Gå til innhold

Bilde

SA:MP: Hvordan lage egen gamemode til din egen server?

• Vennligst logg inn for å svare.
48 svar til dette emnet

#1 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• 5377 Innlegg:
  • System: Windows 7 Home Premium

Skrevet 10 October 2009 - 21:33

hei.

jeg tenkte jeg skulle lage min egen sa:mp server, men får de ikke helt til. har valgt en gamemode som følgte med i serverpakka som du finner på www.sa-mp.com , men jeg lurer på hvordan man legger til objecter og sånt. har prøvd object editor script, men det ble ikke med i gamemoden. og jeg trenger også å vite hvordan jeg legger til biler/fly/helikopter/båter, forskjellinge plasser du kan teleportere deg til med en kommando og alt det der som får serveren komplett. har startet litt, men den fungerer BARE på mitt lokale nettverk, og ikke over verden.

om dere trenger mer info så er det bare å spørre.

på forhånd, takk for svar
  • 0

#2 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 15 October 2009 - 17:20

her var det ikke mange svar nei... er det ingen som vet??? knankje det ble for dårlig tittel på tråden min...
  • 0

#3 Eventyret

Eventyret

Malware Support Leader

• 1806 Innlegg:
  • System: Chromium OS

Skrevet 16 October 2009 - 14:44

Heisann..

Kanskje disse hjelper

http://wiki.sa-mp.co...Getting_Started
http://forum.sa-mp.c...p?topic=64862.0

• 0

#4 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 16 October 2009 - 16:32

Det du kom med der, kunne jeg fra før, men jeg lurer på hvordan man lager en egen gamemode til din egen server. i link #2 stod det at det gikk an og laste ned en gamemode som noen andre hadde lagd, men jeg vill helst sette ut objectene selv... har prøvd meg fram litt, men har ikke peiling på hvordan jeg skal legge det inn i gamemoden etter jeg har gjort det, siden det jeg gjør in-game, blir lagret i en tekst fil med koordinater til hvor den tingen skal stå, men får det ikke til å legge inn i gamemoden. har prøvd å sett på hvordan de andre er bygd opp, men skjønner fortsatt ingenting... serveren skal foresten være en Stunt-server  :)

link #1 viste bare hvordan man instalerte samp, og hvordan man gikk inn åp en server...det samme viste link #3.

da får jeg sitte og vente på flere gode svar:)

og forresten, den sa-mp serveren jeg kjører nå, blir bare tiljengelig på mitt eget nettverk. hvordan får jeg den da ut på nettet? port forwarding kankje? og viss port forwarding så er det vell porten jeg skal bruke på min server jeg skal port forwarde??

håper fortsatt på om noen kunne hjelpet meg skikkelig her inne så serveren blir ferdig :)
  • 0

#5 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 02 November 2009 - 19:44

Ingen som vet?
  • 0

#6 LienK

LienK

Nyansatt

• Pip
  • 38 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 18:44

Funnet ut av det? Jeg regner med du er litt kjent med Pawn?
  • 0

#7 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 18:50

Jeg har fortsatt ikke funnet ut av det. Nei jeg er ikke kjent med Pawn. vet bare att det er ett program som skal lage gamemodes :P Så om noen kunne lært meg step bu step hvordan jeg lager det, så hadde det vært kjekt :P
  • 0

#8 LienK

LienK

Nyansatt

• Pip
  • 38 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 18:58

Pawn er språket man programmerer SA:MP serverer i, Pawno er "programmet".

Man trenger nok litt Pawn- eller andre programmeringskunnskaper for å lage gamemodes, men hvis det bare er helt enkle ting du vil så skal det nok gå bra. Og så lærer du det samtidig.

Du har lastet ned server pakken fra sa-mp.com, og åpnet Pawno ikke sant?
  • 0

#9 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 19:01

Jeg har serverpakken i det andre OS'et, men skal legge det inn på nytt igjen. kan hende jeg slenger den inn i linuxen å, men skal da lage gamemoden i XP foreløpig...

EDIT: Ser vist ut att www.sa-mp.com/ er nede, kommer ikke inn. da får jeg jo heller ikke lastet ned server pakken...

Dette innlegget er endret av crazyjoey: 06 November 2009 - 19:10

• 0

#10 WinFS

WinFS

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:
  • System: Windows 7 (64 bit)

Skrevet 06 November 2009 - 19:42

Scripting Editors og se ned side hvor du finne Pawno og last ned. :thumbup:
  • 0

#11 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 19:53

Problemet mitt nå er att jeg ikke kommer inn på sa-mp.com siden. da får jeg ikke lastet ned pakken på nytt....
  • 0

#12 WinFS

WinFS

Superbruker

• PipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:
  • System: Windows 7 (64 bit)

Skrevet 06 November 2009 - 20:28

jeg har ingen problemer med å kom inn sa-mp.com

Edit: ikke være lei deg
  • 0

#13 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 20:37

Jeg er ikke lei meg :P

Det kan jo hende att det er noe med nettet mitt som gjør att jeg ikek kommer inn på sa-mp.com

EDIT: Jeg kom plutselig inn :D :) :P

Dette innlegget er endret av crazyjoey: 06 November 2009 - 20:37

• 0

#14 The Crusher

The Crusher

Systemekspert

• Trådstarter
  • 5377 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 20:55

Nå er Serverpakken nedlastet 0,3 tror jeg det var. forrige jeg lastet ned var 0,2 :D

Men hvordan lage en egen gamemode? og hvordan konfirugere serveren?? Vet att jeg må endte på server.cfg , men hva skal jeg endre på??
  • 0

#15 LienK

LienK

Nyansatt

• Pip
  • 38 Innlegg:

Skrevet 06 November 2009 - 21:24

Det eneste du egentlig trenger å endre på der er gamemode0, og hostname. På hostname skriver du det du vil serveren din skal hete, og ved gamemode0 navnet på gamemoden serveren skal kjøre (må ligge i mappen "gamemodes").

Å lage gamemodes er tidkrevende arbeid og det krever som sagt kunnskaper innenfor programmering. Men hvis du vil prøve (det er ikke veldig vanskelig å lære seg det som trengs for å lage SA:MP gamemodes):
For å lage en gamemode åpner du Pawno, velger File --> New, Build --> Compile, så har du lagd en. Dog med null innhold.

Alt du videre trenger å vite finner du på SA:MP wikien.
Noen linker som får deg i gang med det du ville:
Legge til biler/båter/fly: http://wiki.sa-mp.co...ddStaticVehicle
Legge til objekter: http://wiki.sa-mp.co...ki/CreateObject
For å teleportere: http://wiki.sa-mp.co...ki/SetPlayerPos (bruk i kombinasjon med http://wiki.sa-mp.co...ayerCommandText for å teleportere via en kommando)

Lykke til!
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere