Frontpage.. grrrrr!

37 innlegg i emnet

Skrevet

Må bare få legge til at selvsagt har jeg brukt Linux... :P

Jeg bruker bare Linux, faktisk. Det vil si når jeg ikke er på jobb. Får ikke lov å bruke annet enn Windows da...

Siden du spurte... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det vil si når jeg ikke er på jobb. Får ikke lov å bruke annet enn Windows da...

Hehe, samme her.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha sett JimmyPop fått oppgaven å sette opp et nettverk med 20-30 klienter og 4-5 servere i et vanlig firma (med vanlige hjernedøde brukere)...Da tror jeg du ville fått et lite innblikk i hvor bra Windows faktisk er..Man kan ikke forvente at alle brukerne er like dyktige dom deg og meg, og må derfor ha et system som brukerne skjønner og hvor de kan gjøre minst mulig skade..

Et annet problem vil nok være kompabilitet med all slags økonomi / regnskaps programmer, administrasjonsprogrammer, og alle andre programmer som skal med på nettverket.

Hva med hjemmekontorer ? Kan brukerne jobbe hjemmefra på samme måte som de f.eks. kan med Citrix ? (Jeg er usikker på om Citrix finnes i Linux miljø så hvis det gjør det så trekker jeg denne...)

Hva med tildeling av skrivere, brukermapper, profilmapper osv. osv...

Hva med all slags drit brukerne absolutt skal koble til pc'ene sine, som mobiltelefoner, PDA'er osv..osv..

"Det finnes ikke ett eneste MS-produkt som er best i noe."

Hva med Active Directory ? Hvis du mener at Active Directory ikke er bra så kan du ikke bruker det !!! Nå vet riktignok ikke jeg om det finnes noe bedre administrasjonsprogram enn AD i Linux, men jeg vet at AD er vanvittig kult når man kan det !!

Det som er saken JimmyPop er at selv om Linux fungerer supert hjemme hos deg til ditt bruk, og selv om MS sine produkter ikke alltis topper slike undersøkelser du nevner, så tør jeg påstå at MS har de beste produktene til å drifte et gjennomsnittlig firma-nettverk i Norge. Så de er best på sitt område... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mente selvsagt at han skulle forsøke å sette opp et nettverk bestående av kun Linux...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Supportforum -> Webutvikling -> Generelt om webutvikling -> Frontpage.. grrrrr!

og det hele startet med frontpage folkens. nå er hele diskusjonen om frontpage ødelagt og ingen gidder verken å svare eller å lese videre. når vi først er så langt ut på viddene så er jeg på jakt etter en Mercedes 2.3 16V. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neiii ! Du må ikke kjøpe Mercedes !! Det er en drittbil....:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe.. da kom vi ut på glatisen igjen, mistet fokus, og kolliderte med aviskiosken, eller var det bussen? Eller kanskje en Mercedes 2.3 16V? Som nevnt tidligere.. FrontPage.. Continue.. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, promongo, bra melding!! Hele diskusjonen her har nok tatt av litt her ja.

Jeg er ikke her for å forsvare eller angripe, har dessverre ikke fått testet Linux nok enda. Det mange kanskje glemmer i denne diskusjonen er følgende; Microsoft lager produkter som skal være kompatible med det meste. De lager også vanvittig mange forskjellige produkter, som igjen skal ha kompatibilitet. En del av de andre produktene som har blitt nevnt i denne diskusjonen blir laget med spiss mot kun ett område, mens som sagt MS lager ting som skal fungere mot flere ting.

Sunn fornuft sier da at jobber du KUN med et område er det enklere å bli flink på akkurat det..... Ta meg selv f.eks; jeg er flink til å spille trommer, men kan ikke en dritt om å spille gitar....

Er ikke i tvil om at Linux er up & coming, men synes denne nedrakkingen er unødvendig. Personlig jobber jeg med drift av nettopp MS-nettverk til daglig. Synes det fungerer greit til vårt bruk (5 servere og 80 klienter). Selvfølgelig skjer det ting av og til, men det vet jeg at det gjør i andre data"verdener" også!

Som en oppsummering; jeg etterlyser mer seriøsitet i "drittkastingen". Vil du rakke ned på et produkt; kom med eksempler og sammenligninger, ikke bare si at ting er dritt!!!

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! Dette er et kjempebra fora, la oss beholde det slik......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Greit... Jeg måtte visst, etter siste post her, ut med en siste post i denne tråden...

Jeg har selvsagt brukt AD. Det er ganske bra, ja... Det må jeg nok være enig i... Jeg sitter daglig og arbeider i et nettverk med over 16.000 brukere, der samtlige er i AD. Om jeg hadde klart å sette opp et slik system bare basert på Linux (for det er ganske mange Linux-servere i drift der i dag) vet jeg ikke. Det har jeg aldri prøvd, men jeg hadde hatt lyst.

eirant: Mener du at jeg ikke har kommet med eksempler og sammenligninger, eller snakket du til noen andre?

Du trenger ikke svare, for nå. Nå setter jeg foten ned i denne tråden. Kan ikke svare mer.

BTW: Mercedes er for oppmerksomhetssyke personer, f4gs og kapitalister. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt trøbbel med å bestemme deg, JimmyPop? I denne tråden hevder du jo faktisk at du er arbeidsledig..

eg er arbeidsledig, så jeg driver og lager hjemmesider for folk just for kicks!

Men back to topic, jeg er enig i at FP er et av de dårligste html-editorene jeg har vært borti, men det er ikke ensbetydende med at alt fra MS suger, som det påståes her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nevn én eneste applikasjon de er best i verden på!

Ja, selvsagt kan man i en perfekt verden hvor brukerne er like erfarne som en selv, hvor investerings- og supportbudsjettet er unlimited, hvor tiden tilgjengelig til å fikle sammen en pakke med "de beste produktene" er uendelig, og hvor man selv som ansvarlig for at alt sammen spiller sammen på en optimal måte - ja der kan man velge bare de beste produktene.

Men, i den normale hverdagen, hvor det som er beskrevet i forrige avsnitt ikke stemmer - DER må man som regel akseptere kompromisser !

Selv elsker jeg også å "mobbe" Microsoft, men etter litt tankearbeid skyldes vel mesteparten av irritasjonen at jeg ikke liker at de er litt for flinke til å ta seg godt betalt for produktene og derfor tjener mye penger.

Nøkkelordene ved valg av hvilke løsninger man skal ta ibruk er heller GODT NOK - og ut fra det kriteriet er hverken Frontpage eller de fleste av MS sine andre produkter spesielt mye dårligere enn reelle alternativer. Og den største fordelen er at de nesten alltid spiller bra sammen med omgivelsene - både andre MS-produkter OG andre produsenters produkter.

Personlig har jeg brukt FP på min arbeidsgivers website i snart 4 år nå - og det funker godt selv om det selvsagt finnes både penere, raskere og bedre web-sider. Nøkkelordet er igjen GODT NOK !!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt trøbbel med å bestemme deg, JimmyPop? I denne tråden hevder du jo faktisk at du er arbeidsledig..

Hehe... Ja, var arbeidsledig da jeg skrev det, og er også arbeidsledig på mandag. Men i hele fjor, og halve året før det, pluss siden forrige onsdag har jeg jobbet på det stedet jeg snakket om...

Så jeg har bare en midlertidig kontrakt der nå... Uten at jeg skal gå nærmere inn på hva den dreier seg om.

Stikkord: Budsjett.

Personlig har jeg brukt FP på min arbeidsgivers website i snart 4 år nå - og det funker godt selv om det selvsagt finnes både penere, raskere og bedre web-sider. Nøkkelordet er igjen GODT NOK !!!

Budsjett, ja... Der jeg jobber/jobbet/snart ikke jobber, brukte vi for noen måneder siden 60 millioner kroner på MS-lisenser...

Hvis du har brukt FP i 4 år på web, og synes det er godt nok, da kan ikke du HTML4.01, XHTML1.0 og CSS1.0/2.0. Og du har tvilsomt testet sidene i alle browsere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive