Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Problemer ved reboot av pc.

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 Chosen

Chosen

Nyansatt

• Pip
  • 62 Innlegg:

Skrevet 12 February 2012 - 03:51

Hei.

Har et problem med pcen så og si hver gang jeg skal reboote pcen. Det som skjer er at "velkomsmeldingen" på hovedkortet kommer opp, men BIOS starter ikke. Står fast med en svart skjerm der det oppe til venstre blinker en hvit "skrive-strek" (er usikker på hvordan jeg skal forklare denne, men det er den som kommer om du skal skrive noe).
Eneste måten å få på igjen pcen på er å la den stå noen minutter, og da starter den som normalt.

Et annet problem jeg har, som jeg muligens tror jeg vet løsningen på, er at pcen plutselig kan slå seg av. Den vil da heller ikke starte igjen rett etterpå, og jeg må også da vente noen minutter før den i det hele tatt vil starte. Har en liten misstanke om at det er strømforsyningen som er noe defekt, men i og med at det skjer relativt sjeldent, og at jeg får på igjen pcen etter noen minutters venting, så er jeg ikke sikker.

Noen tanker om dette?

På forhånd - takk

- Stian

#2 o-l-a-v

o-l-a-v

Junior

• PipPip
  • 348 Innlegg:
  • System: WIndows 7 Ultimate 32 bit

Skrevet 12 February 2012 - 17:43

Hei

Har du sjekket om det finnes ny BIOS-versjon? I såfall, oppdater BIOS.
Jeg kan også tenke meg at problemer som dette kan skapes ved skadede filsystemer på harddisken. Formater hele harddisken, reinstaller OS om ikke BIOS-oppdatering hjelper.

Det kan forresten hende du har tuklet med noen innstillinger i BIOS? Prøv å reset innstillingene til standard, se om det kan hjelpe.

#3 alengu93

alengu93

Senior

• PipPipPip
  • 610 Innlegg:
  • System: Windows 7 ultimate

Skrevet 18 April 2012 - 13:43

Prøv å reset BIOS'n din. Via "delete" ved oppstart eller ved å åpne kabinettet. Det med at datamaskinen din plutselig skrur seg av, kan være på grunn av varme, har du bærbar eller stasjonær? kan være støv osv i viftene eller datamaskinen. -_-

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere