Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Oppdateringsproblemer [LØST]

• Vennligst logg inn for å svare.
9 svar til dette emnet

#1 Type-R

Type-R

Junior

• PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 06 May 2012 - 08:41

Jeg har en bærbar pc, omtrent ett år gammel, som tidlig fikk et eller annet problem knyttet til en av de automatiske oppdateringene som installeres. Etterhvert har jeg fått en hel kø av oppdateringer som ikke blir installert. Resultatet er at hver gang jeg slår av pc'en, så må den jobbe seg gjennom lista på 7-8 oppdateringer, hvorpå den altså ikke greier å installere dem. Spesielt irriterende dersom jeg skal starte pc'en på nytt, for da må den også jobbe seg gjennom nevnte liste (som tar 8-10 minutter). I tillegg kan det vel bli noen problemer med alle programmene som ikke blir oppdatert...

Spørsmålet er: Hvordan finner jeg ut hva som er galt? Og hva kan jeg gjøre med det?

Dette innlegget er endret av Type-R: 15 May 2012 - 22:25

#2 pijano

pijano

Superbruker

• 3850 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 06 May 2012 - 15:19

Prøv å avinstallere alle siste oppdateringer (fra samme dato) som er de sist installerte før problemet ditt her.
Restart PC og kjør et nytt søk etter oppdateringer.

Er du usikker på hvordan du går frem, kan du se det her: http://www.sevenforu...all-update.html

Dette innlegget er endret av pijano: 06 May 2012 - 15:22

#3 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 07 May 2012 - 21:39

Problemet later til å være at oppdateringen ikke blir installert. De står derfor ikke over lista over installerte oppdateringer. Jeg får derfor ikke opp samme treff på installerte oppdateringer som de jeg får på mislykkede oppdateringer. Her er et lite bildeutsnitt fra skjermbildet når jeg sjekker oppdateringsloggen. Hva kan jeg gjøre med dette, tror dere?

#4 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 07 May 2012 - 22:00

Usjda, jeg fikk ikke til å lime inn PrtSc-bildet. Det er en rekke slike Sikkerhetsoppdatering for Microsoft.NET Framework 4 som står oppført som mislykkede oppdateringer.

#5 pijano

pijano

Superbruker

• 3850 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 08:21

Husk at det du ser, er en logg. Det kan jo hende oppdateringen(e) er oppdatert ved senere tidspunkt, men du skal jo se det der også da.

Hvis du går inn på denne nettsiden og henter bildet fra datamaskin: http://imgur.com/
Klikk på Start Upload. Kopier så linken under: BBCode (message boards & forums)
Lim den inn her i tråden.

Har du rensket maskinen i det siste og avinstallert programvare du ikke behøver? Det kan evn gi deg problemer med oppdatering av .Net Framework 4

Hvis det er på .Net Framework oppdateringer stopper opp, så kan du prøve å reparere installasjonen gjennom: Kontrollpanel → Programmer. Scroll ned til Microsoft.Net Framework 4 klient profil og velg avinstaller / endre: Velg å reparere installasjonen. Restart PC og prøv å kjøre oppdateringer igjen.

Om ikke det løser noe, kan du kjøre en Fixit, som tilbakestiller update komponenten:
http://support.microsoft.com/kb/971058

Andre mulige løsning ser du her:
http://support.microsoft.com/kb/906602

Dette innlegget er endret av pijano: 08 May 2012 - 08:34

#6 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 22:16

Takk for svar så langt. Her er bildet (listen over mislykkede oppdateringer er enda lengre, den skriver seg faktisk helt tilbake til februar i fjor):
Postet bilde

Dette innlegget er endret av Type-R: 08 May 2012 - 22:17

#7 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 08 May 2012 - 23:34

Hvis det er på .Net Framework oppdateringer stopper opp, så kan du prøve å reparere installasjonen gjennom: Kontrollpanel → Programmer. Scroll ned til Microsoft.Net Framework 4 klient profil og velg avinstaller / endre: Velg å reparere installasjonen. Restart PC og prøv å kjøre oppdateringer igjen.

Hmm, nå har jeg gjort dette og det ser sannelig ut til at det løste seg?

Postet bilde

Dette innlegget er endret av Type-R: 08 May 2012 - 23:34

#8 pijano

pijano

Superbruker

• 3850 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 08:10

Det så jo bedre ut. Fint om du oppdaterer tråden etterhvert hvis dette har løst seg, eller om du fortsatt har problemer med Windows update. :)

#9 Type-R

Type-R

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 19:38

Ja, nå ser det ut til at det fungerer helt fint. Hjertelig takk for hjelpen, pijano! :)

Skal jeg markere at saken er løst på noen måte? Eller er det moderator e.l. som setter [LØST] på trådtittel?

Dette innlegget er endret av Type-R: 09 May 2012 - 19:41

#10 pijano

pijano

Superbruker

• 3850 Innlegg:

Skrevet 09 May 2012 - 21:22

Fint det :)
Du setter selv tråden løst, men jeg vet strengt tatt ikke hvordan etter det nye forumutseende her var på plass.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere