Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Laptop får alle enheter tilkoblet ruter trådløst til å bli frakoblet

• Vennligst logg inn for å svare.
11 svar til dette emnet

#1 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5384 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 25 July 2012 - 21:29

Hei.

Sliter med et problem med skolepc'en min. En HP probook 6560b. problemet er at når den er koblet til nettet, så detter den ut veldig ofte, og mange ganger daglig får den alle trådløse enheter som er koblet til ruteren til å dette ut, og ikke får koblet til på en stund. Det skjer bare når denne maskinen er koblet til. Det skjer både når maskinen bruker nett og når den ikke bruker nett. Istad satt jeg å surfet litt rundt på diverse forumer, og det datt ut. Tok et bilde av oppgavebehandling under fanen network igår under en steam download. Der var det flere "drops" til 0%, uten at nettet ble koblet fra maskinen.
Vedlagt fil  dropwlan.png   5.11K   3 Antall nedlastinger

Problemet var før problemer med høy ping og at jeg ikke kunne spille cs på skolen. Kunne heller ikke hoste.

Jeg har prøvd å opptatere drivere til nettverkskortet, resatt bios noen ganger, samt tatt kortet ut og satt det inn igjen noen ganger. kortet er en smule varmt, ikke så varmt at jeg brenner meg, men ikke så kaldt at jeg kjenner det. Hva kan være galt? Er det software problem eller hardware problem? Har det noe med domenet på maskinen å gjøre? Hva mer kan jeg prøve? Har 3 andre wlan kort liggenes hjemme jeg kan prøve med for testing.
  • 0

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 25 July 2012 - 22:44

Å laste inn nettsider går også veldig treigt på denne maskinen. Testet å laste inn vg.no på denne maskinen og en anen laptop plassert på samme plass som denne, og den kom raskest inn, og den har bare b/g nettverkskort, denne har b/g/n. Denne laptopen som har problemet brukte 3 ganger så lang tid for å i det hele tatt begynne å laste inn siden. Stod bare kobler til, og plutselig begynte den å laste inn siden, litt etter litt, og så kom det en slik drop...
  • 0

#3 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 27 July 2012 - 17:10

bump
  • 0

#4 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 30 July 2012 - 22:58

resatt ruteren her om dagen, og ble litt bedre, men problemet begynner å komme tilbake. Den kobler ut for alle trådløse enheter.

Nå etter resetting har vi ett annet problem med ruteren også, men det tar jeg i en anen tråd da det ikke har med trådløs å gjøre. Dette problemer gjelder kun trådløst
  • 0

#5 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 31 July 2012 - 19:01

Hvilken router har du? Prøvd å installere ny firmware?
Hvilken kryptering kjører du? Prøvd andre krypteringer på routeren?

Hvilket OS har du på maskinen?
Prøvd å oppdatere BIOS på maskinen?
http://h20000.www2.h...5&swEnvOID=4061
  • 0

#6 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 31 July 2012 - 21:30

er en tilgin vood 453b_w mener jeg å huske. har ikke prøvd firmware update, og har ikke mulighet til det heller tror jeg.
Er WPA kryptering på ruteren. Jeg har hatt problemet på usikret nett, både skjult og ikke skjult også.
Kjører win7 x64
Har ikke prøvd bios opptatering på denne maskinen. Men det kan jeg godt prøve.
  • 0

#7 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 01 August 2012 - 22:18

Tok bios update via windows software, og nå ble alle disconnectet igjen.

EDIT: Problemer etter problemer.. Maskinen min fikk alle trådløse enheter til å koble ut 3 ganger på rad med 5 sekunders mellomrom! Dette problemet må fikses, siden det ikke bare går utover meg. Måtte nå gi opp å bruke min laptop pga disse fordømte problemene med den maskinen, samt klager fra andre i huset her.. Hva pokker kan problemet være? Er det software, eller er det hardware problem? Jeg kan prøve å vente til imorgen med å prøve med en livecd med ubuntu. Om det skjer der også, så er det vel hardwareproblem?

Dette innlegget er endret av The Crusher: 01 August 2012 - 22:38

• 0

#8 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 07 August 2012 - 14:28

Bump?
  • 0

#9 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 04 September 2012 - 22:01

Hmm, har fått tak i et annet nettverkskort via ikt på skolen, men fortsatt samme problemene, ish. Nå benytter jeg meg ikke av samme ruter som før, men nå er det bare maskinen min det gjelder. Hostet f.eks en cs server lokalt på skolen, alle hadde 500+ i ping. Jeg byttet til kabel, rett ned i under 20.

Men har også opplevd andre problemer med maskinen, som kan ha en sammenheng. Men de problemene tar jeg i en ny tråd, da det ikke har med nettverk å gjøre.
  • 0

#10 Datasmurfen

Datasmurfen

Junior

• 472 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premimum x64

Skrevet 06 September 2012 - 10:50

Hei,
om du forsatt har problemet ville jeg forsøkt en reinstall av driver, og senere pc.
Kan virke som det er en bug i forbindelse med driver til nettverk.
  • 0

#11 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 06 September 2012 - 11:13

Skal reinstallere windows når jeg bytter hovedkort og oppgraderer til ssd. Driver har jeg reinstallert.
  • 0

#12 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5384 Innlegg:

Skrevet 30 December 2012 - 21:55

Jeg har fortsatt problemer.

Siden sist gang jeg var innom har jeg reinstallert, byttet hovedkort og nettverkskort, opptatert drivere, prøvd loak og domenebruker, meldt meg ut av domene, men fortsatt samme feil.

Jeg spillte minecraft på maskinen istad, fungerte overraskende nok helt greit. Problemene kommer både ved lav og høy belastning av nettverkskortet på min maskin. Skype samtaler er bare og glemme, men fungerer fint med ipadden...

Jeg lastet ned wireshark for å se om jeg kunne finne ut av hva som skjedde. Nå istad ble ikke alle frakoblet trådløst, men mistet bare internet tilgangen. Da så jeg at maskinen min konstant prøvde å finne ut av mac adressen til ruteren via broadcast... Slo av wifi på laptopen, og folka her fikk nett tilbake..

Hva pokker kan være problemet? Jeg har jo byttet deler i min maskin. Opplevde også problemet med telefon og ipad i natt. Telefonen begynte å miste nettet, men fikk det igjen, og til slutt mistet alle det igjen. Da hadde jeg dog en videosamtale på skype med ipadden. Så jeg lurer på om det faktisk er ruteren... Selv om det også skjer andre steder, men da er det bare jeg som mister nettet..

Snakket også med min farfar, som har samme ruter og nettlinje som vi har her. Han hadde samme problemer på trådløs, at han ble koblet fra og måtte vente lenge til han ble koblet til igjen. Er det kanskje ruterene sin feil? Eller er det ISP?

her i hus er ny ruter bestilt, men om problemene vedvarer med den, er det da min maskin det er noe galt med?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere