Gå til innhold

Bilde

Vurderer å flashe xbox 360.

• Vennligst logg inn for å svare.
6 svar til dette emnet

#1 Sonarctica

Sonarctica

Junior

• PipPip
  • 109 Innlegg:
  • System: windows 7 ultimate 64bit

Skrevet 04 November 2011 - 01:46

Hallo.

Vurderer å flashe xbox dvd romen bare for å spelle brente spill siden jeg vurderer å ikke spille live lengre.

1: vil dvd leseren bli fortere ødelagt om jeg flasher den?

2: om den blir ødelagt, kan jeg bare kljøpe hvilken som helst ny xbox dvd leser om den går fyken?

3: om jeg går online for å få xbox live updates for dashboard, vil microsoft da merke at den er flasha uten at jeg spiller noe?
  • 0

#2 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4628 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 04 November 2011 - 02:24

Dette er vel noe som strider mot forumets regler?
  • 0

#3 Sonarctica

Sonarctica

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 109 Innlegg:

Skrevet 04 November 2011 - 02:50

Om det er det, så er det bare å stenge tråden. Vil helst ikke bryte loven her, men venter til en mod godtar dette med å få videre svar.
  • 0

#4 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 04 November 2011 - 09:18

Nå er vel dette snakk om chipsing/hardware modulering av xbox:

http://www.xunlock.n...roducts_id/1098

Nå er det nok ikke ulovlig, så sant man ikke piratkopierer eller kjøper priatkopierte spill, men man mister jo garantien + xbox live, selv har jeg aldri prøvd en slik tjeneste, men man bør være litt ups hvis f.eks harddisk eller noe går i stykker, så dette blir helt på egen ansvar. Nå er det ikke DVD stasjonen som ryker, er nok hovedkortet + programvaren på xbox som er begrenset. Finnes jo cipser som er bedre en softwaremod, vil anta den linken jeg kommer med legger til en cips på hovedkortet som fjerner begrensingene.

Dette blir nesten på samme måte å lodde chips på hovedkortet ditt i pcen din.
Hovedkortet kan ta skade, hvis det gjøres feil.

Selv hadde jeg ikke noe imot å bytte fra DVD spiller til HD-DVD spiller internt i xbox 360 samt å gjøre modifiseringer for å kunne ha større harddisk.
Men er ikke villig å vurdere garantien for det. Da er det bedre å bruke selvbygd pc. Eventuelt mulighet for linux, ingen av det her er fysisk ulovlig å gjøre i følge norsk lov, det til eget bruk, men skal man i så fall selge konsollen blir det nok ulovlig.

Dette innlegget er endret av LMH1: 04 November 2011 - 09:35

• 0

#5 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13915 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 04 November 2011 - 09:33

Dette er vel noe som strider mot forumets regler?

Nei, det er det ikke. Og om du er i tvil så bruker du heller rapporteringsknappen istedet for å nevne det i tråden. :) Å endre på softwaren til Xboxen strider vel kun mot Microsofts EULA, og den er såvidt meg bekjent ikke lovbestemt. På forumet følger vi Norges lover og det som er nevnt i retningslinjene.

Denne endringen er altså på brukers ansvar. Om de brente spillene er kopier av hans egne kjøpte spill eller ikke, er uinteressant for oss og lite relevant for sakens kjerne. :)
  • 0

#6 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5383 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 04 November 2011 - 17:41

Hallo.

Vurderer å flashe xbox dvd romen bare for å spelle brente spill siden jeg vurderer å ikke spille live lengre.

1: vil dvd leseren bli fortere ødelagt om jeg flasher den?

2: om den blir ødelagt, kan jeg bare kljøpe hvilken som helst ny xbox dvd leser om den går fyken?

3: om jeg går online for å få xbox live updates for dashboard, vil microsoft da merke at den er flasha uten at jeg spiller noe?

Kan prøve og svare på dine spørsmål

1: Det tviler jeg på. Det er bare en firmware endring på dvd leseren.
2: Ikke en hvilken som helst. En fra en helt lik xbox modell vil nok fungere. xbox 360 har vel 3 forskjellige dvd-lesere mener jeg og huske
3: Det er jeg usikker på. Har selv ikke gjort det, og en kamerat som gjorde det bruker ikke live, så får heller ikke sjekket.
  • 0

#7 Sonarctica

Sonarctica

Junior

• Trådstarter
  • PipPip
  • 109 Innlegg:

Skrevet 23 November 2011 - 02:39

Nå er vel dette snakk om chipsing/hardware modulering av xbox:

http://www.xunlock.n...roducts_id/1098

Nå er det nok ikke ulovlig, så sant man ikke piratkopierer eller kjøper priatkopierte spill, men man mister jo garantien + xbox live, selv har jeg aldri prøvd en slik tjeneste, men man bør være litt ups hvis f.eks harddisk eller noe går i stykker, så dette blir helt på egen ansvar. Nå er det ikke DVD stasjonen som ryker, er nok hovedkortet + programvaren på xbox som er begrenset. Finnes jo cipser som er bedre en softwaremod, vil anta den linken jeg kommer med legger til en cips på hovedkortet som fjerner begrensingene.

Dette blir nesten på samme måte å lodde chips på hovedkortet ditt i pcen din.
Hovedkortet kan ta skade, hvis det gjøres feil.

Selv hadde jeg ikke noe imot å bytte fra DVD spiller til HD-DVD spiller internt i xbox 360 samt å gjøre modifiseringer for å kunne ha større harddisk.
Men er ikke villig å vurdere garantien for det. Da er det bedre å bruke selvbygd pc. Eventuelt mulighet for linux, ingen av det her er fysisk ulovlig å gjøre i følge norsk lov, det til eget bruk, men skal man i så fall selge konsollen blir det nok ulovlig.

Men så var planen en gratis måte jeg var ute etter:P slike "chips og godteri" til xboxen koster mer enn jeg har mulighet til nå :P
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere