Gå til innhold

Bilde

asus p8z68 restarter når jeg slår på pcn

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 ipo

ipo

Nyansatt

• Pip
  • 16 Innlegg:
  • System: Win7

Skrevet 16 June 2012 - 11:50

heisann!
fått ett merkeligt problem, når jeg starter pcn så slår den seg på, ingen skjermbile eller noe, bare vifter og hdd som begynner å spinne, men etter 10sekunder ca så restarter den seg igjenn med ett lite opphold og booter som normalt, er det noen som vet hva dette kan skyldes? litt irriterende og det skal ikek være slikt. takknemlig for all hjelp :D

#2 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 19 June 2012 - 19:29

Om du først kommer i bios, ville jeg prøvd en bios oppdatering.

Om det ikke hjelper ville jeg prøvd å ha kun 1 ram brikke i maskinen eventuelt en annen ram brikke bare for å se om det kan være problemet.

Ellers vil jeg si det høres ut som enten feil på hovedkort eller en løs kabel/kortsluttning av en viss type.
Jeg ville sjekket i så fall om du har gjort det hele riktig.

Hvis du har overklokket ville jeg førsøkt å resette bios.

Dette innlegget er endret av LMH1: 19 June 2012 - 19:30

#3 ipo

ipo

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • System: Win7

Skrevet 19 June 2012 - 23:04

jeg mistenkte kabel feil selv, så siden dette skjedde etter att jeg plukket ut det ene skjermkortet så hadde jeg en liten feilsøkingseanse, jeg tok rett ogslett å byttet om på 2 av kontaktene til pciexpressen (kommer ikke på pluggnavnet no) og maskinen booter som normalt.
enten er det att jeg har brukt to like kontakter 6+2, jeg skiftet til 6 og 6+2 ( brukte bare 6 og 6 pinner)
jeg gikk over alle dei andre strøm kontaktene siden dem er puttet elegang inn i ledige slotter i kabinnetet, så mulighetene kan være mangen, mest sannsynligt så er det som nevnt over pci express strømmen.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere