T610 - Midi filer på PC til mobil?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei igjen.

"Mobil-freaken" her ;)

Ja jeg lurer altså på hvordan jeg kan få noen av mine midi filer som ligger på pc'en, innpå mobilen min! Har ikke noe Infrarød eller Bluetooth ¨på PC'en.

Lurte også på om det går an å laste opp mine filer fra nettet, og sende de til mobilen?

Noen som kan hjelpe`?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk wap.

Jeg har en siemens mc60 og legger midifiler på serveren min.

Ikke noe problem hvis du har direktory listing eller hva det nå enn heter.

Hvis du ofte laster ned ringetoner veldig ofte er det kanskje billigere å kjøpe kabel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lurte også på om det går an å laste opp mine filer fra nettet, og sende de til mobilen?

Er det noen som vet om dette er mulig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja. Søk etter "free wap space" eller "free wap host". Da kan du lage ditt eget WAP nettsted med midi-, bildefiler og annet, og du kan laste disse ned til telefonen din. Da er det kun GPRS overføringen du betaler for, mao nesten ingenting.

Jeg kjøpte meg en USB BT adapter, og disse koster ikke mer enn ett par hundre kroner, så dersom du har vurdert dette, kan det anbefales. Da kan du synkronisere kontakter, tasks, kalender med mer til og fra PC og telefon. Jeg kan også anbefale FMA, http://fma.sourceforge.net/, om du skaffer deg BT adapter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger nok ikke "waphost" vanlig html går i hvertfall greit på min mobil så lenge det ikke blir for stort dokument.

Kommer nok ann på hvor mye minne det er på mobilen og om den støtter vanlig (basic) html.

Jeg har lastet apache lister over filer inn på mobilen med 10-15 midi sanger og hvis du lagrer siden som blir generert av serveren og fjerner alle bildene + datoene og lagrer det som en index-fil på serveren går det fint med enda flere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk ut www.lasyk.net for alle med SonyEricsson

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjøpte meg en USB BT adapter, og disse koster ikke mer enn ett par hundre kroner, så dersom du har vurdert dette, kan det anbefales.

Eller bare kjøp en Infrarød usb-plugg... da kan man overføre hva man vil til enhvilken som helst mobil på betingelsen at den har IR (noe de fleste mobiler har)

Koster ikke noe serlig mere heller... kosta meg 200 spenn @ elkjøp, så løp og kjøp! :D oj... var vel ekspert sitt slagord det der :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har han jo allerede en BT telefon, og tviler sterkt på at neste telefon i rekken blir en telefon uten BT. Så en BT dongle er nok det beste valget, med tanke på fremtiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor registrerer du deg ikke hos telenor mobil eller et nett sted hvor du kan sende noen gratis mms, da kan du uploade midi filen til mms-meldingen og sende den til din egen telefon... funker fett det.. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive