Hvor hører .99 og lignende hjemme?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Har fått laget en skjult teller til siden min (java applet) som registrerer rot domenet. Har treff fra .99 og .90 (.99 vet jeg er et treff fra north dakota). En jeg jobber sammen med mener at hver av de amerikanske statene har et nummer og at .90 visstnok er florida. Stemmer dette? Har også treff fra .234 og .214. Hvor er så dette? Finnes det noen oversikt over slike numre eller må jeg bare kalle alle sammen for "ukjent"?

kamelone :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei. Mulig jeg tar feil, men jeg tviler på at IP-adresser er stedsavhengig. Ofte kan man få en viss peiling, men det er slett ingen garanti for at alle i 200 serien kommer fra USA f.eks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror jeg har funnet utav det sånn noenlunde. Kommandoen "host " i unix vil returnere maskinnavn (eller hva det nå er).

Eksempel: host 129.241.192.20 returnerer

Name: stamme.chembio.ntnu.no

Address: 129.241.192.20

Aliases: stamme

Så dette må vel kunne brukes for å finne tilhørighet på et vis. Har ikke tenkt så mye på det ennå.

kamelone :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan bruke DENNElenken for å finne ut hvem som eier en IP. Det er bare å lage et script som kjører:

http://www.ripe.net/perl/whois?query=212.0.0.04

Siden som du får i retur er lik hvergang, så den er enkel å parse slik at du kan lage statestikk over hvem som kommer på siden din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive