Gå til innhold

Bilde
- - - - -

WinXP: Feilmelding etter bruk av printer.

• Vennligst logg inn for å svare.
5 svar til dette emnet

#1 tundra

tundra

Nyansatt

• Pip
  • 70 Innlegg:
  • System: windows XP pro. + Win. 7

Skrevet 24 July 2012 - 19:13

Hei datavenner. I den siste tiden har det dukket opp en feilmelding etter bruk av printeren, med "beskjed" om å sende feilrapport til Microsoft, hvilket er gjort, hver gang. Meldingen lyder slik: Lexmark Web Gateway har et problem og må lukkes. Går jeg ett hakk videre og ser på tekn. spesifikasjon av feilen ender jeg opp med: lxdfwbgw.exe ! Prøvde med et spørsmål til Lexmark, skriverprodusent, men fikk bare svar tilbake at det var et Windows-problem og henviste meg til en engelsk link som jeg ikke skjønner noe av. Kan noen her hjelpe meg?(er teknisk multihandikappet) Vennlig hilsen, Tundra.

LØST

Vedlagte filer

Dette innlegget er endret av tundra: 11 September 2012 - 17:22

• 0

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5383 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 24 July 2012 - 19:28

bruker du noen programmer fra lexmark ved bruk av skriveren? Skjer feilen rett etter at utskriften er ferdig, eller når du drar ut usb ledningen?
  • 0

#3 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4122 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 24 July 2012 - 20:01

Programmet er unødvendig, sender statusmelding til Lexmark.
Åpne: C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\lxdwwbgw.exe
Slett lxdwwbgw.exe, eller rename fila tillxdwwbgw.exe.old

Dette innlegget er endret av pijano: 24 July 2012 - 20:05

• 0

#4 tundra

tundra

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 70 Innlegg:

Skrevet 28 July 2012 - 17:08

Hei, takk for svar. # 1, Hva program angår bruker jeg originalnedlastet Lexmarkprogram, den brukes trådløst. Meldingen dukker opp hver gang etter bruk. # 2, Har litt problem med å forstå hva du mener "pijano", er også litt redd for å gjøre som du tipser om i Windows\system -----.
Beklager sen tilbakemld. men hele f---skapet hang seg opp og serverte meg en så fargerik skjerm som jeg aldri har sett før! Plukket den "ned" byttet til en annen maken CPU, og renset kontakter og støvsuget hele kassa. Etter etpar forsøk startet den ihvertfall, men har ikke prøvet printeren ennå! Det aner meg vel at den snart har gjort nytten sin, men til mitt "dustebruk" skulle den gjerne ha holdt litt til!
Anyway, takk for svar og hjelp denne gangen også. :)
  • 0

#5 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4122 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 31 July 2012 - 23:23

Ok, hvis du åpner Start og alle programmer, finner Lexmark-mappa, så Lexmark solution center, åpne fanen avansert.
Der skal du finne Lexmark Connect, og du kan videre velge; nei, du vil ikke delta i tilbakemeldinger til Lexmark om ditt bruk.
Hjelper det?
  • 0

#6 tundra

tundra

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 70 Innlegg:

Skrevet 01 August 2012 - 22:39

Yeepee! "pijano", you saved my day!! Har gjort noen utskrifter tidligere ikveld med samme problem som før, så kom jeg til å tenke på "forumet" og mulig flere svar/løsninger. Og der, ja der, lå løsningen fra deg! Ditt siste svar løste problemet. I ditt forrige svar prøvde jeg å finne et-eller-annet i "systemmappen", men den du viste til, den fant jeg ikke. Dermed er SAKEN LØST. :D
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere