[LØST] Frontpage

11 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann!

Har fått i oppgave og prøve og lage en hjemmeside for et lite firma..

Kan eg bruke frontpage til dette?

Noen som har råd og vink..

Linker til noen nyttige sider hadde vert flott..

Mvh

Kjelly :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med tanke på at du foreslår frontpage, har du i det hele tatt laget noen websider før?

Frontpage er riktignok noe du burde bruke om du er helt ny innen dette.

Hvorvidt jeg vil anbefale det eller ikke er ikke noe jeg kan svare på uten å ta i bruk ord som vil føre til at jeg får advarsel ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FrontPage, og da serlig FrontPage 2003 er et helt ok program for å lage gode hjemmesider med. Hvis du ser deg om på nettet vil du se at det er laget flere dårlige sider med andre webdesign programmer enn med FrontPage. Det er ikke programmet det kommer ann på, men den som bruker programmet.

Det er dessverre alt for mange som prøver seg med andre program som de ikke behersker, og de ville kunnet lage mye bedre web-sider med FrontPage enn med de programmene de ikke kan å bruke.

Lær deg å bruke FrontPage, og du kan lage meget gode og brukervennlige sider.

Ikke hør på folk som ikke vet hva de snakker om. Be dem å lære seg Web-design først, før de utaler seg om hvorvidt et program duger eller ikke. ;)

Scorpion B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syns at Front Page er et helt greit program, jeg har laget hjemmeside selv med det.

Desverre så er hjemmesiden nede for øyeblikket.

men vist du ikke kan bruke det så send meg en e-post så kan vi snakket.

arherm@start.no

Terumo

AMD 2500+184mhs

512

180g disk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har fått i oppgave og prøve og lage en hjemmeside for et lite firma

Frontpage eller ikke, man må først fastslå om man er trygg på html, som er ryggraden for enhver statisk nett side.

Er man det, kan frontpage være et naturlig valg.

Har du lite eller ingen html kunnskap, er notepad det første programmet du skal

bruke.

Html tutorials er ikke vanskelig å finne på nettet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta en titt på denne siden http://www.frontpage-webtemplates.com/index.htm

Du kan også sjekke ut www.frontpageworld.com.

Å bruke FrontPage som verktøy er helt ok så lenge du bare skal levere en enkel og grei firmapresentasjon. Ønsker de en "fancy" side med mye dynamiske elementer må du nok vurdere å bruke noe annet...

Du kan ta en titt på mitt "eksempel"-websted, der er en enkel og ryddig side...bare husk at den siden ikke er noe annet en et eksempel www.min-it.com

Send en e-post hvis du trenger noen råd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FrontPage får mye dritt på seg, om det er fortjent eller ikke, det vet jeg ikke, da jeg ikke har brukt det selv. Men en ting man kan gjøre, om man er helt fersk innen html, er å se på kodene du får fram i FP, og forsøke å se logikken i dem og hvordan siden ser ut. Jeg har sett koder som er laget med FP, og jeg synes ikke de er såååå grusomme, om siden er helt enkel, er koden helt ok. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FrontPage får mye dritt på seg, om det er fortjent eller ikke, det vet jeg ikke, da jeg ikke har brukt det selv. Men en ting man kan gjøre, om man er helt fersk innen html, er å se på kodene du får fram i FP, og forsøke å se logikken i dem og hvordan siden ser ut. Jeg har sett koder som er laget med FP, og jeg synes ikke de er såååå grusomme, om siden er helt enkel, er koden helt ok. :)

Og dersom siden ikke er så enkel så er ikke koden fullt så fin lenger heller.. :D

Man kan diskutere om det er greit å bruke FrontPage eller ikke, men når det gjelder koden som genereres er den i mange tilfeller helt forferdlig å lese. Dersom du kan HTML, og skal lage en side, anbefaler jeg alltid å lage den i en avansert teksteditor, fremfor en wysiwyg-editor. Da er det lettere å tilpasse...

Nå har jeg ikke prøvd FrontPage 2003, så vet ikke hvordan kode den versjonen lager..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd FrontPage 2003, så vet ikke hvordan kode den versjonen lager..

jeg har prøvd frontpage 2003 lenge.

den er blitt veldig mye mer bruker venlig.

f.eks. taggen < body >, hvis man mellom den siste y'en og > trykker mellom rom, får man opp mange ting man kan sette opp, ekke alltid du husker hvordan det skrives, så da får man opp en lang meny med hva man sette i body taggen.

så for en nybegyner er nok dette et bra verktøy.

men, som jeg også har gjort, er og begyne og dra inn word art og sånt no, det blir det bare rote koder av og alt sånn. (det er noe man aldri skal eller burde gjøre)

du kan se screen shot'er her:

http://stian2006.furnesveien.no/screenshot1.jpg

http://stian2006.furnesveien.no/screenshot2.jpg

http://stian2006.furnesveien.no/screenshot3.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv så mener jeg at FrontPage er blitt endel bedre i den nye office pakken som ble sluppet i vinter. Men FrontPage har et godt stykke igjen til de kan "hevde" seg på noen som helst måte.

Det aller beste er uansett vel egentlig å KUNNE HTML koder og bruke dette i f.eks. Notepad. Det jeg i middlertid anbefaler deg er å bruke Macromedia DreamWeaver. Dette er enkelt og lager helt "greie" Websider. Om du klarer å samkjøre Dreamweaver sammen med Adobe Photoshop kan du få sider som ser helt greit ut. Ikke noe supert, men meget enkelt og greit. Det var selv her jeg en gang begynte. Pr. i dag er jeg grafdis og webdesigner og jobber med dette på hel tid. Jeg bruker VELDIG mye notepad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og dersom siden ikke er så enkel så er ikke koden fullt så fin lenger heller.. :D

Jepp, det var det jeg sa, særlig om man endrer sidene i wysiwsug, blir koden etterhvert rimelig grusom.. Men jeg har heller ikke forsøkt 2003-utgaven bare så det er sagt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive