Facebook-ansatte tar i bruk Office365

Facebook-ansatte tar i bruk Office365

Facebook skal nå ta i bruk Microsoft Office365 for å øke produktiviteten og samarbeidet innad i organisasjonen. 

Microsoft og Facebook har forhandlet om avtalen de siste månedene.

Det vil bety at omlag 13.000 Facebook-ansatte vil bruke programmer som Word, Excel og PowerPoint. 

I det offisielle blogginnlegget om avtalen skriver Tim Campos, CIO i Facebook, følgende:

Produktivitet er svært viktig for oss, men også sikkerhet og effektivitet. Vi trenger riktig teknologi for å styrke ansatte, og samtidig sikre at vår virksomhet er trygg til alle tider.

I tillegg til standardprogrammene Word, Excel og PowerPoint, vil Facebook også benytte seg av Delve. 

Office Delve gir innsikt i hvordan ansatte arbeider med hverandre, og gir de ansatte oversikt over hvem de samarbeider mest med, og hvor mye tid de bruker på hvilke områder. Slike analyser, samt funksjoner som fokusert innboks, vil trolig øke effektiviteten hos Facebookansatte.

Facebook vil blant annet ikke ta i bruk Yammer eller Skype for Business, da de allerede har ordninger for dette selv.

Kommentarer