Gå til innhold

Bilde
- - - - -

ASUS G53JW

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 John Arild

John Arild

Nyansatt

• Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 09 January 2012 - 18:24

Hei.

jeg har en asus g53jw. jeg opdaterte bios på den igår kveld, fra versjon 209-211(lastet ned fra asus sin egen side)
etter at prosessen var (vertified) så slo den seg av, mens bare lysene på power knappen osv lyste.

etter at den hadde stått slik i noen minutter, måtte jeg ta ut batteriet for at lyset skulle slukke, og når jeg satt batteriet inn igjen, så skjer det ingen ting når jeg trykker på power knappen.

jeg har også prøvd å hard reset ved å ta ut batteri og lader og deretter holde power knappen inne i 40-60 sekunder.

er det noen som har anelse om hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

er en løsning å skru opp hele maskinen å ta ut bios batteriet?

Hjelp! :)

#2 JohnTh31

JohnTh31

Nyansatt

• Pip
  • 3 Innlegg:
  • System: unkw

Skrevet 27 January 2012 - 17:01

Så ikke ut som det var noen hjelp å få her :) men jeg har sendt inn dataen og det blir dekket av garantien :)

#3 Andrull

Andrull

Hardware Guru

• 12874 Innlegg:
  • System: _____windows 7

Skrevet 27 January 2012 - 19:11

Dette er desverre noe av det værste som kan skje, og det er nok ingenting du kunne gjort for å redde den. (mest sannsynlig)

Får du det igjen på garantien så vil jeg anse deg som heldig, for det er ikke ofte dette dekkes altså. :)
Eneste måten ville vært å få tak i en identisk og original BIOS-chip, som ofte er loddet fast på hovedkortet. Selv på stasjonære maskiner så er dette tilnærmet umulig å få fikset uten å kjøpe nytt hovedkort. (med mindre man har to BIOS-brikker, der en blir brukt som backup)

Det er ikke uten grunn at BIOS-oppdateringer er noe av det mest kritiske du kan gjøre mot en maskin rent software-messig. Grunnregelen er at man aldri skal oppdatere om man ikke virkelig trenger det. :)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere