Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Veikart for å legge inn både Win2k, Xp og Win7 på samme HD?

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• PipPip
  • 198 Innlegg:

Skrevet 17 June 2012 - 15:46

Tittelen sier vel det meste, men jeg er altså ute etter å kunne ha alle tre systemene på en og samme disk, og så sørge for at boot.ini gir meg valg ved oppstart. Så blir det kjekt å starte maskinen og jeg får orden på saker og ting.

Kan jeg starte med Win7 først, som ser ut til å ta over hele harddisken fra start uten andre opsjoner tilgjengelig såvidt jeg husker,, og etterpå legge in Wink og XP, som begge ser ut til å være langt mere beskjedne i sine krav, de lar meg velge.

A propos, jeg ha lastet ned beta av WIn8 og den er gratis, men kan jeg bruke den så lenge jeg vil, så lenge den funker ok eller blir jeg nødt til å kjøpe hvis jeg vil fortsette med den ? Har ikke prøvet ennå.
  • 0

#2 andreasen

andreasen

Nyansatt

• Pip
  • 1 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 19 June 2012 - 12:33

Hei.

Ang Windows 8 betaen:
Jeg lette etter informasjon om det nå nettopp på Microsoft sine sider, men jeg kunne ikke finne noe om noen form for tidsbegrensning av Release Previewen.

Så på meg virker det som om du kan bruke den så lenge du bare vil :-)

Holder på å laste den ned selv nå, må si at jeg gleder meg litt til å teste ut Windows 8 :-)
  • 0

#3 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4250 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 19 June 2012 - 12:58

Hei.

Ang Windows 8 betaen:
Jeg lette etter informasjon om det nå nettopp på Microsoft sine sider, men jeg kunne ikke finne noe om noen form for tidsbegrensning av Release Previewen.

Så på meg virker det som om du kan bruke den så lenge du bare vil :-)

Holder på å laste den ned selv nå, må si at jeg gleder meg litt til å teste ut Windows 8 :-)

Det hadde vært herlig om vi fikk noe gratis av Mikkesoft ja! :P
Den utløper 15 januar 2013.
14 dager før får du advarsler om dette på skrivebordet og videre at du kan gå til Windows activation for å kjøpe ferdig produkt.

Vedrørende trio-boot, så fungurer det (stort sett) greit med Windows 7 og XP: http://www.sevenforu...ndows-7-xp.html
Med 2000 i rekka, kan du slite drivermessig med, tror jeg.

Jeg ville ikke anbefalt det i det minste. uansett om du går for å teste det ut, husk at du må installere eldste OS først.

Husk også at hvis du kjører med ACHI-drivere (Sata) på Windows 7, så må dette også legges inn på Windows XP og 2000. Det ligger ikke på installasjonsmediet, så da må det hentes fra nettisda til produsenten og legges på diskett, som igjen lastes inn under installering (Trykk F6 for installering av tredjeparts drivere).

Dette innlegget er endret av pijano: 19 June 2012 - 14:00

• 0

#4 Gulliver Foyle

Gulliver Foyle

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 198 Innlegg:

Skrevet 01 July 2012 - 10:41

Takk for svaret, det er nok ting man bør tenke over og holde orden på hvis man prøver noe slikt. Får se hva jeg finner på.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere