Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Windows 7 Home Premium Norsk installerings-CD?

• Vennligst logg inn for å svare.
13 svar til dette emnet

#1 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Pip
  • 90 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64-bit

Skrevet 09 April 2012 - 02:58

Hei, jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk utgave, men mangler en installerings-CD, veit du hvor man kan skaffe det og bruke den koden man har fra før?
  • 0

#2 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 09 April 2012 - 21:12

Hei, jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk utgave, men mangler en installerings-CD, veit du hvor man kan skaffe det og bruke den koden man har fra før?

Følg denne guiden, så får du deg en installerings-CD for alle Windows 7 versjonene ;)
http://itpro.no/arti...ws-7-aio-iso-2/

Om koden vil virke er jeg litt usikker på. Hva slags kode er det du har? (OEM/RTM)
  • 0

#3 mamqa

mamqa

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1097 Innlegg:
  • System: W7 Ultimate

Skrevet 10 April 2012 - 01:37

Hei! Om du har en kode trykket på en liten lappe på kabinettet, så må du vel ringe og aktivere windows etter at du har installert det på nyt om jeg ikke husker helt feil, dette gjelder i hvertfall OEM så vidt jeg vet, CD/DVD kan du gjøre som o-l-a-v sier, :-)
  • 0

#4 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 10 April 2012 - 12:48

Følg denne guiden, så får du deg en installerings-CD for alle Windows 7 versjonene ;)
http://itpro.no/arti...ws-7-aio-iso-2/

Om koden vil virke er jeg litt usikker på. Hva slags kode er det du har? (OEM/RTM)

Trur det er en OEM kode. Det står Windows 7 Home Prem OA.

Jeg fant forresten denne via den linken du sendte. Men finner ikke norsk versjon av Windows 7 Home Premium 64-bit.

vivsupport January 3, 2012 at 10:41 pm

I have Windows 7 Professional on my Laptop with an OEM License, my recovery partition is unrepairable, will I be able to use this Retail ISO with my unactivated OEM License? Thanks in advance.

• wakkawakka January 5, 2012 at 7:08 pm

Should work. I did the same with win7 home premium. Just enter your key (at the bottom of the laptop or in your documentation) and validate online when prompted.

Dette innlegget er endret av Staindfan: 10 April 2012 - 12:59

• 0

#5 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 10 April 2012 - 13:47

Hvis du skal reinstallere Windows på en PC med preinstallert Windows, gjøres dette gjennom PC-ens recoverypartisjon.
Denne når du gjennom tastetvalg under oppstart.
Da behøver du heller ikke Windows-nøkkel.

Er dette er Acer-maskin som signaturen din viser til, nås den med tastevalget: F10+Alt

Er recoverypartisjonen ødelagt, kan du stort sett fikse den frem med dette programmet:
http://www.paragon-s...m/home/br-free/
  • 0

#6 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 10 April 2012 - 19:34

Hvis du skal reinstallere Windows på en PC med preinstallert Windows, gjøres dette gjennom PC-ens recoverypartisjon.
Denne når du gjennom tastetvalg under oppstart.
Da behøver du heller ikke Windows-nøkkel.

Er dette er Acer-maskin som signaturen din viser til, nås den med tastevalget: F10+Alt

Er recoverypartisjonen ødelagt, kan du stort sett fikse den frem med dette programmet:
http://www.paragon-s...m/home/br-free/

Nå har Acer eRecovery Management stått på 6% i nesten to timer. Tok et bilde av det for noen minutter siden. Betyr dette at partisjonen er ødelagt?

Vedlagte filer

• 0

#7 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 08:06

Har du hatt problemer med maskina? Er det derfor du reinstallerer?
  • 0

#8 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 12:30

Har du hatt problemer med maskina? Er det derfor du reinstallerer?

Ja, hadde et lite håp om at en reinstallasjons cd ville fikse problemet, om det bare var software feil. Det gjorde det ikke.
Det ser da ut til at jeg må bytte harddisken.
Og da trenger jeg fortsatt en installasjonscd.
  • 0

#9 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 12:59

Du kan høre med Acer Support om problemet ditt, så kan det være at de sender deg et media: http://www.acer.no/a...ontent/contacts

Har du forsøkt å lage deg en installasjon selv, etter forslaget til o-l-a-v?
Hvis du da får lagt inn korrekt versjon, som PC-en kom med, så kan du legge inn Windows-nøkkelen du skal ha under laptopen.
  • 0

#10 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 15:02

Du kan høre med Acer Support om problemet ditt, så kan det være at de sender deg et media: http://www.acer.no/a...ontent/contacts

Hvis du da får lagt inn korrekt versjon, som PC-en kom med, så kan du legge inn Windows-nøkkelen du skal ha under laptopen.

Pc'en er litt over to år gammel, tviler på at acer dekker noe utover garantien, desverre.

Fikk lagd en cd med engelsk versjon, 32-bit. Fungerte ikke å installere/reparere med den.
Så da skaffer jeg meg ny harddisk, og installerer Windows på nytt der, med den cd'n. Veit du hvor jeg kan få tak i språkpakker da evnt.?

(Siden lillesøstra mi har samme pc'en så tok jeg ut harddisken hennes og prøvde den i min. Og det fungerte helt fint. Så jeg har ihvertfall fått utelukket at det er noe mer enn min harddisk som er på bærtur).

Dette innlegget er endret av Staindfan: 11 April 2012 - 17:53

• 0

#11 Staindfan

Staindfan

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 15:02

Pc'en er litt over to år gammel, tviler på at acer dekker noe utover garantien, desverre.

Fikk lagd en cd med engelsk versjon, 64-bit. Fungerte ikke å installere/reparere med den.
Så da skaffer jeg meg ny harddisk, og installerer Windows på nytt der, med den cd'n. Veit du hvor jeg kan få tak i språkpakker da evnt.?

(Siden lillesøstra mi har samme pc'en så tok jeg ut harddisken hennes og prøvde den i min. Og det fungerte helt fint. Så jeg har ihvertfall fått utelukket at det er noe mer enn min harddisk som er på bærtur).
  • 0

#12 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4127 Innlegg:

Skrevet 11 April 2012 - 15:27

Språkpakker, lastes ned gjennom Microsoft update.
Du vil ikke få nøkkelen din til å fungere med en annen versjon av Windows, da må du evn validere versjonen over telefon til Microsoft og ta det derfra.

Jeg hadde uansett tatt kontakt med Acer. Når ikke den innebygde recoveryversjonen fungerer, så kan det være at de sender deg en installasjons-CD/DVD.
  • 0

#13 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 12 April 2012 - 09:46

I guiden min har jeg linka til Professional på norsk, både 64bit og 32bit. Om du følger AIO-guiden vil du med disse to få et ISO med ALLE versjonene på norsk (Starter, Home Ultimate 32bit&64bit, Professional 32bit&64bit, Ultimate 32bit&64bit)

Og da er det unødvendig med språkpakker i etterkant :)
  • 0

#14 mildred_sim

mildred_sim

Nyansatt

• Pip
  • 1 Innlegg:
  • System: Windows 7 home premium

Skrevet 30 May 2012 - 11:54

Hei, jeg har en ødelagt harddisk der det fantes en recovery-partisjon, har ingen recovery-disk eller installasjonsdisk, og tenkte at jeg skulle forsøke det ovenfornevnte for å hjelpe meg ut av en prekær situasjon.

Spørsmålet mitt er: kan man reinstallere Windows flere ganger på denne måten?

Jeg har p.t. dyttet inn i pc'en en gammel harddisk og kjører Ubuntu, og kunne tenke meg å prøve ut dette på denne hdd'en først, før jeg evt. kjøper en ny hdd og installerer på den.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere