Kjøpe digitalkamera

7 innlegg i emnet

Skrevet

heisann

jeg har lyst til å kjøpe digitalkamera til under 2000kr.. er det noen som har litt erfaring :P og som vet om noen bra kameraer til denne prisen? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ixus 500/400 har grei pris og er veldig bra og kjekke jeg har 400 og det har en enkelt brukevennelig het i og med at farfaren min kan mer om det enn meg ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kjøp deg en mobil med inne bygd kamera?

til den prisen er det ikke verdt å kjøpe et digital kamera for.

Da betaler du heller 1000 kroner for et hp 435 kamera..den er grei nok,og man burde bruke oppladbare batterier som er helst over 1600map..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke så mye peiling på kamera egentlig, men hvis du sjekker på f.eks komplett.no så finner du en del kamera til under 2000. Det som er litt dumt er jo at de leveres med 16-32 MB minnekort, det er jo alt for lite, bør vel ha minst 128 MB for i det hele tatt på plass til noen bilder.

Har testet noen Canon Ixus kamera'er og har vurdert å kjøpe et slikt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du går 245,- opp i pris anbefaler jeg Canon Powershot A75. Jeg bruker selv A70 og er svært fornøyd med kameraet (til sitt bruk, husk at i denne prisklassen er det ikke akkurat den beste optikken på markedet som er brukt).

Generell anbefaling: lag deg en liste over hva du ønsker å bruke kameraet til og hva du trenger av features (ønsker du å ha manuelle instillingsmulighete, eller vil du bare ha et pek-og-trykk kamera, hvor mye zoom trenger du, skal du bruke bildene til annet enn web og fremkalling i vanlig størrelse (da trenger du strengt tatt ikke mer enn 2-3 Mpix) osv..)

Du finner tester og masse god informasjon som du kan bruke ved valg av kamera her:

http://www.dcresource.com/

http://www.imaging-resource.com/

http://www.steves-digicams.com/

Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De fleste av Canons modeller er greie saker, men for den beste kvaliteten må man naturlig nok velge de litt dyrere modellene.

Husk uansett å holde deg langt unna HP Photosmart. Disse kameraene er drit av ypperste rang og du bør være forberedt på at den må inn på service.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøpte et qpvision digitalkamera.. prøvde det i noen minutter og så kortslutta det :thumbd: .. skal kreve ett nytt et i butikken i morgen <_<

EDIT:

Fikk nytt i dag..virker fint ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive