Frontpage.. grrrrr!

37 innlegg i emnet

Skrevet

Død over frontpage... Jeg skjønne ikke at folk forsatt kan bruke det programmet til web utvikkling både for firmaer (som er verst) og til personlige hjemmesider.

Frontpage bør snart gjennomgå en stooor utvikkling hvis det skal henge med no særlig lenger!

Alle sidene som er laget i frontpage har den samme stygge bakgrunnen, svart med stjerner og de stygge linkene i lilla med en size på 18px *grøsse*

Bli litt mer kreative folkens... Drit i Microsoft frontpage!

Er det bare meg som har lyst til å grine hver gang de ser en frontpage side?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Få ut litt frustrasjon? sinna.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare så det går sagt.... Den siden du nevner med Stjerner i bakgrunnen osv.. Går lett ann å lage i HTML også ;)

Så det går ikke på programmet. Jeg kjenner en som laget de flotteste sidene i frontpage, pga han var flink med photoshop og frontpage (Webdesigner). Så det går ikke bare på programmet....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må nok si meg enig med Mafia. Det skal sies at FP langt fra er det beste programmet på markedet til å lage Websider, men for mange er det en start. Er du kreativ er det fullt mulig å lage gode websider i FrontPage, se her f.eks : http://www.budor.no

Vet om flere webutviklere som bruker andre programmer for bilde- og tekstbehandling, men FrontPage for å sette opp sidene. Det største ankepunktet mot FP er at det genererer altfor mye kode, spesielt når man bruker veiviser.

Ikke vær for rask til å rakke ned på programmet, se heller på hvem som lager siden ;).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal jo sies at Microsoft ikke duger til en drit, egentlig. Hva er det de egentlig er flink til? Markedsføring?

Operativsystemet deres suger, MS SQL suger, Internet Explorer suger, ASP har jeg ikke prøvd, men antar at det stinker i forhold til PHP.

Det finnes ikke ett eneste MS-produkt som er best i noe.

Anyway... Når man ser på IE sin evne til å takle standarder, er det ikke rart at samme produsent lager et program som bruker de "standardene" IE følger, nemlig "MSIE-standarder"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må nok si meg enig med eirant.

Er det så slitsomt så bruk noe annet da vel. Og istedet for å klage over Microsofts

programvare og løsninger så benytt Linux da vel ;)

Hvor langt hadde utviklingen vært dersom Microsoft IKKE hadde kommet på banen og utviklet det de tross alt har gjort ?

Jeg og irriterer meg grenseløst over Microcrap til tider men hjelpe meg <_<

Blir ikke bedre av at jeg griner heller da B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

de som sier frontpage suger kan ikke bruke det.

2003 begynner å bli ganske hi-tech. Den er rettet mot xml også. Hvis du har jobbet mye med frontpage er det ingenting som ikke kan gjøres. At den generer my kode er greit nok, hvis du bare vil sitte å trykke på kanpper.

jeg foretrekker fp fremfor golive.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det skal jo sies at Microsoft ikke duger til en drit, egentlig. Hva er det de egentlig er flink til? Markedsføring?

Operativsystemet deres suger, MS SQL suger, Internet Explorer suger, ASP har jeg ikke prøvd, men antar at det stinker i forhold til PHP.

Her har vi tydligvis en som ikke vet hva han prater om !! Jeg vet at det er i moten å slenge drit om Microsoft, men det å si at alle produktene deres suger er helt latterlig !!!! Selv om det er mange sikkerhetshull i internett explorer, kan ikke du skjære alle over en kan og si at alle produktene deres suger...Det viser bare hvor liten erfaring du har med verden....

Ja, det finnes mange produkter som kunne ha konkurrert med MS sine produkter, men hvis man kommer seg litt forbi problemene med en uoppdatert internett explorer browser ser man at det kommer mange særdeles bra produkter fra MS !

Men, selvsagt jeg likte å slenge drit om Microsoft jeg også før jeg lærte meg noe om hvordan situasjonen faktisk er....

Så, "JimmyPop", mottoet må jo være; ikke uttal deg om noe du tydligvis ikke vet noe om !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På samme måte som PHP er ASP utmerket, dersom du vet hva du holder på med!

Slik er det med alt annet fra MS. Har man ikke peiling i det hele tatt - vil det heller ikke hjelpe å gå over til Linux - bare så det er sagt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt riktig !! De som skriker høyest over hvor dårlig Microsoft er, har som regel ikke peiling på hvordan man bruker produktene....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Anyway... Når man ser på IE sin evne til å takle standarder, er det ikke rart at samme produsent lager et program som bruker de "standardene" IE følger, nemlig "MSIE-standarder"...

JimmyPop, MS-SQL suger?? 6 ord: beklager - du er helt på jordet. Henger meg på de andre her, slik som Serenity og Guest. Tror du bør vente med å uttale deg før du kjenner til produktene.

Å hate Microsoft gjør alle, fordi det er "in" å hate noe alle bruker, og som man ikke forstår. Det å benytte produktene deres fullt ut, og forstå logikken, er noe selv en bestemor kan gjøre.

Det er heller ikke tilrådelig å slenge dritt om diverse produkter, uten å forklare fordeler og ulemper med disse. Uttalelsen din er bare umoden, beklager å måtte si det. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir helt fascinert jeg...! Dere som vet hva dere snakker om har peiling! Ikke på produktene, men på hvordan dere skal legge deres argumenter fram... Satt her å funderte over det!

Er spess enig med equilibrium_00_ :) Du kan d du equilibrium_00_ :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.nvu.com/ det er bare kommet til versjon 0.17 eller.no så det er veldig nytt. det er linux sitt svar på ms frontpage, men det funker veldig bra i windows oxo.

kan anbefales, og det beste det er gratis.

kan legge til at jeg nettopp leste en liten artikkel om det..

http://www.osnews.com/story.php?news_id=6781

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nevn én eneste applikasjon de er best i verden på! Leste senest i går en benchmark for SQL (databaser). Der var det vel fem stykker med, og på aller siste plass kom MS SQL 2000. På førsteplass kom MySQL (gratis) og Oracle. De hadde over dobbel så bra hastighet som MS sin.

Når det gjelder nettlesere, så trenger du ikke prøve en gang, for alle vet at IE er en av de dårligste nettlesere i verden. Prøv å motsi meg, vær så snill. Eller spør kanskje i webdesigndelen. Der skulle en tro at folk kunne nettlesere.

Media Player, for eksempel? Programvaren som ikke klarer å lese halvparten av de nyeste formatene på markedet en gang? Lastet ned mplayer (Linux) og jeg har fremdeles til gode å finne et format det ikke takler. Uten en eneste plug-in.

Media Player som lydavspiller blir jo lett overgått av XMMS og Winamp, og de som bruker MP fremfor Winamp vet nok ikke hva Winamp er.

OS: Windows vs. Linux... De fleste jeg vet om som har prøvd Linux en liten stund (over en uke) har aldri gått tilbake til Windows.

ASP vs. PHP: PHP er gratis. Har aldri prøvd ASP, men tviler på at det er verken raskere eller har flere funksjoner enn PHP.

WinZip: Pakker omtrent 50% så bra som tar.bz2. Er ikke sikker på om .zip er MS sitt, så stryk den hvis det ikke er det.

Kommer ikke på mer...

Jo:

MSN vs. aMSN: Finner ingen mangler. Et par ting er bedre. Auto-reply, kan velge å starte opp offline. Lagrer gamle avatarer til folk du har snakket med. (Ikke nødvendigvis bedre, men). Finere smileys. Pluss masse små funksjoner som bare MSN ikke har.

Er det da noe jeg har glemt? Officepakken? Koster 3-5000 kroner? OpenOffice.org er gratis. Minst like bra. Kommer ikke på noe mer.

Angående MS SQL 2000

eweek-throughput.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft er gjerne trendsetteren og de programmene de kommer ut med blir som regel standard. Dette er ikke fordi de er drit-program, men fordi de faktisk passer bra til sitt bruk uten at den jevne bruker må sitte å knote med alskens konfigurasjonsfiler. Jeg er såpass avansert at jeg ikke har noe imot det, men hvis jeg bruker et nytt og ukjent program så takker jeg til høyere makter når det er enkelt å konfigurer gjennom en GUI. Hvor ofte ser du det i Linux? Uhyre sjeldent i forhold til Microsoft sine programmer.

Gjett hva OpenOffice imiterer? Microsoft Office. Hvorfor har Microsoft Office blitt så populært? Fordi det får jobben gjort bedre enn resten. Wordperfect var en gang den ledende tekstbehandleren, men fra Word 2.0 og oppover var Microsoft suveren.

Mediaplayer ikke støtter formater? Last ned en codec da vel! Da funker omtrent alt som kan løpe og gå av formater.

Mye av "problemet" med MS sine programmer er at de må passe til alle, så mange av funksjonene blir "gjemt" bort.

Kan skrive mye mer, men sitter i telefonen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows XP er vel det beste multimedia operativsystemet, her kommer vel ikke Linux i nærheten, men at Linux har potensialet er det ingen tvil om, mulig en gang i fremtiden så vil spillutviklere programere flere spill som takler Linux, muligens da kan Linux bli en reel utfordrer til Microsoft OS på hjemmemarkedet, tenker da på en familie PC som alle i familien kan bruke til de oppgavene de ønsker.

Ellers så må jeg si at jeg er helt enig med det KrestJan skriver.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er ingen tvil om at Linux er et up-and-coming OS, men noe reelt alternativ til Windows er det ikke, for de fleste brukere, men absolutt ikke alle. Jeg gir det er par år, og noen seriøse, store firmaer som oppbacking så er det skulder til skulder med Microsoft Windows.

Når det gjelder forskjellen mellom PHP og ASP(.NET) så kan de egentlig ikke sammenlignes, da ASP.NET er mye mer enn et server-side programmering språk, men del av et profesjonelt rammeverk rettet mot skikkelig storbrukere.

Som Terje_2002 skriver over, gi linux en del spill så ser du at Linux blir et bedre alternativ. Spill er en skikkelig pådriver for hjemmemarkedet, og deretter til bedriftsmarkedet så fort flere blir god kjent med linux til hjemmebruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Herregud... Hvorfor skal absolutte alle finne poenger og punkter som de kan bruke mot microsoft, i steden for å finne noe positivt? Er det slik at det er kult å ikke like MS?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nevn én eneste applikasjon de er best i verden på!

JimmyPop : Er du helt på hjordet ?????? Mener du faktisk at alt som ikke er best i verden på sitt felt er noe dritt ????

Det finnes 100% sikkert bedre alternativer, men det er ikke dermed sagt at alle produktene er noe drit !!! Så latterlig argumentasjon har jeg knaptnok sett noen gang !

Et sprøsmål til deg JimmyPop : Hvis en gitarist er verdens beste jazzgitarist, men du ikke liker jazz; Mener du da at du har rett til å kalle han en dårlig gitarist ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JimmyPop : Er du helt på hjordet ?????? Mener du faktisk at alt som ikke er best i verden på sitt felt er noe dritt ????

Det finnes 100% sikkert bedre alternativer, men det er ikke dermed sagt at alle produktene er noe drit !!! Så latterlig argumentasjon har jeg knaptnok sett noen gang !

Et sprøsmål til deg JimmyPop : Hvis en gitarist er verdens beste jazzgitarist, men du ikke liker jazz; Mener du da at du har rett til å kalle han en dårlig gitarist ?

*klapp klapp klapp*

Genialt Guest..... Eneste med det innlegget jeg har å klage på er 1 eller 2 leifer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

høy 5 til guest

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette må jeg si meg helt uenig i.

Jeg vil ikke bytte mitt Natural Keyboard eller Microsoft Mouse mot noe annet! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:lol:

Nei, hvis en person er verdens beste jazzgitarist, er han akkurat det, nemlig verdens beste jazzgitarist. Og hva sier det oss? Jo, at det ikke finnes noen bedre i verden... :)

Nei, å kalle dem dritt, det var kanskje å trekke det litt langt. JEg synes bare de har fått ufortjent mye oppmerksomhet.
Dette må jeg si meg helt uenig i.

Jeg vil ikke bytte mitt Natural Keyboard eller Microsoft Mouse mot noe annet!

Oi. Der kan jeg ikke nekte på at Microsoft er flinke. Hadde en gang en Microsoft-mus, men byttet den da den ikke passet helt i hånden min. Liker Dell-mus og -tastatur bedre...
Herregud... Hvorfor skal absolutte alle finne poenger og punkter som de kan bruke mot microsoft, i steden for å finne noe positivt? Er det slik at det er kult å ikke like MS?
Ja, det er "dessverre" blitt sånn at det er blitt kult å hate MS Men det er ikke bare noe negativt. Da setter faktisk flere mennesker et litt mer kritisk syn mot hva de bruker, og flere og flere har oppdaget flere og mye bedre alternativ til MS-produkter.
Mediaplayer ikke støtter formater? Last ned en codec da vel! Da funker omtrent alt som kan løpe og gå av formater.
Det er sant, men det faktum at det trengs tredjepartsprogramvare, som ikke er laget av MS mens en hvilken som helst avspiller til Linux, som mplayer eller Xine ikke trenger det, sier sitt...
men hvis jeg bruker et nytt og ukjent program så takker jeg til høyere makter når det er enkelt å konfigurer gjennom en GUI. Hvor ofte ser du det i Linux? Uhyre sjeldent i forhold til Microsoft sine programmer.
Har du i det hele tatt sett et eneste program til Linux?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du i det hele tatt sett et eneste program til Linux?

Selvfølgelig har jeg det, ikke vær så nedlatende. Hele greia kan jo egentlig snus om, siden du umulig kan ha holdt på så mye med Linux hvis du mener at min kommentar var feil....

Det er sant, men det faktum at det trengs tredjepartsprogramvare, som ikke er laget av MS mens en hvilken som helst avspiller til Linux, som mplayer eller Xine ikke trenger det, sier sitt...

Her kan jeg egentlig spørre om DU har sett et eneste program til linux, avspiller da altså. Hvis programmene du bruker spiller av .ogg,.ogm, .whatever uten noen ekstra codec så er det fordi de er bundlet med spilleren. Finnes ikke en eneste programmerer i verden som sitter å hardkoder codec-info. i sine program, ihvertfall ikke over kanskje 3 codecs eller noe.

Uansett, Windows er bra, Linux er bra, Gates er en bra mann, Torvalds er en bra mann. Poenget er at alle har sine måte å gjøre ting på, og sine egne meninger. Å kalle programmer som flesteparten av de som bruker pc for dritt er nedlatende mot brukerne og selskapene som er avhengig av disse brukerne, ikke kun Microsoft.

For min del er denne diskusjonen avsluttet da MS vs Linux kan du heller dra til slashdot for å få noe vettugt ut av! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her kan jeg egentlig spørre om DU har sett et eneste program til linux, avspiller da altså. Hvis programmene du bruker spiller av .ogg,.ogm, .whatever uten noen ekstra codec så er det fordi de er bundlet med spilleren. Finnes ikke en eneste programmerer i verden som sitter å hardkoder codec-info. i sine program, ihvertfall ikke over kanskje 3 codecs eller noe.

Ja, men da er vi jo enig, da. ;) Jeg har jo aldri sagt at Linux er et selskap som har laget mplayer, xmms eller xine. Det jeg sa var jo at MS ikke var best innen noe...

Men, greit, EOD. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive