Hvilket program anbefales for webutvikling?

18 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, er en newbie på dette med webdesign, men øsnker å lære og det helst med så godt verktøy som mulig. Hvilket program anbefales for å lage, redigere websider? Bruker ASP sider.

Begynte så vidt med FrontPage2002, men synes den "slengte" ut all for my info i alle disse _vti.... mappene.

Har siden godt over til MS Visual Interdev 6.0 og litt notepad.

Andre program som kan være bedre? hehe og noen forslag til hvordan jeg kan gjøre min side litt "bedre" (design messig)? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg synes Dreamweaver 4 er bra :):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

notepad er eneste som duger ;)

bruk adobe photoshop til bilder... jeg "tegner" alltid designene mine i adobe før jeg lager dem i HTML :) *og jeg skriver alltid HTML i notepad*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

for asp så er microsoft visual interdev kongen på haugen. ingen over ingen ved siden. interdev er et must for asp koding, men hvis det er design du skal gjøre så kan kanskje et WYSIWYG verktøy gjøre jobben enklere og bedre, og da er Macromedia Dreamweaver programmet du trenger.

Og du kan jo alltids starte å kikke på .NET som jo er goodies så det holder. Sjekk MS Visual Studio.NET som kom for et par måneder siden.

Angående FrontPage og ekstra mapper så er det FrontPage extensions som krever disse mappene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis man skal kode sidene manuelt vil jeg anbefale UltraEdit-32, som er en excellent text-editor! http://www.ultraedit.com

Jeg er meget fornøyd med dette programmet

Denne er helt klart å foretrekke over Notepad, da UltraEdit er spekket med finesser, samt at man får farger på koden. Man kan velge mellom 20 ulike språk (fargekode). Dette skjer automatisk.

Kanskje dette hadde vært noe for deg også oycob? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker selv Dreamweaver og vil anbefale deg å i det minste prøve det ut. Tviler på du komme til å angre. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Definitivt dreamWeaver!!!!!!!!! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

anbefaler deg å bruke dreamweaver. Veldig bra program, men jeg har opplevd programmet kødder med kodene dine så notepad er jo alltid best da.

Hvis det var deg og dine pcer det var bilde av på siden så ser jeg opp til deg. Slik vil jeg ha det en gang. PC-er er livet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-04-26 15:09, oycob wrote:

notepad er eneste som duger ;)

bruk adobe photoshop til bilder... jeg "tegner" alltid designene mine i adobe før jeg lager dem i HTML :) *og jeg skriver alltid HTML i notepad*

så på siden din, ser du kan html sikkelig bra, skulle vel mangle siden du driver en html side.

Adobe photoshop 6 er den beste til bilder, enig i det, men notisblokk er ikke best til html koding. Det er bedre å bruke en editor som setter farger på kodene slik at du fort oppdager om noe er feil i kodene dine (men det er vel neppe noe feil i dine koder da :P) :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, hvis du ikke er en stødig webutvikler, når det gjelder programeringsspråk etc. Så ville jeg kanskje brukt VS.net, der har du ufattelig mye hjelpefiler som kan hjelpe deg på vei.

msdn.microsoft.com - masse ressurser for det.

Textpad er også en fin editor, jeg har bestandig brukt den. Den er helt enkel og grei og du kan finne ASP plugins for den etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm....

Dreamweaver kan være litt hardcore hvis du er newbie da.Anbefaler heller Golive 6 som støtter like mye som Dreamweaver.Mens Golive scorer nok best på layout,altså at det er lettere å designe websiden din med den.Ellers er ImageReady 3 eller 7 også veldig lett å bruke,men ulempen er det at web siden din kan bli litt for stor,men veldig effektivt å slice opp bilder med.Noe som igjen fører til mindre plass/fil på serveren. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt forskjellige programmer i ca 4 1/2 år nå.

Den beste programmen jeg har brukt (og bruker) er Dreamweaver Ultradev 4. Så jeg jobber med Photoshop også i tillegg for å lage designen på siden. GoLive har jeg også brukt en stund, men jeg likte den ikke så særlig fordi den ikke var på samme "nivå" ville det si. Den hadde så dårlig oversikt i visse funskjoner som f.eks layer, men i DW 4 så hadde jeg god oversikt over det...

Men det er egentlig opp til brukeren til å tilpasse seg for behov og ressuss osv... (Forstår dere poenget?)

Ellers så er jeg meget fornøyd med Dreamweaver ultradev 4 (Skal snart hente ned flere plug-ins)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til å designe sider med vil jeg anbefale: Dreamweaver 4 fordi den er enkel og grei å arbeide med, selv for de mer erfarne.

Til å lage grafikk og bilder vil jeg anbefale: Adobe Photoshop 6 fordi dette er bare det beste programmet av sitt slag.

Til å redigere html koder vil jeg anbefale: Notisblokk (notepad) fordi de andre html editorene bare roter til kodene dine, dette programmet lar kodene være i fred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ensten enig med Zalat

Til å designe sider med vil jeg anbefale: Dreamweaver 4 fordi den er enkel og grei, samt den er kan brukes heller avansert

Til å lage grafikk og bilder vil jeg anbefale: Adobe Photoshop 6.0 eller 7.0 fordi dette er bare det beste programmet av sitt slag.

Til å redigere html koder vil jeg anbefale: HomeSite 5.0, dette lar også koden din være i fred, den gir deg farger og litt bedre håntering av større endringer (Extended replace etc.)

Cato

C-Zone

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har PHP på siden vil jeg anbefale PHPedit, fargene hjelper mye, lettere å finne feil osv, det mener i hvert fall jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du skal utvikle sider nå så er det bare et program som gjelder Dreamweaver MX!! Dette programmet er bare helt sinnsykt bra! Den har inkorporert Dreamweaver 4, Ultradev 4, Homsite 5 og Coldfusion Studio i en pakke! Den skriver ren XHTML kode for deg som validerer uten problem på W3ORG sine sider. Den har fått støtte for PHP. Akkurat nå så er det ingen over eller ved siden som i det hele tatt kan konkurere med Dreamweaver MX.

Jeg sier det en gang til DREAMWEAVER MX!!!!

For grafikk så er det så klart Photoshop som gjelder. (selv om den er i dyreste laget).

Gå til macromedia sine sider og sjekk ut DREAMWEAVER MX

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener at Notepad er det beste til å begynne med. Da lærer du virkelig HTML/web. Så kan du heller gå over til ett annet program når du mener at du kan HTML

Merien

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man må jo lære kodene også da... Så begynn med Dreamweaver, og når du kan det grunnleggende gå over til Notepad... I Linux anbefaler jeg BlueFish...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive