Får ikke installert Win XP!!

3 innlegg i emnet

Skrevet

Mottok forleden Win XP RC1 cd'en. Har WinMe fra før av og ville legge XP ved siden av. Når installasjonen er ca halvveis og maskinen skal starte på nytt så får jeg en blåskjerm og en feilmelding, den er for lang til å skrive her. Vet at jeg trenger drivere til en Raid-kontroller jeg har for at harddisken skal fungere normalt i XP, har ikke denne men lurer på om noen vet om det finnes alternativer.. Har HPT 370 RAID-kontroller..

Mail meg gjerne svaret på janstian@hotmail.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må installere 3. parts drivere underveis i installasjonen før første reboot for å få til dette. Trykk F6 når du blir bedt om det i installasjonen og legg til driveren via diskett der.

Eventuelt kan du midlertidig koble din disk på den vanlige integrerte IDE-kontrolleren. Da får du installert WinXP som normalt og kan legge til driveren for din RAID-kontroller i etterhånd og koble disken tilbake på RAID-kontrolleren. Dette går fint så lenge du faktisk ikke har satt opp flere disker i et RAID på RAID kontrolleren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er 2 muligheter du kan prøve som jeg har hatt problemer med.

1.Disable USB i bios

2.Matrox450 på msi dual p3 kort , bruker 694x chipsett fra via. disse forandringene ordna problemene hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive