Dreamweaver eller GoLive

32 innlegg i emnet

Skrevet

Hvilket program er best? Dreamweaver eller GoLive. Har hørt ganske mye bra om Dreamweaver. men jEg har Photoshop og det skal vel jobbe ganske bra sammen med GoLive.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Photoshop jobber også veldig bra sammen Dreamweaver også. Så det er ikke noe problem. Både Photoshop og ImageReady fungerer fint. Bruker Dreamwaver selv og er veldig fornøyd med det. Jeg kan ikke utale meg om GoLive siden jeg ikke har brukt det.

Mvh

Jolly

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dreamweaver er et veldig bra web utviklings vertøy.

Brukte det mye før. Men synes det fortsatt har noen haker.

Lettere å lage dynamiske sider i notepad enn dreamweaver.

Og i de fleste tilfeller synes jeg det legger ved unødvendig kode. Pluss at det til tider kan være rotete kode.

Men dette er kun slike pirketete "problemer". Dreamweaver passer utmerket godt til måde nybegynnere innen html og eksperter.

PS: Norman.com er laget ved hjelp av Dreamweaver, trust me B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke folk som bruker notepad. Det blir like teit som å sverge til hammer og meisel når det faktisk finnes tekstbehandlingsprogram.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja,jeg har brukt begge programmene og kan vel si at det er smak og behag.Selv foretrekker jeg Golive sitt simple drag and drop,plassering av teks,tabeller + + + hvor som helst uten problemer.Finnes også masse plugins til Golive som gjør at det blir lettere å lage web sider...om du logger deg in på adobe xchange sin side(krever at du registrer deg) så kan du selv se hva Golive er i stand til å gjøre og hvor lett det er.

Link:

http://share.studio.adobe.com/Default.asp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke folk som bruker notepad. Det blir like teit som å sverge til hammer og meisel når det faktisk finnes tekstbehandlingsprogram.

:nope:

Ja, for Word er jo et glimrende verktøy å kode html/php i...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, for Word er jo et glimrende verktøy å kode html/php i...

Sier ikke at man skal bruke word til det, men mener at når det finnes verktøy, så bør man benytte seg av det. Linecount og syntax highlight er et absolutt minimum mener jeg.

En god programmerer kjennetegnes ikke på hvor simpelt verktøy som brukes, men hvor raskt han kan levere. Når man kan f.eks. snekre en site kjappere i DW/GoLive, så gjør det da. Syns man koden er dårlig, så går man gjennom og fikser det i etterkant.

Man ser INGEN hos de store utviklerne som sitter og knoter over notepad, annet enn til en kvikk liten forandring eventuelt (det gjør jeg også), men de bruker utviklingsmiljøer.

Jeg personlig trives med kombinasjonen DW og Zend Development Environment (utviklet av gutta bak den kommersielle delen av php). Det koster penger, men får jobben gjort.

Kjenner flere slike ihuga notepad fantaster, problemet med dem er at de ikke kan levere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok spiff. For det første så er det linecout på notepad.

Enig i at highlighting hjelper. Men her har jeg ennå ikke funnet et program jeg er tilfreds med. Jeg trenger noe liknende Bluefish til Win.

Bluefish er genialt. Helt enkelt å greit.

Synes det blir for dumt å bruke tunge programmer som f.eks Dreamweaver for bare å bruke text editoren som følger med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes per dags dato ingen WYSIWYG-editorer/programmer som skriver *god* og semantisk kode, så dersom jeg skal anbefale noe, må det bli code-view i Dreamweaver med fin highlightning og nydelig kombinasjon ved å hente ut informasjon fra stilark.

Slå av alt som har med autofullføring å gjøre, ikke rør design-view, så er du et godt stykke på vei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HVorfor ror folk seg unna spørmålet her...han spurte om Golive eller Dream Weaver er best...ikke om notepad eller word er bedre...hold dere til emnet er dere snille..

Som sagt...jeg foretrekker Go Live 6 fremfor DreamW

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...og som sagt jeg foretrekker DW foran GL.

(Det må da forresten være lov å diskutere andre alternativer også i en slik tråd, liten vits i en programvarepakke til 8-10.000,- om du gratisprogrammer eller NotePad holder. Regner dog med at kommentaren ikke var rettet mot meg selv.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette er jo et support forum og ikke en diskusjons forum...men kasnkje det er noe ITpro brude tenke på å opprette...eget diskusjons forum

:blink::blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uansett vi diskuterte ting innenfor temaet. Dessuten har de fleste kommet med sitt synspunkt på de forskjellige programmene samtidig som det diskuteres annet. Er da helt greit!? Enig guest som startet tråd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette er jo et support forum og ikke en diskusjons forum...men kasnkje det er noe ITpro brude tenke på å opprette...eget diskusjons forum

:blink:  :blink:

Vel, nå har det seg slik at dette forumet først og fremst skal benyttes til å spørre om hjelp og til å hjelpe andre. Men forumet benyttes også til diskusjoner, noe vi alle som regel har godt av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...og som sagt jeg foretrekker DW foran GL.

(Det må da forresten være lov å diskutere andre alternativer også i en slik tråd, liten vits i en programvarepakke til 8-10.000,- om du gratisprogrammer eller NotePad holder. Regner dog med at kommentaren ikke var rettet mot meg selv.)

HALLO! man kjøper ikke en vare som koster 8-10.000 kr man laster ned gratis, dette burde du jo vite,hva har man warez for da jeg bare spør...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den der kommentaren kunne du spart deg for! Warez er noe alle burde ta sterk avstand fra. Skal man utvikle ting til proffesjonellt bruk, må man investere i kommersiell programvare. Skal man lage noe personlig, holder frontpage eller notepad eller samme hva lenge.

I et produktivt miljø trengs det skikkelige verktøy, og har man ikke råd til det, så la være å bruke det. Da har man ikke noe i bransjen å gjøre.

Kvisete fjortisser med piratkopier er en skam for bransjen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HALLO! man kjøper ikke en vare som koster 8-10.000 kr man laster ned gratis, dette burde du jo vite,hva har man warez for da jeg bare spør...

Tankegangen din er det (desverre) veldig mange som deler med deg. "Hvorfor kjøpe noe du kan få gratis?". Tja, for det første har du ikke lov å bruke piratkopiert programvare, for det andre, om du skal utvikle websider som skal selges videre, er det alfa omega for deg å ha lisensene iorden dersom konflikter eller annet skulle oppstå.

Uten lisenser har du ingenting (rettsmessig) i denne bransjen bare så det er sagt.

Nå var akkurat dette et litt dårlig eksempel, da html/php/osv-filer ikke kan spores tilbake til programvaren de er laget i (såvidt jeg vet).

Det er bedre å betale litt for å ha sitt på det tørre, det vil alle til syvende og sist tjene på. Produsent får dermed flere midler til å videreutvikle programvaren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor mange her inne kan med hånden på hjertet si at de aldri har lasta ned warez programmer da? Jeg vet hvertfall godt at jeg aldri noensinne hadde betalt 8 000 - 10 000kr for ett data program! Helt unødvendig synes jeg hvertfall!

Trenger ikke være kvisete fjortiss for å laste ned warez programmer heller.

Duh!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva om du hadde drevet innenfor bransjen?

Hadde du gamblet og kjørt piratvare da også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ikke brukt warez programmer hvis jeg jobbet med web -design og utvikling. Mener bare at det er unødvendig å kjøpe programmer til flere tusen kroner hvis man skal bruke det til "hjemme" bruk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det var jeg som startet denne tråden, men ikke jeg som ga det der warez-svaret.

jeg har valgt dreamweaver, så får vi se hvordan det går :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ikke brukt warez programmer hvis jeg jobbet med web -design og utvikling. Mener bare at det er unødvendig å kjøpe programmer til flere tusen kroner hvis man skal bruke det til "hjemme" bruk!

Har man ikke råd til det, så la være å bruke det. Såpass enkelt er det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Din mening Spiff!

Ikke alle ser på det på samme måte.. Kanskje de fleste er imot meg på akkurat dette men det bryr meg ikke.. Er bare min mening om programmer o.l!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har man ikke råd til det, så la være å bruke det. Såpass enkelt er det!

Just my two cents

Jeg tror ikke noen av de som produserer utviklingsverktøy for web, adobe, macromedia osv. regner med at hjemmebrukeren kjøper lisens til programmet, jeg tror rett og slett ikke at dette er noe stort problem for dem, rett og slett fordi hjemmebrukeren ikke er målgruppa dems.

Jeg har derfor ingen problemer med at hjemmebrukere lasterned golive, dreamwever osv.

Men folk som _jobber_ og tjener penger på å bruke disse programmene skal selvfølgelig betale for dem, de får jo også en langt lavere pris enn hva en hjemmebruker gjør (i og med at man da slipper moms).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk DreamWeaver MX!

Det er veldig lett og brukervenlig.

Mange funksjoner og veldig lett å laste ned ekstra funksjoner fra Macromedias hjemmesider..

Anbefales på det sterkeste..

Og det er veldig bra sammen med Photoshop 7 og Photoshop CS..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive