Nye MSN-apper lanseres i dag

I dag lanserte Microsoft en helt ny strategi og versjon av MSN. Den nye nettsiden byr på redaksjonelt innhold fra noen av verdens og Norges ledende innholdsleverandører, og kombinerer dette med tilgang til en rekke verktøy og tjenester

Når Microsoft i dag lanserer deres nye versjon av MSN, er Aftenposten, Apéritif, Facebook,Twitter, Nettavisen og NTB, Outlook og Office– for å nevne noen – tilgjengelig på nye MSN. Selskapet lanserer også nye MSN-apper, noe som tyder på en gjenopplivning av det mangeårige merkenavnet som lenge var kjent under kommunikasjonsprogrammet MSN-messenger.

Nye MSN handler om tilby brukerne topp innhold og populære tjenester på ett og samme sted – og om å gjøre dette tilgjengelig på alle plattformer. Gjennom norske og internasjonale innholdsleverandører av svært høy kvalitet håper vi alle brukere vil finne innhold de opplever som interessant og relevant.

– Audun Giske, direktør for Microsoft Information & Content Experiences Group.

Nye Bing MSN-apper

Appene tilknyttet MSN endrer nå navn fra Bing Apps til MSN Apps og får i likhet med nettsiden mye nytt innhold. De syv kategoriserte appene kommer preinstallert i Windows og Windows Phone og har fått en ny og moderne design. Versjoner for Android og iOS kommer i løpet av et par måneder.

Norske innholdspartnere

MSN har inngått partneravtaler med en rekke kjente norske innholdsleverandører. Fra breddemedier som Aftenposten, Nettavisen, NTB og ABC Nyheter til nisjemedier som Apéritif.no, Klikk.no, Matprat, Reisguiden.no og Filmweb.

Nettavisen er glad for samarbeidet med MSN fordi det dekker vår ambisjon om å være tilgjengelig for brukerne, uansett hvilken plattform de bruker. Det er attraktivt for oss å være tidlig ute, og vi setter pris på å kunne samarbeide med en av verdens ledende aktører.

Gunnar Stavrum, sjefredaktør i Nettavisen.

Andre mediekanaler med alternativt innhold som Apéritif er også representert.

Microsoft har skapt en helt ny modell for å samarbeide med forskjellige medier som vi i Apéritif har store forventninger til Det vil synliggjøre stoff for lesere Apéritif kanskje aldri tidligere har nådd frem til. Å være blant de første i Norge som får denne muligheten ser vi på med glede.

Ansvarlig redaktør i Apéritif, Jan H. Amundsen.