Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Explorer fryser ved endring av mappenavn

• Vennligst logg inn for å svare.
3 svar til dette emnet

#1 Glumglum

Glumglum

Junior

• PipPip
  • 435 Innlegg:

Skrevet 03 December 2009 - 13:00

Hei. har en svoger som var innom med en ACER bærbar pc.
Husker ikke akkurat betegnelse, men er relativt ny. Under 1 år gammel.
Den har det problemet at hvis man endrer et navn på en mappe så henger Explorer seg opp.
Samme skjer hvis man prøver å flytte eller kopiere en fil mellom mapper.
Åpner man oppgavebehandlig og stenger vinduet med mappen så er navnet på mappen endret og alt ser ok ut.
Men går ikke å copiere eller flytte ting.
Har prøvd å søke med viruskontroller av forskjellige typer men de beregner en helt sinnsykt lang tid på søk som bare øker og blir ikke ferdig.
Har prøvd å rense med ccleaner den renser alt foruten logg til explorer, der henger den seg opp.
Har også renset i registeret, og forsøkt systemgjennoppretting. Systemgjenoppretting blir aldri ferdig.
Har også slått av alle unødvendige programmer i oppstart.

Noen tips foruten en ren ny innstallering?
Han har forsåvidt lyst på Win7 så han griner nok ikke om han blir "tvunget" til å installere alt på nytt.
  • 0

#2 Bajazz

Bajazz

Noitpro

• PipPipPipPip
  • 3124 Innlegg:
  • System: Fungerende

Skrevet 03 December 2009 - 15:44

Flere tråder setter "SearchIndexer" som synderen, forsøke med å deaktivere den?
http://www.mydigital...dexing-service/
  • 0

#3 buddhajeans

buddhajeans

Nyansatt

• Pip
  • 1 Innlegg:
  • System: Windows 7 64 bit

Skrevet 27 July 2012 - 13:33

Problemet med at mapper henger seg kan være mange og jeg har ingen svar fordi jeg opplever det samme problemet selv.
1. Det kan være fordi man har falsk programvare, office eller har oppdater med prøveversjon og lisensen har eller nesten har utgått.
2. om man har liten disk plass igjen eller for mange system feil prøve noe som fikser dette (reg. pro dette
3. kan også være Malware, virus programmer som du nevner.
4. jeg har også forsøkt det meste, til og med Telenor /(skulle ha hjelp med en 401, error https mot LinkedIn, flere som har det?)
5. har du startet i sikkerhets modus for å se om det kan være noe av din software som kan forårsake det?
6. Se også etter oppdateringer på java din (har hatt virus forårsaket av java og det var ikke så moro)

Jeg ville anbefalt svogeren din til å teste prøve versjonen av win 8 om han kan litt og ikke har installert win 7 eller andre programmer i maskinen. win 8 har endel barne sykdommer men kan være greit og prøve uansett det kommer jo til høsten.
Ellers så er win 7 noe dritt, man har så og si ingen kontroll over systemet om man ikke er data kyndig. Microsofts store problem er at de skal gape over for mye, de mener sikkert godt men de må ikke gjøre alle fornøyde, de som behersker win 7 eller mere avanserte løsninger så finnes det men jeg synes at inngangs terskelen har blitt for omfattende for vanlige bruker som ikke har egen hjelpdesk hjemme, he he.

Det har vel sammenheng med den store konkurranse de har fått. Det sammen gjelder win 8 som både prøver å kombinere en vanlig oprativ system som win 7 med nye applikasjons løsninger, cloud osv. Men nok om det, håper det finnes en bedre løsning jeg snakket på tel med Microsoft i går men han var ikke i stand til å løse det så jeg har en avtale at en tekniker skal kontakte meg. Jeg vil komme til bake for å se om det har løst seg om ikke så får jeg legge ut forslaget deres.
Kenneth
  • 0

#4 pijano

pijano

Forumadministrator

• 3998 Innlegg:
  • System: Windows
  • Kjernekompetanse:PC-hjelp

Skrevet 31 July 2012 - 22:52

Foreldet tråd, jeg håper og tror problemet er løst på en eller annen måte. ^_^
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet