mariush

Medlemmer
  • Innholdsteller

    252
  • Ble med

  • Besøkte siden sist


Nettsamfunnsomdømme

0 ProPoeng

Om mariush

  • Rang
    Junior
  • Bursdag 09. feb. 1990

Profile Information

  • Sted Oslo

Contact Methods

  • Hjemmeside http://

mariush sin aktivitet

  1. mariush la til et innlegg i et emne Pussig problem med trådløst nettverk på Acer aspire one.   

    Sånn ser det ut i nettverks- og delingssenter. Allikevel er jeg på internett.

    • 0
  2. mariush la til et innlegg i et emne Pussig problem med trådløst nettverk på Acer aspire one.   

    Takk for svar. Dessverre hjalp det ikke. Oppdaterte driverne, og sjekket strømstyringen. Kortet er satt til aldri å skru seg av, og driverne er som sagt nyoppdaterte. Noen andre ideer? Kan det kanskje være noe galt med kortet i seg selv?

    Takker
    • 0
  3. mariush la til et emne i Generelt om nettverk   

    Pussig problem med trådløst nettverk på Acer aspire one.
    Hei!

    Jeg har en Acer Aspire One som har et litt trøblete Atheros AR5B95 trådløst nettverkskort.
    Når jeg er koblet til et trådløst nettverk, står det fortsatt "Ikke tilkoblet, tilkoblinger er tilgjenglige" selv om det står "tilkoblet" ved siden av nettverket jeg er koblet til.

    Når kortet finnr det for godt, kobler den fra nettverket, for så å koble seg til igjen med en gang. Det hender også at overføringshastigheten faller til rundt 1 kb/s.


    Hvis noen har gode forslag mottas de med takk!
    • 3 svar
    • visninger
  4. mariush la til et innlegg i et emne lage logo   

    Den var fin, men den hadde vært finere hvis det ikke hadde vært noen apostrof der.
    • 0
  5. mariush la til et emne i Digital Film   

    [LØST] Redigere filmer i .VOB-format?
    Jeg starter en ny post slik at de som eventuelt svarer kan få propoeng.
    Saken er den at dvd-spilleren min lagrer filmene i VOB-format. Jeg har tenkt å redigere litt på noen av opptakene, fjerne litt av reklamen før og etter og så videre.

    Er jeg nødt til å konvertere til et annet filformat og så redigere dem, eller finnes det noen programmer som kan redigere filmene uten å måtte konvertere dem?

    Hvis jeg er nødt til å konvertere, er det noen som har tips til gode programmer for dette?
    • 5 svar
    • visninger
  6. mariush la til et innlegg i et emne [LØST] Panasonic DMR-E55   

    Tusen takk for hjelpen!
    • 0
  7. mariush la til et innlegg i et emne [LØST] Panasonic DMR-E55   

    Takk for svar fra deg også lars!
    Skal huske på propoeng når jeg får testet svarene deres.
    • 0
  8. mariush la til et innlegg i et emne [LØST] Panasonic DMR-E55   

    Flott, takk skal du ha! Skal se om det løser det når jeg kommer hjem
    • 0
  9. mariush la til et emne i Digital Film   

    [LØST] Panasonic DMR-E55
    Morn

    Jeg har en Panasonic DMR-E55, og nå har jeg en del filmer jeg har tatt opp, blant annet en del friendsepisoder. Så jeg tenkte jeg skulle klippe dem litt til på pcen og brenne dem så de kommer i riktig rekkefølge og så videre.

    Problemet mitt er at de dvd-ene jeg har tatt opp på ser ut til å være relativt uleslige for andre spillere. Inkludert pcen.
    Jeg tenkte det kanskje var filformatet som var problemet. Så er det noen som vet om et program som konverterer fra cda til avi?
    Er det noen andre grunner til at filmene jeg har tatt opp kun kan spilles av på samme spiller?
    • 6 svar
    • visninger
  10. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    Grunnen til at du har så lite energi er at du trener for lite!
    • 0
  11. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    Så lenge det fungerer bra for deg er det jo bra

    Men hvis du merker at du sliter med motivasjonen, blir trøtt og slapp og får lite framgang etter hvert burde du endre litt på det.
    • 0
  12. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    Jeg tenkte jeg skulle skrive noen få, men dog velvalgte ord om det å komme i form til sommeren.

    Jula har jo nå kommet på passelig lang avstand, og det er vel mange som kan kjenne seg litt igjen når jeg sier at man titter i speilet med en smule dårlig samvittighet. Dette er tiden hvor mange flørter med tanken på å komme i form til sommeren. Dessverre lar de fleste det bli med tanken.

    Obs! Dette er på ingen måte ment som en kritikk av, eller press til de med noen overflødige kg. Ingen bør dømmes etter vekt, høyde eller lignende. Det viktigste er å være fornøyd med seg selv!

    Hvis du allikevel skulle være en av de som har tenkt å fjerne litt overflødig masse før sommeren og strandsesongen, er det ingen grunn til å fortvile. Starter du nå har du nok av tid til å slanke magen, og kanskje dyrke fram noen mageruter også. Hvis du følger disse tipsene, kommer du ganske langt.

    Kostholdet
    Det aller viktigste er kostholdet!
    På http://www.tn.no/assets/kalkulator/energiforbruk.asp finnes det en veldig fin kalkulator som beregner ca det energiinntaket du bør legge deg på. Den forteller også hvor stor andel karbohydrater, proteiner og fett inntaket bør bestå av. Merk at dette er veldig individuelt, og du bør finne ut hva du syns fungere bra for deg. En grei regel er å ha et høyt inntak av protein, opp mot 2,5 gr. pr kg kroppsvekt, da dette er med på å sette opp forbrenningen. Du bør også få i deg nok fett, omtrent 0,6 gr. pr kg kroppsvekt. Fettet skal i størst mulig grad være flerumettet fett, som olivenolje og fiskefett. Dette bidrar også til en høyere fettforbrenning.

    Matinntaket bør du, om mulig, fordele på 6 måltider pr dag. Å spise små måltider hypig er svært viktig for forbrenningen.

    Du bør også forsøke å unngå å innta store mengder karbohydrater før du skal legge deg. Kveldsmaten bør helst bestå av mat som for eksempel egg eller tunfisk. Begge disse er gode proteinkilder.

    Prøv også å være litt bevisst på hva slags karbohydrater du inntar.
    På http://www.matoppskrift.no/sider/Glykemiskindex.asp finner du en oversikt over den glykemiske index i forskjellige karbohydratkilder. Den glykemiske indexen sier noe om hvordan maten påvirker blodsukkeret. Du bør i størst mulig grad styre unna de varene med høy glykemisk index. Det er disse som lettest lagres som fett.

    Når du etter noen uker har gått ned en del, men merker at framgangen begynner å minke, er det på tide å kutte litt på karbohydratinntaket. Da bør du kutte omtrent 40 gr karbohydrater, og øke proteininntaket noe.

    Når det har gått enda noen uker og du igjen merker at framgangen minker, er det på tide å legge inn mosjon.

    Mosjon
    Trikset for å forbrenne mest mulig fett når du mosjonerer, er å mosjonere mens du har lavt blodsukker. Derfor er kondisjonstrening før frokost regnet som det aller mest effektive.
    Det er mange som sverger til intervalltrening for fettforbrenning, men hvis du ikke trener kondisjon regelmessig i utgangspunktet, mener jeg det er meget ugunstig å starte rett på intervalltrening. Kroppen er rett og slett ikke i form til å gå løs på en så hard treningsform, og det vil virke fryktelig demotiverende i starten. Til å begynne med, vil det være nok med en 20-30 minutters gåtur med høyt tempo omtrent tre ganger i uka. Etter hvert som formen kommer kan øke intensiteten.



    Noen små tips på tampen
    -Når du merker du er litt småsulten mellom måltidene, er det på tide å spise et eple.

    -Kaffe før du tar en gåtur om morgenen er med på å sette opp forbrenningen.

    -Vann kan og bør du drikke så mye du vil av.

    -En dag i uka, for eksempel søndag, bør du unne deg ekstra god og mye mat. Det hjelper på motivasjonen. Det er også greit å spise litt godteri den dagen, men prøv å begrense det litt.

    -Ikke vei deg for ofte. Da kan du få følelsen av å ikke ha noen serlig framgang. Toppen en gang i uka.

    -Ta før- og etterbilder. Selv om det kan være vanskelig å se forandringer i speilet fra dag til dag, ser man det mye klarere på bilder. Å se framgang gir god motivasjon.

    -Ting tar tid. Selv om du ikke ser den store fremgangen med en gang, gjelder det å ikke miste motet.



    Til slutt vil jeg bare si at dette er basert på egne erfaringer og lærdom. Det bør altså ikke anses som profesjonell veiledning.
    Lykke til


    • 0
  13. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    GaMeZor: Dette er bare ment som et helt ukvalifisert tips:
    En muskel bør ideelt sett ha 2 dager med hvile pr gang den trenes. Det er da den vokser optimalt. Hvis du trener en muskel oftere enn dette over lengre tid, vil muskelen til slutt bli overtrent.

    Hvis en muskel er overtrent, må den ha opp til flere uker med hvile før bindevevet og musklen har hentet seg ordentlig inn igjen.
    Når en er overtrent, vil treningen rett og slett bare ha negativ effekt. Man blir svakere isteden for sterkere, og taper overskudd istedenfor det motsatte.

    Mange går så langt som å si at den musklen man ønsker størs fremgang med, er den musklen man bør trene minst.

    Dessuten er biceps en relativt liten muskel som får nok av juling når du trener rygg, så den trenger nesten ingen trening på topp av ryggtreningen. Jeg forstår godt at store armer er noe man gjerne vil ha, men hvis du ønsker deg store armer bør du ikke trene biceps noe serlig mer enn en gang i uka.
    • 0
  14. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    En m-splitt vil si at du har delt kroppen inn i m antall treningsdager.

    Altså, i en 5-splitt har du delt kroppen inn i fem deler, hvor hver del har si egen treningsdag.

    I motsetning til helkroppsprogram, hvor du trener alle musklene hver treningsdag.
    • 0
  15. mariush la til et innlegg i et emne Bygging   

    Dette høres bra ut!

    Trener du en 5-splitt da, eller?
    • 0