-=osonder=-

Medlemmer
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist


Nettsamfunnsomdømme

0 ProPoeng

Om -=osonder=-

  • Rang
    Nyansatt

Min datamaskin

  • Operativsystem Win 7 Pro

Profile Information

  • Kjønn Mann
  • Sted Rygge

-=osonder=- sin aktivitet

  1. -=osonder=- la til et innlegg i et emne [LØST] Ustabil ADSL hastighet   

    Okay folkens... Siden jeg uansett da ikke kan klage på dette til min ISP merker jeg denne saken som løst.
    Skal uansett teste programmet du linket til Bajazz. Takk!
    • 0
  2. -=osonder=- la til et innlegg i et emne [LØST] Ustabil ADSL hastighet   

    Hei igjen folkens...

    Joda, kjenner godt til Ping og hva den kan tilby meg.

    Tror problemet hjemme hos meg er at jeg ikke har den hastigheten jeg skal ha, til enhver tid. Pinger jeg ruter så svarer den selvfølgelig. Og pinger jeg f.eks. en URL på intenrett, så svarer den på en IP adresse også, slik at man kan verifisere at DNS oppslag fungerer korrekt. Har også kjørt hastighetstester og ser at jeg har omtrent det jeg betaler for, men mistenker altså at hastigheten dropper veldig i enkelte tilfeller.

    Spørsmålet mitt er derfor om det finnes et program eller tjeneste som kan teste at jeg har denne hastigheten over tid.

    Takker for svar... Ser for meg at jeg trenger noe mer håndfast før jeg feilmelder til Telenor.
    • 0
  3. -=osonder=- la til et innlegg i et emne [LØST] Ustabil ADSL hastighet   

    Har noen tips om program som jeg kan bruke til å test adsl koblingen over tid. F.eks. over natta?
    • 0
  4. -=osonder=- la til et emne i Bredbånd og Internettdeling   

    [LØST] Ustabil ADSL hastighet
    Hei

    Har Telenor ADSL linje i heimen som leverer nesten 8Mbit ned, og rundt 600Kb opp. Dette stemmer ganske bra i forhold til det jeg betaler for. Videre har vi en SpeedTouch ST780WLT ruter. Har både kablet og trådløse maskiner tilkoblet.

    Så til saken... Opplever i perioder at internett ikke klarer å levere. Utrolig tregt. Noen ganger kommer jeg ikke inn på noen hjemmesider i det hele tatt. Har kontroll på alle maskinene i heimen, og det går ikke noe nedlastning som jeg ikke har kontroll på. Problemet kommer og går. Målte linja for 5 minutter siden, og den rapporten viste at jeg har det jeg betaler for.

    Hvordan skal jeg angripe dette problemet? Finnes det en program som lar meg måle ADSL hastigheten over tid? Kan det være ruteren? Kan det være at jeg har for dårlig opp-hastighet? Forøvrig bruker alle maskinene Open DNS. Har ikke kontaktet Telenoe ennå, da jeg ikke har noe håndfast å komme med følger jeg. Kom med forlag, begynner å bli lei problemene
    • 10 svar
    • visninger