Gå til innhold

Bilde
- - - - -

[LØST] Creative Inspire T6200 problem

• Vennligst logg inn for å svare.
2 svar til dette emnet

#1 Kjellboy

Kjellboy

Nyansatt

• Pip
  • 80 Innlegg:
  • System: windows

Skrevet 01 January 2010 - 19:02

Heisann og godt nyttår,

I dag sluttet min T6200 plutselig å fungere mens jeg spilte Red Alert 3.

I det jeg skulle utføre noe som ga endel bass sluttet dette systemet plutselig. Det startet med ett voldsomt bråk, deretter forsvant lyden gradvis. Verken høytaler eller subwoofer var varme. Så sitter nå her som ett stort spørsmålstegn. Så jeg lurer på; Har det ganske enkelt kortsluttet? Har dratt ut kontakten og satt den i igjen etter en liten stund. Det lille grønne lyset vil ikke slås på og jeg får fortsatt ingen lyd. Er det noen gjør-det-selv løsninger på dette?

EDIT:
Jeg hører som summelyd inne i subwooferen så tror ikke det er noe galt der. Så vil da tro det er noe galt med lydkontrollen.

Dette innlegget er endret av Kjellboy: 01 January 2010 - 21:35

#2 LMH1

LMH1

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 3207 Innlegg:
  • System: Windows XP/Vista/win 7, Linux

Skrevet 01 January 2010 - 21:49

Det finnes ikke noe hurtig svar her.

Så du må bare feilsøke, ved å teste hver enkelt komponent.

Om du har andre pc høytallere eller hodetelefoner som gir lyd, er det størst sansynlig høytallene som er defekte.

Eller kanskje lydkort som er defekt, men vil tro det er skjelden, har iallfall aldri skjedd meg.

Har du en mp3 spiller du kan teste høytallerene med?

#3 Kjellboy

Kjellboy

Nyansatt

• Trådstarter
  • Pip
  • 80 Innlegg:
  • System: windows

Skrevet 05 January 2010 - 11:46

Det finnes ikke noe hurtig svar her.

Så du må bare feilsøke, ved å teste hver enkelt komponent.

Om du har andre pc høytallere eller hodetelefoner som gir lyd, er det størst sansynlig høytallene som er defekte.

Eller kanskje lydkort som er defekt, men vil tro det er skjelden, har iallfall aldri skjedd meg.

Har du en mp3 spiller du kan teste høytallerene med?

Var ikke hurtigsvar jeg var ute etter. Var heller om jeg kunne fått fikset det selv om det hadde vært en kortslutning. :)

Det viste seg at det var lydkontrolldelen som plutselig sluttet å fungere. Lot den stå uten strøm en hel dag, skrudde på dette lille surroundanlegget dagen etter og det fungerte helt fint igjen. Så hadde på forhånd, før jeg postet her, googlet litt og det viste seg at det er fler som har hatt det samme problemet som jeg hadde. Noen løste det hele ved å sette volumet på ca. 50% osv.

Men,men. Problemet er løst og jeg slapp å kjøpe ny. Er egentlig ganske fornøyd med denne da den har løsninger som passer meg ypperlig. Da tenker jeg mer på selve høyttalerne.

Men takk for noen av dine tips. Er noe jeg kan komme til å bruke før eller senere. :P :)

Dette innlegget er endret av Kjellboy: 05 January 2010 - 11:46

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere