Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Sabertooth x79 vil ikke finne ssd

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 SoReal

SoReal

Junior

• PipPip
  • 219 Innlegg:

Skrevet 09 August 2012 - 21:58

Hei, kjøpte meg ny pc for et par dager siden, og den har fungert helt til jeg skulle starte den i dag. Plutselig fikk jeg blåskjerm og hovedkortet mitt vil nå ikke finne ssd'en overhodet. Har prøvd å resete cmos, legge inn nyeste bios (2002). Lurer på om det har noe med sata kontrollere, men jeg har ikke så mye peiling på akkurat dette. SSD er en corsair GT 120gb. Er ganske desperat nå..

#2 pijano

pijano

Superbruker

• 3855 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 13 August 2012 - 14:16

Er PC-en kjøpt ferdig bygd?
I så fall regner jeg med at den allerede er satt opp med ACHI under sata-mode i BIOS?
Den bør stå slik om disken skal fungere optimalt i følge produsenten.
Klikk Delete under oppstart slik at du starter opp BIOS, velg fanen Advanced, der finner du Sata-mode og ser hva som står der.

Kanskje disken trenger en firmware-oppdatering, les nøye her før du gjør noe: http://forum.corsair...ad.php?t=107770

Dette innlegget er endret av pijano: 13 August 2012 - 15:39

#3 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5368 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 17 August 2012 - 17:20

Tror nok det er SSD'en som er problemet her. Jeg vet at når Force GT serien først kom så var det forferdelig mye problemer med den. Du kan prøve en firmware update som pijano foreslår, om det ikke går ville jeg ha sendt inn igjen ssd'en og kjøpt igjen en anen en.

#4 gjeewaytee

gjeewaytee

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1112 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium 64-bit

Skrevet 21 August 2012 - 19:54

Har vært borti ganske mange SSD disker i det siste og det er noen av dem som er sure og ikke vil samarbeide. De gangene SSD disken ikke har blitt funnet har eneste løsningen for min del vært å legge inn Windows på nytt.
Har kjørt Windows boot disk og når du skal velge hvor du vil installere Windows så velg SSD disken og formatter den. da blir den funnet igjen. Er hvertfall det eneste som har hjulpet meg. 3 av 6 SSD disker eg har hatt har plutselig falt ut slik trådstarter forteller og da har formattering vært eneste utvei for å få liv i de igjen

EDIT: De snodige er at den eneste disken som har fungert 100% stabilt er en av de første SSD diskene som Intel kom med. Har den enda i en laptop og er på 80 Gb.

Dette innlegget er endret av gjeewaytee: 21 August 2012 - 19:57

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere