GRATIS hjemmeside plass med 50 mb plass!

37 innlegg i emnet

Skrevet

Ja det er full ftp tilgang......

Litt mer teknisk om serveren :

- windows 2000 server

- Serv U ftpserver

- støtter også php4

- MySql 4.0.14

- Microsoft.Net er innstallert

Så du behøver ikke å gi imellom meg for å laste opp. Du får din egen brukerkonto og subdomene dittnavn.furnesveien.no (om ledig).

Harald

harald@furnesveien.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det der var dårlige greier ass :lol:

Mange av de var døde linker, enkelte hadde ikke gratis sider lenger og andre var rett og slett bare tull. Måtte signe bredbånd abonnement i england på den ene.. Yeah right ! As if :P

Unnskyld meg da

Prøvde bare å være til hjelp om det plaget deg !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Unnskyld meg da

Prøvde bare å være til hjelp om det plaget deg !

Ikke ta det personlig ;) Du skrev jo at du ikke hadde sjekket det ut men at du trodde at det fungerte fint. Altså, du kunne ikke vite. Jeg skrev bare tilbake etter å ha trålet litt igjennom de sidene, hva konklusjonen ble. Var ikke meningen å harselere med deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her her linke til et sted som en kan få 250 mb gratis serverplass www.250free.com

Hilsen

Moddi tideligere Waldemars

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her her linke til et sted som en kan få 250 mb gratis serverplass www.250free.com

Hilsen

Moddi tideligere Waldemars

den gratis versjonen hakke støtte for php, bare for og gi en konklusjon

og man kan ikke lagre annet enn website-filer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

men jeg har NGT abbonnemang da, og der følger det med 10 mb plass

noen som har peil på hvordan man kobler seg til NGT hjemmeside plassen?!? :o

Siden du har NGT-abonnement så er det letteste å instalere f.eks. Apache på din egen boks så har du "ubegrenset" med plass :)

Alt 2. er å kjøpe en brukt billig-boks som du kan gjemme bort inne i et skap eller et annet sted hvor den ikke står i veien, installere Linux og apache, og ha en super web-server som du kan gjøre akkurat hva du vil med. Trenger du Java installerer du Tomcat / JBoss, og har du bruk for database så er det bare å legge inn mySQL eller PostgreSQL. Begge kommer vel default med Fedora eller noe slikt, så de er lette å installere.

Du kan jo også dytte inn en 200GB-disk eller to og også bruke den som filserver i hjemmenettet. Der kan du fint legge alle filmer og annet som ikke trenger å være installert på arbeids-boksen din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden du har NGT-abonnement så er det letteste å instalere f.eks. Apache på din egen boks så har du "ubegrenset" med plass :)

Alt 2. er å kjøpe en brukt billig-boks som du kan gjemme bort inne i et skap eller et annet sted hvor den ikke står i veien, installere Linux og apache, og ha en super web-server som du kan gjøre akkurat hva du vil med. Trenger du Java installerer du Tomcat / JBoss, og har du bruk for database så er det bare å legge inn mySQL eller PostgreSQL. Begge kommer vel default med Fedora eller noe slikt, så de er lette å installere.

Du kan jo også dytte inn en 200GB-disk eller to og også bruke den som filserver i hjemmenettet. Der kan du fint legge alle filmer og annet som ikke trenger å være installert på arbeids-boksen din.

hva vil det si og instalere apche?

hva blir nettadressen da?

jeg har jo nesten aldri gjort no sånt før

og jeg har en annen maskin (veeeldig gammel) med win98 på, med 1 GB disk på.

kunne jg brukt den til webserver?

eller er det noen som har guider til detta?

hilsen en confused boy :blink:

HELP ME! :blink:

ingen?!?!?

:o:o:o:o:o:o:o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

installere apache: det betyr at du installerer en web-server på maskina di. (Det fins enklere varianter, som jeg ikke husker navnet på nå). Om du har installert en web-server lokalt på din maskin (og samtidig åpnet i routeren din for å peke på din maskin) så er du selv ansvarlig for å hoste web-sidene dine.

Det fins nok mye informasjon om dette rundt omkring på nettet. Er du villig til å legge ned litt innsats (og samtidig lære mye i prosessen) så vil jeg anbefale deg å starte med å installere en web-server på Win-boksen din, og så evt. senere når du er fortrolig med det gå over til å kjøre Linux på din gamle boks. (Selv om 1GB disk er litt lite, og jeg mistenker at resten av HW heller ikke er så mye å skryte av...)

Har du ikke tid/interesse til å finne ut mer om dette så høres det ut som et bra alternativ å finne ett eller annet gratis-alternativ, ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

installere apache: det betyr at du installerer en web-server på maskina di. (Det fins enklere varianter, som jeg ikke husker navnet på nå). Om du har installert en web-server lokalt på din maskin (og samtidig åpnet i routeren din for å peke på din maskin) så er du selv ansvarlig for å hoste web-sidene dine.

Det fins nok mye informasjon om dette rundt omkring på nettet. Er du villig til å legge ned litt innsats (og samtidig lære mye i prosessen) så vil jeg anbefale deg å starte med å installere en web-server på Win-boksen din, og så evt. senere når du er fortrolig med det gå over til å kjøre Linux på din gamle boks. (Selv om 1GB disk er litt lite, og jeg mistenker at resten av HW heller ikke er så mye å skryte av...)

Har du ikke tid/interesse til å finne ut mer om dette så høres det ut som et bra alternativ å finne ett eller annet gratis-alternativ, ja :)

ok, jeg har kommet så langt som at apache er nedlastet, skal instalere det nå.

og jeg lurte på, hva skal jeg skrive i disse boksene?

skal jeg bare finne på noe?

Bilde her!

og hva menes med:

"og samtidig åpnet i routeren din for å peke på din maskin"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

har du lest noen dokumentasjon ? Greit å lese litt før du "løper", du må lære å "krabbe" først. Det er ikke bare å trylle frem en full funksjonabel server, så jeg anbefaler at du setter deg ned og leser litt......

Du får sikkert god support her på ITpro (det har jeg fått og får), men slike grunnleggende ting som du spør om, er ting du bør sette deg ned å lese om.....

Hvis ikke ser jeg for meg at denne tråden kan ble meeeget lang :)

Dette var forøvrig bare ment positiv.......

Harald

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

har du lest noen dokumentasjon ? Greit å lese litt før du "løper", du må lære å "krabbe" først. Det er ikke bare å trylle frem en full funksjonabel server, så jeg anbefaler at du setter deg ned og leser litt......

Du får sikkert god support her på ITpro (det har jeg fått og får), men slike grunnleggende ting som du spør om, er ting du bør sette deg ned å lese om.....

Hvis ikke ser jeg for meg at denne tråden kan ble meeeget lang :)

Dette var forøvrig bare ment positiv.......

Harald

ok, skal sette i gang og lese jeg :rolleyes:

trodde det "kanskje" var litt letere enn det det var, men men :P

sier ifra hvis jeg får problemer etter at jeg har lest dokumentasjonen :

Har noen et par gode linker til det steder jeg kan lese om det?

innstall, diverse, etc. (innstal for win98)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HEI

nå har jeg fått det til og greier ass

sjekk her:

http://80.203.37.23/

kult ass

(brodern hjalp meg litt da, men men)

til og være 14 år ekke det verst

skal få fiksa sånn at den blir inni en sånn frame, og da blir adressen:

www.lonnkvist.no/stian

min egen webserver, stående i kjellern, hvem i klassen min ere som har det mon tro :PB)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive