Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Piratkopiering må fjernes før bedre tjenester kan tilbys.

16 svar til dette emnet

#1 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:
  • System: Fungerende

Skrevet 07 May 2010 - 10:06

Representanter for Hollywood mener at piratkopiering må fjernes før bedre tjenester kan tilbys.

En undersøkelse utført av australske nyhetssiden News.com.au viser at de fleste personer som deltar i ulovlig fildeling ville bruke lovlige nedlastinger hvis det var et mer praktisk alternativ.
Nesten 80 prosent sa at de kunne betale mellom to og ti dollar for en film om det var lett å kjøpe over Internett.
For musikk og TV-programmer sa nesten 70 prosent at de ville betale for et lovlig alternativ.

Ifølge David Crafti som leder Piratpartiet i Australia, viser undersøkelsen at det ikke handler om pirater, men frustrerte forbrukere.
Folk prøver ikke å få alt servert gratis. De lever i en moderne verden og forventer at selskapenes forretningsmodeller tilpasses forbrukerens ønsker.

Neil Gane i den australske føderasjonen Against Copyright Theft, har et annet syn.Ifølge ham, er det på grunn av piratkopiering som film og musikk selskapene ikke har en sjanse til å utvikle bedre tjenester.
Filmindustrien vil åpenbart gjøre sitt materiale tilgjengelig på internett, men det kan ikke konkurrere med gratis alternativer som har blitt store på grunn av tyveri.Så snart piratkopiering er utryddet, vil vi se nye muligheter på Internett.

Gi meg et lovlig alternativ som ikke koster skjorta, hvor premieren/lanseringen er etter noen dager og ikke måneder som er vanlig i Norge.
  • 1

#2 pijano

pijano

Forumadministrator

• 4005 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 07 May 2010 - 10:50

Neil Gane i den australske føderasjonen Against Copyright Theft, har et annet syn.Ifølge ham, er det på grunn av piratkopiering som film og musikk selskapene ikke har en sjanse til å utvikle bedre tjenester.

For en tåpelig uttalelse! Typisk byråkrat som aldri ser fremover. Piratkopiering vil nok aldri forsvinne, men kanskje minske til noe nærmere ubetydelig om det tilrettelegges for vår digitale hverdag.
Om de bare kunne se litt fremover...

Edit: Skriveleif.

Dette innlegget er endret av pijano: 07 May 2010 - 12:06

• 0

#3 Kakeshoma

Kakeshoma

Superbruker

• 2838 Innlegg:
  • System: Windows 8.1

Skrevet 07 May 2010 - 11:00

Seriøst, hva i hel''' er det de tullingene tenker på???

Jeg hadde i hvert fall betalt for en lovlig nedlastningstjenste som tilbyr filmer i DVD og Blu ray kvalitet, musikk i mp3 og FLAC osv, som også har alle fordelene som kommer med piratkopiering...
Men inntil det kommer...

Dette innlegget er endret av Kakeshoma: 07 May 2010 - 11:00

• 0

#4 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4578 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 07 May 2010 - 11:04

Jeg kjøper musikken jeg liker på Beatport og betaler for Spotify Premium som kanskje hjelper Spotify til bli bedre sånn at de kan legge ut mer musikk tilgjengelig. Da slipper jeg å ty til ulovlige virksomheter :)
  • 0

#5 Kakeshoma

Kakeshoma

Superbruker

• 2838 Innlegg:

Skrevet 07 May 2010 - 11:15

Om de hadde solgt Spotify i matbutikker hadde jeg nok kjøpt det...
  • 0

#6 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13901 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 07 May 2010 - 11:42

Hehe, solgt spotify i matbutikker? Du handler jo uansett maskinvare via nett, så hva er det som er så vanskelig med å skrive inn kortnummer og CVC-kode én tur på spotify.com, eller Wimp? Det er absolutt verdt det. Reklamen i spotify gikk iallefall meg på nervene... :)
  • 0

#7 Kakeshoma

Kakeshoma

Superbruker

• 2838 Innlegg:

Skrevet 07 May 2010 - 11:48

Har dessverre ikke mulighet til netthandel med kortet jeg har nå :( hehe..

De selger jo spotify på 7 og narvesen da..
  • 0

#8 Åsmund

Åsmund

Superbruker

• 4578 Innlegg:
  • System: Windows 7 Ultimate 64bit

Skrevet 07 May 2010 - 11:52

De selger jo spotify på 7 og narvesen da..

Skulle til å nevne det men aner ikke hvordan det fungerer :P
  • 0

#9 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 07 May 2010 - 12:36

Skulle til å nevne det men aner ikke hvordan det fungerer :P

Du bare går i kassa og sier du skal ha spotify premium. Du får en laaaang lapp som koden står på :) de har jo begynt å selge på ICA og Rimi også :)
  • 1

#10 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:

Skrevet 07 May 2010 - 18:14

Mitt ønske hadde vært om en kunne ha kjøpt en vare i den kvaliteten en ville ha uten DRM.

Kanskje det samme kunne gjelde for steamingtjenester. :rolleyes:
Hvor du fikk kopiert eller tilsendt streamingurl for å kunne avspille filen i valgfri avspiller.

Disse ligger tilgjenglig på nrk nett-tv(gratis), men må sees via websiden hvis du ikke har tilgang til streamingurl.
Its a Boy Girl Thing
mms://mms-icanal-odc.online.no/norsk-ripub/autodistribusjon/Gutter__jenter_og_omvendt___1000_633070_20100501_213300.wmv

I Want Candy
mms://mms-icanal-odc.online.no/norsk-ripub/autodistribusjon/NRK3_201004242136_KOIF-460064-08_170_1000.wmv

I Windows media player klikker du fil> åpne url-adresse kopier og lim inn adressen du vil ha streamet.
Av en eller annen grunn får jeg ikke åpnet linkene i Vlc, mulig de sjekker hvilken avspiller som er i bruk.

Mens denne kan åpnes i vlc.
mms://straumod.nrk.no/disk11/The_Nanny_Diaries_/geoblokk/2010-04-10/The_Nanny_Diaries___1000_627426_20100410_213900.wmv
I VLC media player >Media> open network stream > kopier og lim inn adressen
  • 0

#11 Fix92

Fix92

Senior

• PipPipPip
  • 504 Innlegg:
  • System: windows

Skrevet 08 May 2010 - 15:48

Jeg ser for meg en tjeneste litt sånn som spotify og wimp.

Du laster ned et program der du kan registrere deg gratis og etter innlogging kan søke på filmer, se trailere og omtaler, før du betaler i dét du bestemmer deg for å kjøpe filmen. Kanskje har programmet mulighet for leie av film også? Der du betaler en mindre sum for så å streame filmen gjennom dette programmet.

Skulle forresten ønske de også begynte å selle daypass over disk. Hadde gjort ting så mye enklere for folk som ikke vil ha premium, men som heller ikke vil fylle kvelden med reklame når de har invitert til fest..
  • 0

#12 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13901 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 08 May 2010 - 16:02

spotify selger jo dagsabonnement, men tror ikke man får det over disk. Uansett, et månedsabonnement koster jo bare 99kr (både Wimp og spotify), og selv jeg som er student har råd til det. :)
  • 0

#13 SpecialForce

SpecialForce

Nyansatt

• Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 09 May 2010 - 21:54

Om de hadde solgt Spotify i matbutikker hadde jeg nok kjøpt det...

Unnskyld, men har du ikke fulgt med i mediene? Spotify selges nå på enten ICA eller Rimi samt. Narvesen, kan du nå legge frem noen saklige synspunkter?

Jeg ser for meg en tjeneste litt sånn som spotify og wimp.
Du laster ned et program der du kan registrere deg gratis og etter innlogging kan søke på filmer, se trailere og omtaler, før du betaler i dét du bestemmer deg for å kjøpe filmen. Kanskje har programmet mulighet for leie av film også? Der du betaler en mindre sum for så å streame filmen gjennom dette programmet.

Jeg og, den tjenesten heter faktisk Voddler, og skal lanseres i Norge snart. De var faktisk lansert før de ble angrepet av en eller annen, åpnet så igjen i kun flash eller lignende. Deretter har de enkelt og greit ikke tillatt? meg å logge inn dessverre...

spotify selger jo dagsabonnement, men tror ikke man får det over disk. Uansett, et månedsabonnement koster jo bare 99kr (både Wimp og spotify), og selv jeg som er student har råd til det. :)

Tviler på at Spotify hadde tjent penger på Dagsabbonement i butikkene. Det ville medført at de ikke hadde tjent penger, og jeg ville da ha investert penger i en tjeneste som ville blitt lagt ned, og det vil jeg mer enn gjerne unngå :) Spotify for iPhone har gjort bussen til en FRYD, samt desktopklienten med sine nye funksjoner..

Dette innlegget er endret av SpecialForce: 09 May 2010 - 22:08

• 0

#14 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• Trådstarter
  • PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:

Skrevet 10 May 2010 - 16:46

MPAA, RIAA og andre i underholdningsbransjen vil at folk skal tro at piratkopiering er et resultat av folks grådighet og uvillighet til å betale for "varen".
En nylig eksperiment av Wolfire Games kaster et annet lys over dette argumentet, da de selv fant ut at en penny kan bli mye.
http://torrentfreak....oo-much-100510/
  • 0

#15 Kakeshoma

Kakeshoma

Superbruker

• 2838 Innlegg:

Skrevet 10 May 2010 - 16:56

visste ikke at det var ica eller rimi rundt her..
nei vent, det er jo ikke det... synspunktet var at jeg ville kjøpt det oftere om det var i matbutikker rundt her, ikke at det ikke selges i noen butikker rundt om kring.

kjøpte månedsabn på nettet i går, klager ikke men blir nok heller en NAS snart tenker jeg...
  • 0

Legg til svar

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere