Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Løst-knappen er på plass

• Vennligst logg inn for å svare.
29 svar til dette emnet

#16 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 17 February 2010 - 18:03

Er enig med folk her ja... folk burde da klare å trykke på LØST knappen når de har fått svaret som løste problemet.

Angående rykte greia, er det den som har tatt over propoeng? eller får vi igjen propoengene vi hadde før, bare at propoengene har ett nytt navn?
  • 0

#17 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:
  • System: Windows 7 HP/Pro 64-bit
  • Kjernekompetanse:Maskinvare

Skrevet 17 February 2010 - 18:18

Ryktesystemet er nok avløseren til propoeng, ja. Mest fordi dette systemet vil gjøre det mulig å luke ut dårlige svar etterhvert som flere har benyttet seg av dette systemet. Man kan velge bort svar som ikke har fått "rykte" nederst i et emne. :)
  • 0

#18 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:

Skrevet 17 February 2010 - 18:54

så det vill si at de propoengene vi hadde før oppgraderingen er borte for godt? eller får vi igjen de som rykte?
  • 0

#19 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 17 February 2010 - 19:01

Ettersom det er to forskjellige system blir det litt vanskelig å overføre disse. Det er "en ny start" for alle, slik at samtlige starter med null i rykte, så det er bare å skrive gode svar til folk så får du nok opparbeidet deg en pen sum. :)
  • 0

#20 Martin Aleksander

Martin Aleksander

Daglig leder

• Trådstarter
  • 4363 Innlegg:
  • System: Windows 7

Skrevet 18 February 2010 - 00:20

Det er nok en holdningsendring som må til her. 

Det skulle igrunn ikke være et stort problem å kjenne til Løst-funksjonen, da vi har hatt den i årevis. I tillegg har også et par andre norske forum jeg har sett, også adoptert funksjonen. 

Jeg skal se om jeg kan få trommet sammen en liten notis for å minne brukerne ytterlige på funksjonen.. 

Har nå lagt til en notis øverst i forumet, hvor brukerne minnes på å sette emner til Løst. 
Denne kan fjernes ved å trykke på X'en i høyre hjørne.. :) 

Dette innlegget er endret av Martin Aleksander: 18 February 2010 - 01:50

• 0

#21 Martin Aleksander

Martin Aleksander

Daglig leder

• Trådstarter
  • 4363 Innlegg:

Skrevet 18 February 2010 - 02:03

så det vill si at de propoengene vi hadde før oppgraderingen er borte for godt? eller får vi igjen de som rykte?

ProPoengene er ikke borte for godt - men de er borte i den grad vi kjente de fra før. 

De allerede opptjente ProPoengene er inkludert i TechPoeng-systemet, som belønner redaksjonell innsats på nettstedet. 

Det vil nå ikke være mulig å opptjene flere "ProPoeng". Det er ryktepoengene samt TechPoeng som vil gjelde fremover. 
  • 0

#22 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:
  • System: Fungerende

Skrevet 18 February 2010 - 11:18

Det er nok en holdningsendring som må til her. 

Har nå lagt til en notis øverst i forumet, hvor brukerne minnes på å sette emner til Løst. 

Fint, får håpe at "tiltaket" hjelper. :)
  • 0

#23 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:

Skrevet 18 February 2010 - 12:38

Denne kan fjernes ved å trykke på X'en i høyre hjørne.. :) 

Denne er det første jeg ser når jeg har lastet inn siden. Får håpe folk gjør det som står der da :)
  • 0

#24 Kekurikekaka

Kekurikekaka

Nyansatt

• Pip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 18 February 2010 - 17:46

Hva skjer med de trådene du lager da som ikke krever en løsning? F.eks guider.

Denne tråden vil jo bli listet opp i "uløste tråder" på forumforsiden. Det burde være en mulighet for å kunne velge at det ikke er nødvendig med en løsning.
  • 0

#25 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:

Skrevet 18 February 2010 - 18:39

Selvfølgelig vil det være tråder som aldri vil bli løst, men skulle tro at de fleste ser forskjellen på guider, informasjontråder og et "skrik" om hjelp.

Jeg tror at brukerene av forumet er såpass oppegående at de ser hvilken kategorie tema er publisert under.
F.eks Generell diskusjon> Annonseringer fra forumadministrasjonen, Brukernes nyhetsforum osv
  • 0

#26 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:

Skrevet 23 February 2010 - 12:09

Man kan ikke se hvem som har gitt nei, men regner med administrasjonen på forumet kan (kan sjekke dette opp). Uansett, ser man at noen plutselig får veldig mye uten grunn (på dårlige innlegg) er det bare å rapportere innlegget så skal vi få fjernet disse igjen. :)

Venter på resultatet av dine undersøkelser. :)

Å rapportere et innlegg for å få fjernet et "tall" gidder jeg ikke.
Men når en leser en tråd med "Er det mange nok som gir innlegget en vote, så kommer 5 invites til" minner det mest om payoff.
Da kan det være fristende å bruke rapporteringsknappen.
Med gamle systemet viste en i hvertfall hvem som gav poengene og redigerte de.

Helst hadde jeg sett "Rykte/Reputation-poeng" pokker i vold og bare beholdt løstknappen.
Kanskje det hadde vært en ide med en poll, så flertallet kunne avgjort om bare Løstknappen skulle brukes og om Rykte/Reputation skulle fjernes permanent fra forumet.

Dette innlegget er endret av Bajazz: 23 February 2010 - 12:10

• 0

#27 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 23 February 2010 - 18:21

Hvis du ser tråder med slik oppfordring synes jeg du skal rapportere det. Misbruk skal ikke forekomme, og vil selvfølgelig få konsekvenser slik som det gjorde med propoeng.
  • 0

#28 Kekurikekaka

Kekurikekaka

Nyansatt

• Pip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 24 February 2010 - 09:09

Bajazz:

Jeg er faktisk litt enig med deg om å bare fjerne rykte knappen.

Men til det du mente ikke er riktig, så er det jo opp til hver enkelt å definere om et innlegg fullt av Spotify innlegg er verdt et poeng eller ikke.

Jeg tror at den eneste grunnen til at du ble oppmerksom på dette, er at jeg havnet over deg på listen over de med flest rykte-poeng.

Om du holder musen over plussen, så står det at du kan stemme dette innlegget opp. Jeg gir jeg ut invites som jeg håper blir brukt. Om noen stemmer innlegget opp, så blir også fler personer oppmerksom på innlegget og kan bruke spotify invitasjonene.
Jeg er også flere ganger daglig innom det ene innlegget for å fjerne brukte votes og legge til fler. Er ikke det verdt en stemme syntes du?
Det syntes jeg. Det burde gi meg et godt rykte at jeg sitter å henger igjen på det samme lille innlegget flere ganger daglig for at folk skal kunne få Spotify.

Dette innlegget er endret av Kekurikekaka: 24 February 2010 - 09:10

• 0

#29 Klykken

Klykken

Hardware Man

• 13894 Innlegg:

Skrevet 24 February 2010 - 10:50

Venter på resultatet av dine undersøkelser. :)

Når oppdateringen som gir versjonsnummer 3.1 blir lagt til her, vil også muligheten til å se hvem som stemmer på ditt innlegg bli lagt til. Det er altså en funksjon som mangler i forumet. :)
  • 0

#30 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:

Skrevet 24 February 2010 - 11:16

Bajazz:
Jeg tror at den eneste grunnen til at du ble oppmerksom på dette, er at jeg havnet over deg på listen over de med flest rykte-poeng.

Om jeg er på listen eller ikke bryr meg fint lite, lar det seg gjøre kan admin fjerne "mine poeng" eller helst listen.

Ser gjerne at listen over aktive brukere er den eneste som vises(eller default), da vil bli en blanding av de som ønsker hjelp og de som besvarer trådene.Dette kan selvfølgelig også misbrukes hvis en bruker poster en mengde svadasvar bare for å komme på listen.

Personlig gir jeg stort sett bare svar når jeg mener at det kan bidra til en løsning av problemet.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere