor :nope: )... Og jeg skulle gjerne ha fjernet låsen, ettersom jeg har Tele2 (som vel å merke bruker nettet til Telenor).

Jeg har sjekket unlock.no, og finner ingenting av relevanse til T610 der. Har jeg oversett noe? Og er det noen som har andre sider som kan være nyttige for meg?

Jeg har ikke datakabel, men kan få lånt en når som helst, så det er ikke noe problem.

Mvh

ronnyab :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å unlocke SE trenger du en TD (Terminal Dongel)

koster en del, men om du leter litt på forum på nettet osv, så finner du kanskje noen som selger det brukt og billig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Test denne siden da...Unlock.dk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Test denne siden da...Unlock.dk

Bare danske operatører der da.. Kommer vel ikke langt med de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som regel er mobiltelefonen bare låst til operatørens nett....så det skal jo gå an å bruke den med andre som benytter telenor's nett...

Såfremt det ikke er en kontantkorttelefon da...de er jo som regel også låst til simkortet....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som regel er mobiltelefonen bare låst til operatørens nett....så det skal jo gå an å bruke den med andre som benytter telenor's nett...

Såfremt det ikke er en kontantkorttelefon da...de er jo som regel også låst til simkortet....

Mulig det er en kontantkorttelefon, det husker jeg ikke. Men hvis du har rett der, så forklarer det hvorfor Tele2 ikke funker i og med at de bruker samme nett.

Men jeg har funnet litt på internett om hvordan man fjerner låsen, og man måtte kjøpe en "terminator dongle", som man kan koble til pc'en og mobilen, og flashe mobilen og oppgradere firmware osv.

Noen som har peiling på om dette er ulovlig eller ikke? Og om Telenor kan merke om det har blitt gjort.. jeg mener å ha lest noe om svartelisting av IMEI nummer osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dersom du sitter med en stjålet telefon så er den registrert som stjålet i et internasjonalt register (EIR)

Dette kan du ikke gjøre noe med. Anbefaler at du gjør det hederlige og leverer telefonene til politiet dersom du ikke vet om den er stjålet eller ikke eller om du har funnet den...

S.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig det er en kontantkorttelefon, det husker jeg ikke. Men hvis du har rett der, så forklarer det hvorfor Tele2 ikke funker i og med at de bruker samme nett.

Tror faktisk Telenor klarer å sperre sponsa mobiler for bruk av andre operatører..

Men jeg har funnet litt på internett om hvordan man fjerner låsen, og man måtte kjøpe en "terminator dongle", som man kan koble til pc'en og mobilen, og flashe mobilen og oppgradere firmware osv.

Noen som har peiling på om dette er ulovlig eller ikke? Og om Telenor kan merke om det har blitt gjort.. jeg mener å ha lest noe om svartelisting av IMEI nummer osv..

Det kan vel ansees som kontraktsbrudd ifra din side, så da kan vel Telenor gjøre det de vil?!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok... nei jeg sitter ikke med en stjålet telefon :P Men hva er det telebutikkene gjør når de oppgraderer firmware på mobiltelefoner? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mener å huske at det nå var betraktelig billigere å fjerne operatørlåsen fra telefonen, og at den minket etter hvert som telefonen ble eldre. Var snakk om en maks pris på 600 kr og at denne ble mindre etter hvert.

Husker desverre ikke hvor jeg leste det, men ett søk eller to burde gi deg svar på dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har sjekket unlock.no, og finner ingenting av relevanse til T610 der. Har jeg oversett noe?

Ja, du har oversett søkefeltet du finner på til venstre, som vil lede deg til noe annet har oversett: forum.unlock.no ;)

T610 kan ikke låses opp dersom du har siste firmware (R6C005). Det vil si, det er mulig, men ganske risikabelt siden du må knote med hovedkortet, og knote med strøm på et punkt.

Har du ikke siste firmware, kan den låses opp med en terminator dongle og kabel. Det koster ca 400-600 kr for en uoriginal (clone). Har du ikke dette, skal du ikke se bort i fra at noen andre kan hjelpe deg.

Mvh,

Fredrik

Unlock.no

Mods: Dette var ikke ment som reklame, så jeg håper ikke du banner meg nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle bare si at nå har jeg fått fjernet operatørlåsen og flashet mobilen til en kamerat av meg (SET610)..

Han bor nemlig i USA, og er på ferie i Norge da han kom over et tilbud på Narvesen, men det var jo operatørlås på den, men nå kan han altså bruke telefonen i USA også.

Forresten, det programmet man bruker (DIV 8.4) er meget kraftig. Hele poenget med IMEI på telefoner er borte når man i dette programmet kan endre det..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, du har oversett søkefeltet du finner på til venstre, som vil lede deg til noe annet har oversett: forum.unlock.no ;)

T610 kan ikke låses opp dersom du har siste firmware (R6C005). Det vil si, det er mulig, men ganske risikabelt siden du må knote med hovedkortet, og knote med strøm på et punkt.

Har du ikke siste firmware, kan den låses opp med en terminator dongle og kabel. Det koster ca 400-600 kr for en uoriginal (clone). Har du ikke dette, skal du ikke se bort i fra at noen andre kan hjelpe deg.

Mvh,

Fredrik

Unlock.no

Mods: Dette var ikke ment som reklame, så jeg håper ikke du banner meg nå...

Neida, de pleier å være ganske snille :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive