buddhajeans

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist


Nettsamfunnsomdømme

0 ProPoeng

Om buddhajeans

  • Rang
    Nyansatt

Min datamaskin

  • Operativsystem Windows 7 64 bit

Profile Information

  • Fullt navn Kenneth Lyngaas

buddhajeans sin aktivitet

  1. buddhajeans la til et innlegg i et emne Explorer fryser ved endring av mappenavn   

    Problemet med at mapper henger seg kan være mange og jeg har ingen svar fordi jeg opplever det samme problemet selv.
    1. Det kan være fordi man har falsk programvare, office eller har oppdater med prøveversjon og lisensen har eller nesten har utgått.
    2. om man har liten disk plass igjen eller for mange system feil prøve noe som fikser dette (reg. pro dette
    3. kan også være Malware, virus programmer som du nevner.
    4. jeg har også forsøkt det meste, til og med Telenor /(skulle ha hjelp med en 401, error https mot LinkedIn, flere som har det?)
    5. har du startet i sikkerhets modus for å se om det kan være noe av din software som kan forårsake det?
    6. Se også etter oppdateringer på java din (har hatt virus forårsaket av java og det var ikke så moro)

    Jeg ville anbefalt svogeren din til å teste prøve versjonen av win 8 om han kan litt og ikke har installert win 7 eller andre programmer i maskinen. win 8 har endel barne sykdommer men kan være greit og prøve uansett det kommer jo til høsten.
    Ellers så er win 7 noe dritt, man har så og si ingen kontroll over systemet om man ikke er data kyndig. Microsofts store problem er at de skal gape over for mye, de mener sikkert godt men de må ikke gjøre alle fornøyde, de som behersker win 7 eller mere avanserte løsninger så finnes det men jeg synes at inngangs terskelen har blitt for omfattende for vanlige bruker som ikke har egen hjelpdesk hjemme, he he.

    Det har vel sammenheng med den store konkurranse de har fått. Det sammen gjelder win 8 som både prøver å kombinere en vanlig oprativ system som win 7 med nye applikasjons løsninger, cloud osv. Men nok om det, håper det finnes en bedre løsning jeg snakket på tel med Microsoft i går men han var ikke i stand til å løse det så jeg har en avtale at en tekniker skal kontakte meg. Jeg vil komme til bake for å se om det har løst seg om ikke så får jeg legge ut forslaget deres.
    Kenneth
    • 0