Antivirus for Server 2003?

22 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et antivirus program for Win Server 2003. "Hvorfor bruke Win Server 2003 på en workstation da dummen" Jo, av den enkle grunn at det er meget kjapt å bruke, og tilfredstiller mine krav. Jeg spiller så og si ingen ting, bare litt cd en gang i blandt. Server 2003 oppfyller som sagt alle mine krav, og er dønn stabilt og kjapt.

Men vil gjerne ha et Antivirus program, så jeg kan føle meg litt tryggere.

Jeg har søkt og lest igjennom tidligere poster om dette her på forumet, men synes de var litt gamle, og at jeg ikke egentlig fikk noe svar.

Har prøvd med Norton Antivirus 2003 og F-Secure 2004 og 2003 (De programmene jeg helst vil bruke.)

Noen som har noe tips? Uten at jeg må convertere Server os'et over til Workstation, som det er mange poster om.

Takk på forrhånd.

Mvh. Stephan a.k.a Gakken

God natt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg bruker eTurst antivirus fra Computer Assosiates. Den har to virus engines, både Vet og InoculateIT, og har fått flere priser for beste sikkerhets produkt i 2003.

http://www3.ca.com/Solutions/Product.asp?ID=156

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows XP er like kjapp som Windows 2003 på arbeidsstasjoner. Bare flere teite ting er satt på som default i XP, mens det er deaktivert i 2003.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Avast! er jo gratis for ikkekomersielt bruk. Ser greit ut også.

http://www.avast.com/i_idt_1016.html

Og det er jo en grei måte å bli kjent med w2003 serverutgaven....

[ Meldingen ble redigert 18.01.2004 11:54 av Meeeeeeee ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk takk. Prøver eTrust jeg.

devolish: Jeg er faktisk ikke SÅ dum, faktisk. Mulig det virker sånn men. Jeg har faktisk aktivert alt som er standard i XP i Win Server her + at jeg har proppa inn like mange programmer som i XP, og her går det hvretfall fortere. Tro hva du vil.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm... eTrust var litt for sikkert, for å si det på den måten. Høres vel litt dumt ut men.. Alt blir jo blocka osv.. Til og med nettverket.. krever passord osv.. Og Avast fungerer ikek på Win Server 2003..

Noen andre forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Symantec Corp Edition fungerer kjempebra Win 2003.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2004-01-18 21:42, Anonym wrote:

Symantec Corp Edition fungerer kjempebra Win 2003.

Finnes ingen trial version av dette, sånn at jeg slipper å kjøpe for å prøve? Jeg finner ingen trial på Symantec sine sider...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei. Symantec Corporate Edition er for de som vet hva det dreier seg om (ups. ble litt blærete det der)

SAV er en professjonell pakke som er beregnet for nettverksdrift. Typisk er at man installerer dette på en server og distribuerer dette ut fra denne.

Det kule med akkurat SAV er at det koster det samme for en serverinstallasjon og en klientinstallasjon. Man betaler for å ha beskyttelsen og så blåser Symantec i om man installerer server eller klient. Med fare for å ta litt feil, mener jeg å huske at det koster bare litt mer enn Norton 2004 pr. bruker i innkjøp og oppdatering for året etter skal være lik Norton 2004. Selges i 5 bruker pakker. (Hey. Jeg jobber ikke for Symantec og får ikke betalt for å promotere heller. hehe)

Det finnes en annen produsent som ligger i teten sammen med Symantec på dette segmentet. Husker ikke i skrivende stund hav det heter siden jeg har spesialisert meg på Symantec Corp produkter.

Nå hjelper vel ikke dette svaret deg så voldsomt hvis du ikke har tenkt å kjøpe dette. Som sagt er en 5 lisensers det minste du kan kjøpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

F-Secure er en bra løsning :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har innstallert Grosoft AVG antivirus på WIn2003 server, og den fungerer utmerket.

Den krever mindre ressurser enn F-Secure og Symantec.

Den har gjerne ikke alle finessene som F-Secure og Symantec, men den gjør jobben. I tillegg er det veldig god rapportering. Du kan får full oversikt over historikk, se hvilke datoer etc virus ble detektert og isolert etc.

Og i tillegg er AVG enormt billig i forholds til sine konkurrenter. En nettverkslisens for server og arbeidsstajsoner, 10 stk koster ca 2200-2300 kr

Det har et meget enkelt brukerinterface, automatisk oppdatering....

AVG gjør jobben og finner virus like bra som de andre.

Har ikke hatt noe problemer enda, har brukt det i snart 1 år nå i dverse miljøer. På NT4 server, 2000 server og nå 2003 server.

I NT4 server, opplevde jeg at Control center servicen som kjører i bakgrunnen krasjer. Men antivirusen fungerer, og vil detektere virus som blir lagret eller sendt via mail etc.

Men hvis Control centeret er krasjet, vil den ikke kjøre automatiske oppdateringer og vil heller ikke kjøre schedule oppgaver.

AVG sammarbeider med både Symantec og F-Sexure når det gjelder felles database for virusdeteksjon.

Det er 5 store selskaper som har en sammarbeidsdatabase.

Avg er med i det sammarbeidet.

Du får lastet ned en gratis versjon av produket på www.grisoft.com

Skal du kjøpe er det ihvertfall ikke dyrt !

Kan anbefales !

[ Meldingen ble redigert 19.01.2004 10:09 av Geir ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Akkurat på virus gjenkjennelse er det nesten ikke lenger noe forskjell å bry seg om mellom de forskjellige leverandørene.

I dag velger man AV etter pris/smak og behag/funksjonalitet (stryk det som ikke passer)

Jeg har faktisk bare GODE kunnskaper om Symantc :rolleyes:

sånn er det bare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig ville jeg heller valgt Norman Virus Control som fungerer med dette OS'et, men det koster penger. PS!. Hvor kjpte du Windows Server 2003, hvilken versjon og til hvilken pris?. Neppe en lovlig kopi..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for mange forslag her. Bruker for øyeblikket Norton Internet Security 2003. Rota litt, og fant en cd jeg har fatt av telenor med lisens osv, så prøvde jeg, og funket. Men det skjer liksom ingenting når jeg trykker på "Live Update" :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når vi først er inne på dett e med Symantec Corporate Edition. Hvordan får man endret og satt nye scan i server versjonen? Jeg ser bare en defalt scan (søndag, klokka bla bla), men denne er låst og det er ingen mulighet for å legge til flere. Hvorfor noen ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale Trend. Har kjørt det i 2 år på mailsweeper og har tilgode å få inn så mye som et havlt virus ;-)

Kjempe produkt som enkelt pusher antivirus ut til alle klienter i nettverket i tillegg til servere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hrm... er det ingne her som har kjennskap til NOD32 da?? :eek:

anyway... det er et knallprogram for Win2003 server! bruker så og si ingen systemresursser, og det er daglige oppdateringer :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, kjører selv win2003, bruker NOD32 som antivirus.

Anbefaler NOD32 på det sterkeste!

Og etter min mening så er win2003 raskere enn windows xp, inkludert på spill.

Synd att ikke xp har blitt oppdatert til samme versjon som denne.

-

Henning.

-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

God morgen

jeg har tilfeldigvis akkurat installert virusprogrammer på 3 av mine 5 servere og alle sammen er win2003 server. Jeg bruker trend Micro. Kjørte først en demoversjon for å sjekke om det fungerte og var stabilt. Det fungerte fra første stund. Det koster litt men alikevel absolutt noe å anbefale. Du kan laste ned demo versjon fra trend sin side.

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For servere er nok Trend sin serverversjon å anbefale. På klienter bruker jeg Norman.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får vel kaste meg til løvene her og komme med mine erfaringer.

Jeg sverger til NOD32 fra Eset Corp og bruker ikke noe annet lenger, hverken til arbeidsstasjoner eller servere.

Programmet er lite og raskt og knytter ikke opp en masse minne og cpu som Symantec sine gjør. (Ikke legger det seg inn i windowssystemet heller)

Dersom du kjører Internet Security fra Symantec og bytter til NOD32 er det som å komme fra lada til ferrari, og viktigst av alt, du er beskyttet mot virus.

Ja det høres nok litt teit ut, men jeg har erfart fom november i fjor at Symantec ikke klarer å detektere og fjerne en del trojanere som kjøres fra minneområdet.

Når minekunder ringer å klager på treg maskin, hvor symantec er installert ber jeg dem fjerne dette og legge inn en trial versjon av NOD32 som kan lastes ned her: www.eurosecure.com

Samtlige har ringt etter 30 dager og bedt om lisens.

Prøv det du og og la deg overbevise.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei eg dru du burde ha prøvd clamwin som er gratis og skal fynke til win 2003

clamwin :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive