Slik installerer du Office 365 med Intune

Slik installerer du Office 365 med Intune

Selv om hverken Office 365 eller Intune er noe nytt er det stadig forandringer i funksjonalitet. Slik leverer du Office 365 via Intune

Tiden for å lage dine egne XML-konfigurasjonsfiler eller .MSI-installere er over. I hvert fall når det gjelder Office 365. Aldri før har det vært enklere å pushe en desktopapplikasjon enn via Intune.

Krever Windows 10, versjon 1703

Som en begynnelse er det greit å ha formalitetene på plass, dette er en egenskap som ligger i Intune, men krever at du har Windows 10 versjon 1703, ofte omtalt som Creators Update.

Konfigurering og utrulling

  1. Gå til Azure portalen og naviger til Intune –> Mobile Apps –> Apps
  2. Velg Add for å åpne verktøysfanen
  3. Inne i verktøysfanen, velg Office 365 Pro Plus Suite (Windows 10)
  4. Under denne arkfanen konfigurerer du Appene (Word, Excel, Skype for Business mm.), applikasjonskonfigurasjon, om du ønsker 32/64-biters versjon av Office, lisensbestemmelse og om EULA skal skjules for brukeren. Finn den informasjonen og kombinasjonen som passer best for din organisasjon, brukere eller kunder.
  5. Trykk Add
  6. Tilbake i Apps verktøysfanen (se siste steg på punkt 1), marker så Office 365 Pro Plus Suite (Windows 10) applikasjonen, velg Assignments.
  7. Inne i Assignments, velg + Select Groups for å velge hvilke grupper du ønsker å deploye applikasjonen til. Tilbake i Assignments velger du så Required fra nedtrekksgardinen.
  8. Applikasjonen vil nå bli rullet ut til alle maskiner som er administrert med Intune og tilhører gruppen(e) du valgte å tildele applikasjonen til.

Takk til Peter van der Woude, og besøk gjerne hans blogg for flere detaljer.

Kommentarer