Sluttet å virker på dagen

NSB-app forsvinner fra Windows Phone

For få brukere, mener NSB, og avsluttet billettsalget i NSB-appen til Windows Phone uten forvarsel.

I en epost til sine Windows Phone-brukere, informerte NSB i ettermiddag om at NSB-appen for Windows Phone avvikles.

Togselskapet mener at det er for få brukere med Windows-telefon og at de derfor ikke ønsker å utvikle appen videre.

Uten forvarsel

Beskjeden kom som lyn fra klar himmel for Windows Phone-brukere, som uten forvarsel fikk vite at det fra og med i dag, 9. juni 2017, ikke lenger var mulig å kjøpe billetter i applikasjonen.

Windows på mobil har etter hvert få brukere og etter lang tids vurderinger har NSB bestemt å avvikle Windows-app for mobil. På grunn av en oppstått sikkerhetsutfordring har vi blitt nødt til å fremskynde avviklingen.

Dette innebærer at NSB sin Windows-app ikke lenger vil tilby salg av billetter fra 9. juni. Fra og med 21. juni 2017 vil resten av appen, som rutesøk, slutte å fungere. Vi beklager ulempene dette medfører for deg som benytter denne tjenesten i  dag.

Dette er eposten NSB sendte til sine Windows Phone-kunder i ettermiddag.

I følge NSB gjorde en sikkerhetsutfordring i appen at de ble nødt til å fremskynde avvikling av billett-applikasjonen, og avsluttet dermed billettsalget umiddelbart.

Resten av funksjonen i appen, som rutesøk, slutter å fungere fra og med 21. juni.

Ble stående igjen på stasjonen med en applikasjon som plutselig ikke fungerte lenger.

– Helt vanvittig

At NSB avsluttet billettkjøp på Windows Phone-plattformen på dagen, skapte trolig flere problemer rundt om kring i landet.

Blant andre forteller Gunn Mary Bowes i et Facebook-innlegg til NSB at hun ble stående på stasjonen i Drammen uten bankkort og penger, med en app som ikke lenger fungerte.

– Ikke alle som har råd til å kjøpe ny telefon hele tiden, kommenterer hun, etter å ha fått beskjed om at appen ikke lenger fungerte.

Kommentarer